انتشار این مقاله


آشنایی با ۵ مزایای ویژه در سفر انفرادی به جزیره ی کیش!

کیش یکی از بهترین جزایر جنوب ایران شناخته می‌شود که از مراکز خرید گوناگون، جاذبه‌های گردشگری متنوع و تفریحات منحصربه‌فرد تشکیل شده است. این موارد نه تنها کیش را تبدیل به مقصدی محبوب برای مسافرت‌های دسته‌جمعی می‌کند بلکه افراد زیادی قصد دارند تنهایی به آن سفر کنند. اما چگونه ممکن است؟ بی‌تردید سفرهای انفرادی چالش‌ها […]

کیش یکی از بهترین جزایر جنوب ایران شناخته می‌شود که از مراکز خرید گوناگون، جاذبه‌های گردشگری متنوع و تفریحات منحصربه‌فرد تشکیل شده است. این موارد نه تنها کیش را تبدیل به مقصدی محبوب برای مسافرت‌های دسته‌جمعی می‌کند بلکه افراد زیادی قصد دارند تنهایی به آن سفر کنند. اما چگونه ممکن است؟ بی‌تردید سفرهای انفرادی چالش‌ها و مزایای خودش را خواهد داشت که در این مطلب به طور کامل به آن‌ها می‌پردازیم. پس برای داشتن سفری متفاوت به کیش بدون تور با ما در ادامه‌‌ی مطلب همراه شوید.

با افراد جدیدی آشنا خواهید شد!

هر چند که سفر کردن با تور کیش، دوستان و گروه‌های دسته‌جمعی می تواند تجربه مهیجی باشد، اما تجربه ثابت کرده که تنهایی به سفر رفتن برای یک مدت مشخص یکی از با ارزش ترین کارهایی است که  می توانید در زندگی انجام دهید. دلیل: با آدم های فوق العاده‌ای آشنا خواهید شد. به ویژه اگر بدانید جنوب ایران و جزایر بسیار جذاب آن مردمان مهمان‌نوازی داشته و بسیار خونگرم هستند.

وقتی با دوستان یا حتی خانواده سفر می کنیم، تمایل داریم خود را به گروه کوچکی از چهره های آشنا بچسبانیم. حتی اگر با آدم های جدید هم آشنا شویم، تعاملات ما به اندازه کافی عمیق و رضایت بخش نخواهند بود. اما اگر تنهایی به کیش سفر کنید، برای آشنایی با همسفران جدید، جوش خوردن با دیگر مسافران و داشتن روابط اجتماعی وسیع مشتاق تر خواهید بود.

نگرانی‌هایتان به چالش کشیده می‌شود!

به نظر می رسد بزرگ ترین مزیت تنهایی سفر کردن همین باشد؛ به ویژه اگر این اولین تجربه سفر انفرادی شما به کیش باشد. از تجربه نویسنده بشنوید:

«اولین باری را که سفر کردم، به خاطر دارم. ۱۸ ساله بودم و قرار بود به تنهایی برای مدت سه ماه به لندن سفر کنم تا در کنار یک خانواده محلی زندگی کنم. ابتدا حس وحشت به تمام چیزهایی داشتم که برای من ناشناخته بودند. اما اگر تسلیم آن ترس می شدم، هیچ وقت نمی توانستم بخش قوی، شجاع و ماجراجوی خودم را بشناسم. من ترسیده بودم، اما به هر ترتیبی بود بر آن غلبه کردم و در روز سوم واقعا به خودم افتخار می کردم. از آن زمان تا کنون هرگز اجازه نداده ام که ترس مانع من شود. پس از ۱۶ سال و تجربه هیجانات بیشمار، هنوز صدایی در سرم از من می پرسد: اگر همه چیز خوب پیش نرود چه؟ اگر به دردسر بیفتی چه؟ بدون شک این هم امری طبیعی و انسانی است. ترس ها آمده اند تا از ما محافظت کرده و هشیاری ما را بیشتر کنند. اما ما نباید اجازه دهیم زندگی مان را کنترل کنند.»

شکی نیست که امنیت می تواند حس آرامش به همراه داشته باشد، اما نکته در این است که عقل سلیم چه می گوید. می توانید قبل از رفتن به سفر هر چقدر می توانید بخوانید و تحقیق کنید، نگاهی به نظرات و کامنت های دیگر مسافران در مورد هتل ها بیندازید. اما من معتقد هستم اگر به فرهنگ محلی احترام بگذارید، همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت.

آزادانه برنامه‌ریزی خواهید کرد!

