انتشار این مقاله


بلفاروپلاستی و جوانی دوباره صورت

میل به جاودانگی، جلوگیری از پیر شدن و حفظ دائمی زیبایی و طراوت ظاهری، سال‌ها است که آرزوی یافتن اکسیر جوانی را در دل بسیاری از افراد ایجاد کرده است. از شرکت‌های غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی گرفته تا فعالان حوزه زیبایی و پزشکی! هرچند هنوز کسی به اکسیر جوانی دست پیدا نکرده اما […]

میل به جاودانگی، جلوگیری از پیر شدن و حفظ دائمی زیبایی و طراوت ظاهری، سال‌ها است که آرزوی یافتن اکسیر جوانی را در دل بسیاری از افراد ایجاد کرده است. از شرکت‌های غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی گرفته تا فعالان حوزه زیبایی و پزشکی!

هرچند هنوز کسی به اکسیر جوانی دست پیدا نکرده اما پزشکان راه‌حل‌هایی را برای بازگرداندن طراوت و زیبایی چهره پیدا کرده‌اند. یکی از این راه‌حل‌ها انجام عمل بلفاروپلاستی است. البته باید در همین‌جا به این نکته هم اشاره کنیم که عمل بلفاروپلاستی همیشه به‌ منظور بازگرداندن جوانی و از بین بردن چروک‌های اطراف پلک انجام نمی‌شود بلکه در برخی از موارد به دلایل پزشکی و وجود اختلال در دید فرد، انجام این عمل توصیه می‌شود.

در واقع عمل بلفاروپلاستی زمانی کاربرد دارد که افراد دچار افتادگی پلک می‌شوند. هرچند که عموماً این موضوع با افزایش سن ایجاد می‌شود اما در برخی از افراد حاصل ژنتیک بوده و در سنین پایین‌تر نیز بروز می‌کند. افتادگی پلک، سن فرد را بیشتر نشان داده و باعث می‌شود که حالت چهره فرد چندان شاداب و با انرژی به نظر نرسد. 

اگر می‌خواهید با روند انجام عمل بلفاروپلاستی و بهترین مراکز انجام این عمل در شهر محل سکونت خود از جمله استان خوزستان و مخصوصاً شهر اهواز آشنا شوید، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

بلفاروپلاستی چیست و چگونه باعث جوانی صورت می‌شود؟

عمل بلفاروپلاستی زمانی انجام می‌شود که پلک فرد به دلیل افزایش سن و یا دلایل ژنتیکی دچار افتادگی می‌شود. این موضوع می‌تواند از نظر زیبایی برای فرد ناراحت کننده باشد یا این که دید او را تا حدی مختل کند. در این حالت با انجام عمل بلفاروپلاستی، پلک ظاهر عادی خود را پیدا می‌کند و چهره فرد مجدداً ظاهری جوان‌تر، سرحال و شاداب پیدا می‌کند. 

نمی‌توان به هیچ وجه منکر اثر زیاد جراحی بلفاروپلاستی بر زیبایی ظاهر افراد شد اما نکته مهم این است که با توجه به این که این عمل بر روی پلک که عضوی بسیار حساس است، انجام می‌شود، بهتر است که به سراغ بهترین متخصص برای انجام این کار بروید. اگر از متقاضیان انجام عمل بلفاروپلاستی در اهواز هستید، کلینیک چشم دکتر وحید بیگی بهترین و مطمئن‌ترین انتخاب برای شما است. 

جراحی بلفاروپلاستی به دو دسته جراحی پلک بالا و جراحی پلک پایین طبقه‌بندی می‌شود. در طی این عمل جراحی پزشک پوست و ماهیچه‌های اضافی اطراف پلک بیمار را برمی‌دارد و با این کار تلاش می‌کند تا ظاهر اولیه پلک بیمار را به او بازگرداند. 

عموماً افتادگی پلک بالایی بیشتر در خانم‌ها و افتادگی پلک پایینی بیشتر در آقایان مشاهده می‌شود.

بهترین سن برای بلفاروپلاستی

اصلی‌ترین دلیل برای انجام عمل بلفاروپلاستی افتادگی پلکی است که بر اثر افزایش سن ایجاد می‌شود. به همین دلیل بیشتر عمل‌های بلفاروپلاستی برای بیمارانی با سن بیشتر از ۳۵ سال انجام می‌شوند. با این وجود همان‌طور که پیشتر اشاره شد، همیشه علت انجام عمل بلفاروپلاستی کهولت سن نیست و در بسیاری از موارد افتادگی پلک به دلایل ژنتیکی رخ می‌دهد.

در این موارد ممکن است بیمار در سنی کمتر از ۳۵ سال به انجام عمل بلفاروپلاستی نیاز داشته باشد اما همچنان توصیه ما به متقاضیان این عمل این است که تا پیش از ۱۸ سالگی از انجام هرگونه عمل جراحی غیرضروری اجتناب کنند.

