انتشار این مقاله


۵ ترفند برای خانوم های زیبا

آیا به سلامت پوست خود اهمیت می دهید؟ بسیاری از خانوم ها به دنبال پوستی شفاف و زیبا هستند. خانوم هایی با پوست زیبا، برای زیبایی خود وقت می گذارند، پوست شما نشان دهنده ی سلامت شماست، اگر به دنبال ترفند هایی برای داشتن پوستی باطراوت و بهترین مختصص پوست و مو در اسلامشهر هستید ما را […]

آیا به سلامت پوست خود اهمیت می دهید؟ بسیاری از خانوم ها به دنبال پوستی شفاف و زیبا هستند. خانوم هایی با پوست زیبا، برای زیبایی خود وقت می گذارند، پوست شما نشان دهنده ی سلامت شماست، اگر به دنبال ترفند هایی برای داشتن پوستی باطراوت و بهترین مختصص پوست و مو در اسلامشهر هستید ما را در این مقاله همراهی کنید.

چگونه بهترین متخصص پوست را انتخاب کنیم؟

پوست اندام بسیار حساسی است و خطراتی که این عضو با آن ها روبه رو می شود چندین برابر سایر اعضای بدن است. هر فرد حداقل ۱ بار در سال باید به دکتر متخصص پوست مراجعه کند، در اولین قدم می بایست لیستی از بهترین پزشکان متخصص پوست را در سایت های نوبت دات آی آر، پزشکا، اسلامشهرینو، پذیرش۲۴ و … تهیه کنید، نظرات کاربران قبلی را جویا شوید، در قدم بعد اعتبار نامه ها را بررسی کنید، نکته بعدی در انتخاب بهترین پزشک و تجربه وی است زیرا بدون تجربه نمی توان پزشکی را متخصص قلمداد کرد. البته برای انتخاب پزشک می توانید به بهترین کلینیک زیبایی در اسلامشهرنیز مراجعه کنید.

 ترفندهایی که برای زیباتر شدن باید انجام داد

۱-از خود در برابر نور خورشید مراقبت کنید.

نور خورشید و اشعه هایی آن سبب پیری پوست می شود، حتما از فواید و ضررهای نور خورشید برای پوست شنیده اید، برای هر فرد بسته به رنگ پوست، سن، رژیم غذایی و محل زندگی متفاوت است، نور خورشید و اشعه هایی آن سبب پیری پوست می شود برای محافظت پوست خود در برابر نور خورشید می توانید از انواع ضد آفتاب استفاده کنید. نور آفتاب باعث ایجاد خط و خطوط در پوست شما می شود، اگر مستعد آکنه هستید باید مراقبت بیشتری از پوست خود انجام دهید.

۲-هرگز بدون شستن صورت خود به رخت خواب نروید.

شاید برایتان آزار دهنده باشد که شبها به پوست خود رسیدگی کنید، اما رسیدگی پوست در شب ها می تواند تاثیر زیادی در شادابی پوست به هنگام صبح داشته باشد، اگر صورت خود را نشویید منافذ پوست مسدود می شود و باعث به وجود آمدن آکنه می شود. با داشتن روتین مناسب پوست می توانید این مشکلات را برطرف کنید.

۳-از صبح تا شب بدن خود را هیدراته نگه دارید.

بخش بسیاری از بدن ما را آب تشکیل داده است، در نبود آن با مشکل مواجه می شویم، در فصل گرم سال که افراد بیشتر با گرما زدگی روبه رو می شوند و بدن دهیدراته است بدن به مقدار بیشتری آب نیاز دارد. زمانی که بدن دهیدراته شود مشکلاتی در پوست به وجود می آید، اگر نمی توانید مقدار زیادی آب مصرف کنید می توانید از آب طعم دار استفاده کنید. همه ما به روزی ۵ تا ۸ لیوان آب نیاز داریم، زمان مناسب برای نوشیدن آب صبح ها بعد از بیدار شدن است، به هنگام ورزش نیز حتما از آب استفاده کنید. پوست کم آب، پوستی خشک و کدر است و مواد مغذی را به سختی جذب می کند، در این صورت روند پیری را تشدید می کند و زودتر دچار بیماری هایی پوستی مانند: اگزما، پسوریازیس و التهابات می شود.

۴-رو بالشتی خود را مرتب عوض کنید.

تمیز بودن رو بالشتی اهمیت زیادی در سلامت پوست دارد، رو بالشتی خود را مرتبا عوض کنید. اگر رو بالشتی کثیف باشد، ممکن است دچار بیماری های پوستی شوید و هم چنین موجب ایجاد آکنه می شود. تعویض رو بالشتی نیز باعث کیفیت خواب شما نیز می شود، سعی کنید از رو بالشتی ابریشمی استفاده کنید زیرا روند پیری را کاهش می دهد.

۵-ورزش کنید و رژیم غذایی مناسب داشته باشید.

ورزش باعث می شود پوست شاداب تر به نظر برسد، عضلات قلب به هنگام ورزش کردن به شدت کار می کنند و سبب افزایش گردش خون می شود و حتی بعد از ورزش نیز این خون رسانی ادامه دارد، به این ترتیب اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به سلول ها می رسند.

با خوردن غذایی که بیشترین تاثیر مثبت را دارد پوستی سالم داشته باشید، افرادی که مشکلات پوستی دارند باید بیشتر مراقب رژیم غذایی خود باشند. مصرف میوه ها و سبزیجات باعث می شود ویتامین A در بدن افزایش پیدا کند این ویتامین ضد پیری است و سبب بهبود افتاب سوختگی می شود. با رژیم غذایی سرشار از ویتامین و مواد معدنی با حذف قند و شکر مصنوعی به جوان ماندن پوست خود کمک کنید.

چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهید؟

برای تشخیص نوع پوست خود صورتتان با استفاده از پاک کننده تمیز کنید و هیچ مرطوب کننده ای به آن نزنید پس از ۳۰ دقیقه گونه، پیشانی، چانه خود را بررسی کنید، اگر در پوستتان احساس خشکی کردید و پوستتان سفت وضخیم شد پوست خشکی دارید، اگر متوجه شدید پوست بینی و پیشانی تان درخشان شده است، پوست صورتتان چرب است، اگر احساس خوبی نسبت به پوست خود داشتید ، پوستتان نه خیلی خشک و نه خیلی چرب بود پوستتان معمولی است.

بهترین روتین مراقبت از پوست

اولین چیزی که در مراقبت از پوست باید در نظر بگیرید، تشخیص نوع پوستتان است، مراحل اساسی در مراقبت از انواع پوست به طور کلی: تمیز کردن، رطوبت رسانی و استفاده از ضد آفتاب است.

صورت خود را صبح و شب بشویید. صورت خود را با استفاده از شوینده مناسب و ملایم بشویید اگر آرایش می کنید شاید لازم باشد شب ها در ۲ مرحله صورت خود را بشویید، ابتدا آرایش خود را با استفاده از یک میسلار واتر پاک کنید و بعد با شوینده مناسب بشویید.

از تونر استفاده کنید. بعد از تمیز کردن صورت از تونر استفاده کنید چند قطره تونر روی پد پنبه ای خود بریزید وبه آرامی روی صورت خود بکشید در هنگام استفاده از تونر از لایه بردار و رتینوئید استفاده نکنید.

آبرسانی و مرطوب کردن پوست، از کرم دور چشم استفاده کنید. از کرم ضد لک و ضد آکنه استفاده کنید، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

 کلام آخر

مراقبت از پوست همیشه آسان نیست، انتظار داشتن پوستی سالم و بی عیب و نقص تقریبا بیهوده است اما با رعایت کردن برخی نکات که در سایت اسلامشهرینو یا eslamshahrino.com در اختیار شما گذاشتیم می توانید از ایجاد برخی مشکلاتی پوستی جلوگیری کنید از همراهی شما عزیزان سپاسگذاریم، شما نیز تجربه خود را در کامنت ها با ما در میان بگذارید و بگویید کدام راه برای شما مناسب تر بوده است؟