انتشار این مقاله


تسکین درد زانو با استفاده از زانوبند

درد در زانوها تقریبا دردی مشترک بین همه ی آدم ها بوده و حداقل یک بار به دلایل متفاوت این درد را تجربه نموده اند. بسته به نوع و میزان درد، درمان آن می تواند متفاوت باشد. زانوبندها، راهی سریع و آسان برای حمایت از مفصل زانو و تسکین علائمی مانند درد و تورم هستند. […]

درد در زانوها تقریبا دردی مشترک بین همه ی آدم ها بوده و حداقل یک بار به دلایل متفاوت این درد را تجربه نموده اند. بسته به نوع و میزان درد، درمان آن می تواند متفاوت باشد. زانوبندها، راهی سریع و آسان برای حمایت از مفصل زانو و تسکین علائمی مانند درد و تورم هستند. این تجهیزات ارتوپدی می‌توانند به شما در بهبود درد و جلوگیری از آسیب‌های بعدی کمک کنند. بریس‌ها معمولاً به راحتی قابل پوشیدن و تنظیم هستند و این یکی از مزیت های استفاده از زانوبند محسوب می شود. زانوبند برای کمک به حمایت از زانو و کنترل علائم بیماری‌های زانو مانند استئوآرتریت، آسیب‌های رباط، رگ به رگ شدن، سندرم درد کشکک و غیره طراحی شده است. اگر می‌خواهید بهترین زانوبند برای درد زانو را شناسایی کنید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

استفاده از زانوبند چه زمانی می‌تواند کمک‌کننده باشد؟

انواع بسیار متفاوت و متنوعی از زانوبند داریم که هر کدام عملکرد و اثربخشی متفاوتی دارد. اگر هر یک از عارضه یا دردهای زیر شما را گرفتار کرده اند، زانوبند می تواند درمان یا کمک درمان مهمی برای شما باشد:

  • درد در ناحیه زانو
  • تورم زانو و اطراف مفصل
  • حمایت و تثبیت زانو
  • آسیبی مانند رگ به رگ شدن، آسیب رباط یا پارگی مینیسک
  • آسیب‌های مزمن یا استئوآرتریت
  • اگر زانوی شما مستعد آسیب است

مزایای استفاده از زانوبند طبی

  • تسکین درد: زانوبند طبی برای فشرده‌سازی و حمایت هدفمند از مفصل زانو طراحی شده است که می‌تواند به کاهش درد و بهبود ثبات مفصل کمک کند.
  • بهبود عملکرد مفصل: زانوبند به تخلیه فشار از روی مفصل زانو و توزیع یکنواخت وزن کمک می‌کند که می‌تواند عملکرد مفصل را بهبود بخشد و درد را کاهش دهد.
  • افزایش تحرک: زانوبند به بهبود ثبات کمک می‌کند، که می‌تواند اعتماد بیمار را به زانوی خود افزایش دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در طیف وسیع‌تری از فعالیت‌ها با درد کمتر شرکت کنند.
  • کاهش التهاب: بریس زانو برای ایجاد فشره‌سازی به صورت هدفمند طراحی شده است که می‌تواند به کاهش تورم و التهاب در مفصل زانو کمک کند.
  • استفاده و درمان آسان: زانوبند طبی مناسب از یک ماده راحت و قابل تنفس ساخته شده است و برای استفاده در تمام طول روز طراحی شده است و برای بیمارانی که به دنبال تسکین زانو درد هستند، گزینه‌ای آسان و راحت است.

زانوبند طبی چگونه به کاهش درد زانو کمک می‌کند؟

در ادامه، مواردی را بررسی می‌کنیم که زانوبند طبی به کاهش درد زانو شما کمک می‌کند:

  1. زانوبند لولایی برای کاهش درد

زانوبند طبی با فراهم کردن ثبات و حمایت بیشتر از زانو به کاهش درد این مفصل کمک می‌کند. زانوبند لولایی می‌تواند درد شما را کاهش داده و در نتیجه موجب آرامش در انجام فعالیت ها شود. در واقع می‌تواند به زانوی آسیب دیده کمک کند که هنگام راه رفتن ثبات بیشتری داشته باشد.

زانوبند‌های لولایی با تکیه‌گاه‌های پلاستیکی یا فلزی برای آسیب‌هایی که حادتر یا دردناک‌تر هستند، حمایت بیشتری را ارائه می‌دهند. این زانوبند، در واقع یکی از انواع بریس‌هایی است که متخصصان ارتوپد به بیماران توصیه می‌کنند، زیرا به آن‌ها حمایت لازم را می‌دهد تا با درد کمتری حرکت کنند.

