انتشار این مقاله


ماسک ورقه ای میوه ای بهتر است یا گیاهی؟

ماسک ورقه ای میوه ای بهتر است یا گیاهی؟ این سوالیست که اغلب زیباجویانی که به دنبال انواع ماسک ورقه ای و خواص آن هستند، می پرسند. اصلی ترین تفاوت ماسک ورقه ای میوه ای و ماسک ورقه ای گیاهی در ترکیبات آن ها است اینکه ماسک ورقه ای چند دقیقه باید بماند نیز دومین تفاوت است. […]

ماسک ورقه ای میوه ای بهتر است یا گیاهی؟ این سوالیست که اغلب زیباجویانی که به دنبال انواع ماسک ورقه ای و خواص آن هستند، می پرسند. اصلی ترین تفاوت ماسک ورقه ای میوه ای و ماسک ورقه ای گیاهی در ترکیبات آن ها است اینکه ماسک ورقه ای چند دقیقه باید بماند نیز دومین تفاوت است.

چرا که ترکیبات متفاوتی دارند و برخی از آن ها باید برای مدت زمان کوتاه تری روی پوست صورت گذاشته شوند. ماسک های ورقه ای گیاهی بر پایه گیاهان دارویی تولید می شود و اصولا خواص درمانی دارند مثل ماسک چای سبز یا ماسک عصاره گیاهی بیسوتانگ.

اما در ترکیبات ماسک های ورقه ای میوه ای از اسانس یا عصاره میوه ها استفاده می شود که خاصیتی ویتامینه و التیام بخش دارند. نمی توان گفت کدام ماسک بر دیگری ارجعیت دارد چرا که هر دو ویژگی های خاص خود را دارند در ادامه به شرح مفصل هر کدام و معرفی بهترین ماسک های ورقه ای گیاهی و میوه ای خواهیم پرداخت.

انواع ماسک ورقه ای و خواص آن

ماسک هایی با ترکیبات گیاهی یا میوه ای سرشار از مواد مغذی هستند و می تواند به بهبود پوست و آبرسانی آن کمک شایانی کنند. از طرفی چین و چروک های پوستی به مرور برطرف می شوند و پوستی جوان و شاداب خواهید داشت. استفاده از ماسک هایی بر پایه ترکیبات گیاهی به ماسک های شیمایی ترجیح داده می شود. انواع ماسک ورقه ای:

  1. ماسک ورقه ای با اسانس های میوه
  2. ماسک ورقه ای با ترکیبات گیاهی
  3. ماسک ورقه ای درمانی با ترکیبات شیمیایی

ماسک ورقه ای گیاهی بخریم یا میوه ای؟

انواع متفاوتی از ماسک های ورقه ای با ترکیبات مختلف برای دستیابی به اهدافی خاص تولید می شود که هر کدام فرمولاسیون خاص خود را دارند. نمی توان گفت که ماسک ورقه ای میوه ای بهتر است یا گیاهی.

چرا که هر دو خاصیت های منحصر بفرد خود را دارند و هر دو برای پوست گزینه های عالی هستند و بر ماسک هایی با ترکیبات شیمیایی ارجعیت دارند. این پوست شماست که تعیین می کند ماسک میوه ای بهتر است یا گیاهی! باید نیاز پوست خود را بررسی کنید و ببینید نیازمند کدام ماسک است.

اگر پوست شما با کمبود مواد مغذی و ویتامین ها مواجه شده پس بهتر است که از ماسک های ورقه ای میوه ای استفاده کنید چرا که منبع غنی ویتامین هستند اما اگر به دنبال روش های کنترل گر و ترمیم کننده هستید ماسک های گیاهی انتخاب خوبیست.

به عنوان مثال ماسک ورقه ای عصاره گیاهی ایمیجز یک آبرسان بسیار قوی است و می تواند به سرعت مشکلاتی از جمله خشکی و کم آبی پوست را درمان کند یا ماسک ورقه ای عصاره گیاهی بیسوتانگ شامل ترکیباتی ار عصاره های گیاهی مختلف است و یک درمانگر عالی برای برای پوست های دارای جوش و آکنه محسوب می شود. در نتیجه به طور قطع نمی توان گفت کدام ماسک بهتر است. در حقیقت باید سوال را اینگونه اصلاح کنیم که “برای پوست من” کدام ماسک بهتر است.

ماسک ورقه ای میوه ای

اصولا ماسک های ورقه ای میوه ای التیام بخش و ترمیم کننده هستند. از طرفی به مرور منجر به رفع کدری پوست می شوند و پوست را روشن تر می کنند مخصوصا اگر از ماسک های میوه ای غنی از ویتامین C استفاده کنید. همان طور که می دانید میوه ها سرشار از انواع ویتامین ها هستند و استفاده از آن ها شادابی و شفافیت را به پوستتان هدیه می کند.

برای همین است که این نوع ماسک ها به سرعت محبوب شدند. از طرفی نیاز به برخی محصولات مراقبتی را به حداقل می رسانند. فرض کنید برای مدت زمان طولانی از محصولات آرایشی مبتنی بر مواد شیمایی استفاده کرده اید، حالا زمان خوبی برای ویتامینه کردن پوست و تامین مواد مغذی مورد نیاز پوستی با یک ماسک ورقه ای میوه ای است. استفاده از ماسک های ورقه ای میوه ای خاصیت های زیر را به دنبال دارد:

  • تسکین دهنده
  • آرامش بخش
  • تامین ویتامین ها و مواد مغذی پوستی
  • سرشار از آنتی اکسیدان

ماسک های ورقه ای میوه ای توت فرنگی، خیار، هندوانه، لیمو، کیوی و انار تجربه بینظیری دارند. این نوع ماسک ها را ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی صورت خود بگذارید.

ماسک ورقه ای گیاهی

ماسک های گیاهی نیز ترکیباتی التیام بخش و ترمیم کننده دارند و برای موارد درمانی از جمله درمان خشکی، جوش، رفع لک های پوستی، درمان التهابات، کنترل ترشح چربی و موارد این چنینی بسیار کاربردی هستند.

ماسک های گیاهی مثل ماسک نیلوفر آبی، ماسک عسل، ماسک چای سبز،کاکتوس،  سنتلا، جلبک و… خواص درمانی دارند و منابع بسیار موثر برای درمان خشکی پوست، آبرسانی و همچنین کنترل ترشحات چربی پوست محسوب می شوند. اگر بخواهیم ویژگی های این ماسک های ورقه ای را بررسی کنیم باید بگوییم که:

  • منابع بسیار غنی و مغذی برای پوست
  • رطوبت رسان
  • درمان کننده مشکلات پوستی
  • رفع چین و چروک ها
  • آبرسان های قوی

پاسخ این سوال که ماسک ورقه ای میوه ای بخریم یا ماسک گیاهی به پوست شما و مشکلات آن بستگی دارد. هر ماسک ورقه ای ویژگی های منحصر بفردی دارد و برای هدفی مشخص فرموله شده است به صورت کلی ماسک هایی با ترکیبات گیاهی یا اسانس و عصاره میوه ها بر ماسک هایی با ترکیبات شیمایی اولویت دارند.گاها برخی از ماسک ها دارای ترکیباتی هستند که با پوست شما سازگار نیست مثلا یک ماسک برای پوست خشک و ماسکی دیگر برای پوست چرب فرموله شده است پس ابتدا از یک کارشناس پوست با پشتیبانان یک فروشگاه اینترنتی مثل رنگدونه یا… در این خصوص مشورت گرفته و سپس ماسکی با فرمولاسیون متناسب با پوست خود تهیه کنید.

تیم دکتر مجازی