اگر از متقاضیان انجام عمل بلفاروپلاستی در اهواز هستید، می‌توانید با مراجعه به کلینیک چشم دکتر بیگی از خدمات جراحی پلک توسط بهترین جراح بلفاروپلاستی در اهواز بهره‌مند شوید تا این عمل را با دقت بالا و با کمترین عوارض انجام دهید.

بلفاروپلاستی بدون جراحی

اگر شما هم از علاقه‌مندان به انجام عمل بلفاروپلاستی هستید احتمالاً تا به حال اصطلاح بلفاروپلاستی بدون جراحی را شنیده‌اید. این متد درمانی در واقع روشی است که طی آن با استفاده از دستگاه پلاسما جت بر روی پلک فرد یک سری سوختگی ایجاد می‌شود که در نتیجه کشیدگی پوست پلک را به دنبال دارد. 

این روش هزینه نسبتاً کمتری به نسبت عمل جراحی بلفاروپلاستی دارد اما خطر ایجاد ظاهر نامناسب در پلک، در این روش بسیار بالاتر است. علاوه بر این موضوع بیمار پس از انجام بلفاروپلاستی بدون جراحی تا چند روز در ناحیه پلک احساس درد خواهد داشت. در نهایت لازم به ذکر است که این روش برای همه افراد مناسب نیست.

عوارض عمل بلفاروپلاستی چه مواردی هستند؟

هرگونه مداخله پزشکی همواره عوارضی را هم با خود به همراه دارد. عمل بلفاروپلاستی هم از این قاعده مستثنی نیست. البته نباید این نکته را از خاطر برد که با مراجعه به یک متخصص کارآزموده می‌توانید تا حد امکان از بروز این عوارض جلوگیری کنید. عوارض کلی عمل بلفاروپلاستی که معمولاً به صورت موقتی و دوران نقاهت بعد از جراحی مشاهده می‌شوند، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • کوچک‌تر به نظر رسیدن چشم
  • تاری و اختلال دید کوتاه مدت
  • عدم تقارن پلک‌ها و نیاز به انجام عمل ترمیم
  • خشکی چشم و نیاز به استفاده از اشک مصنوعی
  • باقی ماندن گوشت اضافه و یا رد زخم جراحی روی پلک
  • مشکل در باز کردن پلک‌ها به دلیل آسیب رسیدن به عضله

کلینیک چشم دکتر وحید بیگی با دارا بودن پیشرفته‌ترین ابزار جراحی و استفاده از جدیدترین متدهای درمان، احتمال بروز این عوارض را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد. بیش از ۲۵۰۰ جراحی موفق و رضایتمندی بیماران مختلف، همه و همه تضمین کننده رضایت شما از نتیجه عمل بلفاروپلاستی در کلینیک چشم دکتر بیگی هستند. 

هزینه عمل بلفاروپلاستی

میانگین هزینه بلفاروپلاستی در اهواز برای پلک بالا و پایین متفاوت است. در واقع عمل بلفاروپلاستی پلک پایین به دلیل کمی حساسیت بیشتر نسبت به پلک بالا گران‌تر به حساب می‌آید. در صورت تمایل به اطلاع از هزینه دقیق بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین می‌توانید به وبسایت رسمی دکتر وحید بیگی مراجعه کنید

توجه کنید که این هزینه در شهرهای مختلف متفاوت خواهد بود. از سوی دیگر عواملی مانند استفاده از دستگاه‌های خاص، تجربه پزشک، پیچیدگی عمل و نوع جراحی، همگی مؤلفه‌هایی هستند که بر هزینه نهایی انجام عمل بلفاروپلاستی تأثیر می‌گذارند. 

البته باید این نکته را هم به‌خاطر بسپارید که هزینه انجام بلفاروپلاستی تنها در هزینه انجام عمل جراحی خلاصه نمی‌شود و پروسه‌های قبل از انجام عمل مانند معاینه، آزمایش و تصویربرداری هم هزینه جداگانه‌ای در پی خواهند داشت. 

چرا کلینیک چشم دکتر وحید بیگی

بهترین راه‌حل برای کسانی که به دنبال یافتن بهترین پزشک برای عمل بلفاروپلاستی هستند، این است که نمونه کارهای پزشک را بررسی کنند. باقی نماندن رد عمل جراحی‌، قرینه و طبیعی بودن باشند چشم‌ها و ایجاد نشدن هیچ گونه قرمزی یا التهاب در محل عمل نشانگر یک عمل جراحی بلفاروپلاستی دقیق و موفق است.

به همین دلیل کلینیک چشم دکتر وحید بیگی با استفاده از تجهیزات به‌روز، شفافیت در روند درمان و پرونده‌های موفق فراوان بهترین انتخاب برای انجام عمل جراحی بلفاروپلاستی در اهواز است.