وقتی تنهایی به کیش سفر می‌کنید، شروع به آشنایی با افراد جدید می کنید و دوستان خوبی هم پیدا می کنید، احتمالا با همسفران جدید خود هماهنگ شده و نقشه های سفرتان را دستکاری می کنید. ممکن است وقتی در مورد جاهای دیدنی کیش و تفریحات شگفت‌انگیز آن مانند سافاری، غواصی در آب‌های خلیج فارس، بازدید از سواحل نقره‌فام، پارک زیتون، تجربه یک پاراسل مهیج یا حتی چشیدن طعم یک دسر متفاوت از دوستان جدیدتان می شنوید، برنامه سفرتان به کلی دستخوش تغییر شود.

نکته مثبت دیگر این است که وقتی تنهایی سفر می کنید، با آغوش باز آماده پذیرفتن تغییرات خواهید بود. خوشبختانه قرار هم نیست که با برنامه گروه هماهنگ شده، به کسی توضیح دهید یا کسی را نا امید کنید. شما می توانید از سرعت عمل و تمایلات خود پیروی کرده و مثل باد به پیش روید.

فرصت مناسبی برای خودشناسی خواهید داشت!

اگر زندگی پر استرسی دارید؛ مثلا سخت کار می کنید یا درس می خوانید، تنهایی سفر کردن می تواند زمانی برای استراحت و پرورش خودتان باشد. چه با یک کوله و ارزان به کیش سفر کنید و چه با یک حساب پر از پول، می توانید از این زمان برای لوس کردن خودتان بهره ببرید! چگونه؟ غذاهای خوشمزه و محلی جنوب ایران را امتحان کنید، در کنار ساحل مرجان کیش تا غروب زیبای آفتاب قدم بزنید یا حتی ماساژ در مراکز تفریحی آن را تجربه کنید. اگر می توانید یوگا و تمام چیزهایی را که به شما لذت و آرامش می دهند، انجام دهید.

همچنین این سفر زمان مناسبی برای بازیابی افکارتان خواهد بود. چرا که وقتی تنها به این جزیره سفر می کنید، می توانید خودِ خسته و بد خلق تان را کنار بگذارید و یک آدم جدید شوید. بخش هایی از شخصیت خود را که با آن راحت یا آشنا نیستید، کاوش کنید. در سفر به کیش بدون تور ممکن است توسط عواملی ناشناخته مورد چالش قرار بگیرید و تعجب کنید که چگونه به این خوبی به آن‌ها واکنش نشان داده اید. خود را با رها کردن بخش سرسخت، شگفت انگیز و باهوش شخصیت تان که در زندگی روزمره به آن بی توجهی کرده اید، تقویت کنید.

می توانید همه چیز را پشت سر بگذارید!

برای مدتی با دنیا قطع رابطه کنید. موبایل خود را خاموش کرده، در مورد قبض ها، مشکلات و مسئولیت هایتان فکر نکنید و فراموش کنید که چند روزی ایمیل هایتان را چک کنید. همه چیز را فراموش کنید! تا حالا سعی کرده اید که نام یا تاریخی را به خاطر بیاورید و تلاشتان بی نتیجه مانده باشد و بعد از اینکه دست از تلاش کشیده اید، ناگهان به ذهنتان رسیده باشد؟ این در مورد زندگی هم صادق است. گاهی اوقات ذهن ما نیاز دارد تا از شر افکار قدیمی خلاص شده تا بتواند فضا را برای افکار جدید و بهتر باز کند. با فراموش کردن همه چیز برای مدتی کوتاه، این فرصت را به ذهن خودتان می دهید.حال که با مزایای سفر به کیش بدون تور آشنا شدیم نوبت به معرفی شیوه‌های رسیدن به آن می‌رسد که تنوع زیادی دارد. به عنوان مثال می‌توانید از قاصدک۲۴ بلیط هواپیما کیش خریداری کنید که در مسیرهای مشهد، تهران و شیراز بسیار پرطرفدار هستند. یا اگر قصد ندارید با بلیط مشهد کیش به این جزیره برسید، می‌توانید بلیط قطار بندرعباس یا بلیط اتوبوس بندرعباس را از قاصدک۲۴ به صورت اینترنتی خریداری کنید و پس از رسیدن به استان هرمزگان، سوار کشتی شوید. برای رزرو هتل در کیش نیز جای هیچ نگرانی نیست چرا که شما می‌توانید لیست بسیار متنوعی از هتل های کیش را در آژانس مسافرتی قاصدک۲۴ پیدا کنید و با بررسی قیمت، امکانات، موقعیت جغرافیایی هتل و… بهترین انتخاب را داشته باشید. پشتیبانی این سایت نیز همه روزه و در تمامی ساعات شبانه روز در دسترس شما بوده و می‌توانید با خیال راحت خریدهای خود را به انجام برسانید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید