انتشار این مقاله


آیا اندولیفت درد دارد؟

آیا اندولیفت درد دارد؟ در پاسخ به این سوال، ابتدا بهتر است روش اندولیفت را بررسی کنیم. سپس، می‌توانیم علل درد داشتن یا نداشتن این روش را بهتر درک کنیم. چرا که اندولیفت یک روش لیزر درمانی است که دوره نقاهت خاصی ندارد و بعد از انجام اندولیفت فرد به راحتی می‌تواند کارهای روزانه‌اش را […]

آیا اندولیفت درد دارد؟ در پاسخ به این سوال، ابتدا بهتر است روش اندولیفت را بررسی کنیم. سپس، می‌توانیم علل درد داشتن یا نداشتن این روش را بهتر درک کنیم. چرا که اندولیفت یک روش لیزر درمانی است که دوره نقاهت خاصی ندارد و بعد از انجام اندولیفت فرد به راحتی می‌تواند کارهای روزانه‌اش را انجام دهد.

روش انجام اندولیفت

لیزر اندولیفت دارای تاییدیه FDA امریکا است. روش انجام اندولیفت به این صورت است که از امواج رادیویی یا امواجی با فرکانس بالا میزان چین و چروک پوست و برجستگی‌ها را کاهش دهد.

اندولیفت یک روش غیر تهاجمی است که در ابتدا، ناحیه مورد نظر را مشخص می‌کنند. سپس، توسط دستگاه، امواج رادیویی را به سطح پوست می‌تابانند. در این حالت کانولاهای ویژه‌ای وارد پوست می‌شود و کانال‌هایی ایجاد می‌کند و با تابش موج، بافت چربی زیر پوست از بین می‌رود. از طرفی، لیزر اندولیفت با تحریک میزان کلاژن به وسیله نفوذ عمقی در بافت‌ها، علاوه بر از بین بردن چربی، به جوانسازی این بخش نیز می‌پردازد.

اما، آیا لیزر اندولیفت صورت درد دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت اگرچه که اندولیفت روشی غیر تهاجمی است، اما، میزان درد آن از فرد به فرد متفاوت است. سعی می‌کنیم در ادامه به صورت مفصل‌تری موضوع را بررسی کنیم.

آیا اندولیفت دردناک است؟

آیا اندولیفت درد دارد؟ بله و خیر. لیزر اندولیفت، همانطور که از نامش پیدا است، به روشی گفته می‌شود که بدون استفاده از هیچ نوع برشی از پوست و تنها به کمک موج  و لیزر سعی در از بین بردن بافت چربی و جوانسازی دارد. این آستانه تحمل افراد در درد است که می‌تواند باعث شود، این روش دردناک به نظر برسد یا خیر.

اگر پوست شما در مقابل تابش اشعه و تماس لیزر تحمل پایینی داشته باشد، قطعا این روش دردناک خواهد بود. اما، اگر آستانه درد بالایی داشته باشید، اندولیفت برای شما دردی نخواهد داشت. بنابراین، در پاسخ به این سوال که آیا اندولیفت صورت درد دارد، باید گفت که اندولیفت بسته به میزان حساسیت پوست شما می‌تواند دردناک باشد یا اصلا دردی نداشته باشد.

حتی میزان درد نیز ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد. برخی تنها درد کمی را تجربه می‌کنند. برخی دیگر ممکن است درد زیادی را تحمل کرده باشند. بنابراین، تحقیق میدانی در این مورد می‌تواند تاحدودی نادرست باشد. چرا که، میزان درد به نوع بدن شما بستگی دارد و یک مسئله عمومی نیست.

البته، انتخاب پزشک معالج نیز می‌تواند عامل مهمی در این موضوع باشد. دکتر الهه لطفی پزشکی متخصص در این رشته هستند و با تبحر کامل به نحوی این کار را برای شما انجام می‌دهند که احساس درد نکنید.

درد اندولیفت

راه های کاهش درد اندولیفت

چگونه می‌توان میزان درد در این روش را کاهش داد؟ آیا راهی برای کاهش درد وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال‌ها باید گفت که می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید. کمپرس سرد تورم و کبودی را کاهش می‌دهد. در نتیجه، باعث می‌شود میزان التهاب کمتر شده و درد ناشی از لیزر اندولیفت کاهش پیدا کند. کمپرس سرد باعث می‌شود پوست تحریک شود و حسی نرم و لطیف را به پوست انتقال دهد و میزان قرمزی پوست را کمتر کند.

در کنار کمپرس سرد، استراحت و دوری از استرس می‌تواند به تحمل درد کمک کند. توجه کنید که در دوران نقاهت بعد از اندولیفت، از داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین، الکل و دخانیات استفاده نکنید.

درد اندولیفت

کدام ناحیه صورت بیشتر در اندولیفت درد دارد؟

آیا اندولیفت در ناحیه خاصی از صورت درد بیشتری دارد؟ در پاسخ به این سوال نیز باید گفت، پوست صورت به ویژه بخشی که رگ‌های عصبی از آن عبور می‌کند، تحمل درد پایین‌تری خواهد داشت. بنابراین، شما در این نقاط احساس درد بیشتری خواهید کرد. اندولیفت را می‌توان روی گردن، خط فک، گونه‌ها و چروک‌های اطراف بینی، چروک‌های اطراف چشم اعمال کرد. بنابراین، باید گفت دور چشم و دور بینی ممکن است با درد بیشتری نسبت به سایر نقاط همراه باشد. (مشاوره اندولیفت زیر چشم)

نتیجه گیری

لیزر اندولیفت یکی از روش‌های زیباسازی بوده که به روشی غیر تهاجمی شناخته می‌شود. اندولیفت خونریزی و برش ندارد. تنها به کمک اشعه خاصی، بافت چربی که به طور مثال، در ناحیه غبغب قرار گرفته است را از بین می‎برد. اما، برای افرادی که تمایل دارند چربی‌های پوستشان را رفع کنند یا جوانسازی کنند، شاید این سوال پیش بیاید که آیا اندولیفت درد دارد؟ باید گفت، اندولیفت بسته به میزان حساسیت بدن شما در مقابل تابش اشعه و خود دستگاه می‌تواند واکنش متفاوتی نشان دهد. ممکن است بعد از لیزر اندولیفت کمی احساس درد کنید یا حتی ممکن است ابدا احساس درد نکرده و بعد از لیزر حس خوبی داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به وب سایت دکتر الهه لطفی به آدرس https://dr-lotfi.com مراجعه کنید.

تیم دکتر مجازی