از طرف دیگر، برای مشکلاتی نظیر درد کشکک و بی‌ثباتی زانو، پزشکان اغلب استفاده از زانوبندهای کشکک باز را توصیه می‌کنند. اگر به حمایت بیشتری نیاز داشتید، زانوبند کشکک بسته می‌تواند گزینه بهتری برای شما باشد. استفاده از این نوع بریس همراه با تمرینات فیزیوتراپی خاص می‌تواند به بهبود مشکلات کاسه زانو کمک کند تا درد کمتری احساس کنید.

  1. زانوبند فشاری برای تورم

اگر دچار تورم در ناحیه زانو هستید، زانوبند‌ فشاری گزینه خوبی می‌تواند برای شما باشد. زیرا این دسته از بریس‌ها، فشار محکمی برای بافت‌های اطراف زانوی شما ایجاد می‌کنند تا تورم را کاهش دهند. زانوبند فشاری یا آستین زانو، می‌تواند اعتماد به نفس بیشتری برای راه رفتن در بیماران ایجاد کند. این دسته از بریس‌ها با مواد تنفسی و وزن سبک ساخته شده‌اند که پوشیدن آن برای فعالیت‌های روزمره و ورزش بسیار راحت است.

  1. ثابت کننده زانو برای تسکین درد استئوآرتریت 

افراد بیشتری را در ۴۰ و ۵۰ سالگی می‌بینیم که از درد زانو به دلیل آرتروز ناشی از ساییدگی ناشی از سبک زندگی، شغل یا فعالیت‌های روزمره شکایت دارند. در بین بریس های زانو، ثابت کننده ها بیشترین اثرگذاری در درمان را دارند. اما استفاده از آنها ساده نیست زیرا به کل حرکت زانو را محدود می کنند. اما در شرایط حاد به خصوص بعد از عمل های جراحی، استفاده از ثابت کننده های زیانو بسیار با اهمیت است.

زانو بند و فیزیوتراپی، گزینه‌های درمانی موثری برای زانو درد ناشی از آرتروز هستند که اغلب توسط پزشکان و فیزیوتراپیست‌ها به عنوان بخشی از یک رویکرد درمانی جامع توصیه می‌شود.

  1. زانوبندهای فانکشنال یا عملکردی برای حمایت ساختاری

اگر دچار پارگی رباط صلیبی شده‌اید، بریس‌های فانکشنال پشتیبانی بیشتری را ارائه می‌کنند که می‌تواند درد زانو ناپایدار را کاهش دهد. آن‌ها با محدود کردن حرکت پهلو به پهلو یا جلو به عقب زانو به محافظت از رباط‌های زانو کمک می‌کنند. این نوع زانوبندها معمولا باید متناسب با آناتومی شما ساخته شوند و قیمت های بالایی دارند.

  1. زانوبند برای پیشگیری از آسیب

مطالعات نشان داده‌اند که زانوبند به کاهش خطر آسیب‌دیدگی به خصوص در هنگام انجام ورزش کمک بسیاری می کند. به همین دلیل به ورزشکاران پیشنهاد می شود حتما از زانوبندهای کشی و پوششی استفاده کنند.

اگر در حال بازگشت به ورزش مورد علاقه خود پس از یک دوره درمان هستید، بهتر است بریس‌هایی را در نظر بگیرید که پشتیبانی مناسبی از زانوی شما برای ورزش‌هایی که شامل چرخش‌های سریع، حرکات آسیب‌زا و برخوردهای شدید هستند، ارائه می‌دهند.

جمع‌بندی

زانوبند طبی می‌تواند مزایای متعددی را برای بیماران مبتلا به زانو درد ناشی از آرتریت یا سایر آسیب‌ها را ارائه دهد. زانوبند‌ها با ارائه فشرده‌سازی هدفمند، پشتیبانی و بهبود ثبات مفصل می‌توانند به کاهش درد و بهبود عملکرد مفصل کمک کنند و به بیماران اجازه می‌دهند تحرک خود را حفظ کنند و در طیف وسیع‌تری از فعالیت‌ها شرکت کنند. بهترین زانوبند برای درد زانو، مدلی است که با نوع آسیب و نیاز شما تطابق داشته باشد. در بسیاری از موارد، متخصصان ارتوپد می‌توانند مدل زانوبندی که برای تسکین درد شما مناسب است را با توجه به میزان و نوع آسیب توصیه کنند.