انتشار این مقاله


بوتاکس دور چشم (پنجه کلاغی)

اگر احساس می‌کنید چین‌وچروک‌های اطراف چشم شما زیاد شده تزریق بوتاکس دور چشم بهترین گزینه برای جوان‌سازی این ناحیه است. این راه‌کار که در زمانی کوتاه انجام می‌شود قابلیت محو کردن خطوط ریز و درشت موجود در این ناحیه را دارد.  زمانی که بوتاکس را در ناحیه اطراف چشم تزریق کنند به آن پنجه کلاغی […]

اگر احساس می‌کنید چین‌وچروک‌های اطراف چشم شما زیاد شده تزریق بوتاکس دور چشم بهترین گزینه برای جوان‌سازی این ناحیه است. این راه‌کار که در زمانی کوتاه انجام می‌شود قابلیت محو کردن خطوط ریز و درشت موجود در این ناحیه را دارد. 

زمانی که بوتاکس را در ناحیه اطراف چشم تزریق کنند به آن پنجه کلاغی گفته می‌شود؛ اما دلایل محبوبیت این راه‌کار چیست؟ بوتاکس پنجه کلاغی چه عوارضی دارد یا پس ‌از تزریق باید چه نکاتی را رعایت کرد تا ماندگاری آن افزایش پیدا کند؟ برای آگاهی از این موارد تا انتهای متن با ما همراه باشید. 

مراقبتهای بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم 

تفاوتی ندارد بوتاکس دور چشم انجام داده‌اید یا این ماده را به پیشانی تزریق کرده‌اید، درهرصورت باید با نکات مراقبتی مهمی که از ایجاد عوارض پس ‌از تزریق جلوگیری می‌کنند آشنا شوید. با آگاهی از این راه‌کارهای مراقبتی و عمل کردن به آن‌ها علاوه ‌بر جلوگیری از ایجاد عوارض می‌توان به ماندگاری بیشتر این ماده نیز امیدوار بود. 

حداقل تا ۲۴ ساعت فعالیت سنگین انجام ندهید

هرچند بعد از بوتاکس نیازی به استراحت کامل یا مرخصی گرفتن ندارید و می‌توانید فعالیت‌های مختلف را بدون نگرانی انجام دهید؛ اما فعالیت‌های سنگین مانند ورزش پس ‌از بوتاکس دور چشم و پیشانی ممنوع است. شما باید اجازه دهید ماده روی صورت جا بیفتد. 

فعالیت‌ سنگین با افزایش شدت جریان خون باعث انتقال بوتاکس به نواحی دیگر می‌شود که این موضوع عوارض مختلفی مانند آسیب به بافت یا بروز کبودی را به ‌همراه دارد.

صاف نشستن را فراموش نکنید

بعد از تزریق بوتاکس حداقل به‌مدت ۴ ساعت نباید بخوابید یا سر خود را خم کنید. این کار احتمال پخش شدن بوتاکس و ایجاد کبودی را افزایش می‌دهد. در این زمان باید صاف بنشینید و سر خود را خیلی تکان ندهید.

از مصرف الکل بپرهیزید 

اگر بوتاکس دور چشم یا پیشانی تزریق کردید حداقل از ۲۴ ساعت قبل تا ۲۴ ساعت بعد ‌از تزریق از نوشیدن الکل بپرهیزید. دلیل این کار علاوه‌ بر تعریق زیاد خاصیت رقیق‌کنندگی خون توسط الکل است که ممکن است عوارض نامطلوبی به ‌همراه داشته باشد. در این زمان نباید از داروهای رقیق‌کننده نیز استفاده شود.

از لمس یا فشار روی ناحیه تزریق خودداری کنید

حداقل یک تا ۳ روز نباید ناحیه تزریق‌شده را لمس کرد چراکه این کار احتمال جابه‌جایی بوتاکس را افزایش می‌دهد و این موضوع علاوه‌ بر کاهش اثر بوتاکس باعث ایجاد عوارض می‌شود. 

عوارض بوتاکس پیشانی و دور چشم 

در این بخش بهتر است به بررسی عوارض بوتاکس پیشانی بپردازیم. در این ‌خصوص باید گفت بوتاکس به‌ندرت عارضه به ‌همراه دارد؛ اما گاهی ممکن است در ناحیه تزریق علائمی مانند کبودی، تورم و قرمزی مشاهده شود که اگر نکات مراقبتی را رعایت کنید این موارد معمولا به ‌وجود نمی‌آیند.

از دیگر عوارض احتمالی بوتاکس باید به سردرد، حالت تهوع، علائمی شبیه آنفولانزا، بی‌حسی گاه و بی‌گاه، حساسیت به نور، اضطراب، تورم، اختلال در بینایی، تشکیل آنتی‌بادی، خشکی‌ پوست، احساس سوزن‌سوزن شدن در پوست، خشکی دهان، جوش و خارش اشاره کرد.

برای اینکه از این عوارض مصون بمانید باید در انتخاب سرویس‌دهنده دقت داشته باشید. همچنین رعایت نکاتی که به‌عنوان مراقبت‌های پس‌از تزریق بوتاکس دور چشم و پیشانی معرفی کردیم در عدم بروز این عوارض تاثیرگذار هستند.

عوارض بوتاکس دور چشم 

هزینه تزریق بوتاکس برای ناحیه دور چشم بسیار کاربردی است و‌ باعث کاهش چین‌وچروک‌های این ناحیه می‌شود. تزریق این ماده در نواحی دور چشم تاثیر زیادی در جوان‌سازی چهره دارد؛ اما بسیاری از متقاضیان می‌خواهند بدانند که آیا انجام این کار باعث بروز عوارض می‌شود؟

در این ‌خصوص باید گفت هر راه‌کار درمانی و‌ زیبایی با عوارض همراه است پس نمی‌توانیم این‌ روش را بدون عارضه معرفی کنیم. هرچند رعایت نکات مراقبتی در کاهش این عوارض موثر است؛ اما به‌طورکلی پس‌از تزریق بوتاکس احتمال بروز موارد زیر وجود دارد:

  • ایجاد کبودی یا قرمزی در ناحیه اطراف چشم
  • ایجاد تورم و افتادگی‌ پلک
  • بدحالت شدن ابرو
  • تاری دید و ایجاد اختلال در بینایی
  • فرورفتگی زیر چشم
  • سرگیجه و سردرد
  • ایجاد خون‌ریزی در ناحیه اطراف چشم
  • سختی در بستن چشم
  • بروز ضعف عضلانی در نواحی اطراف چشم به‌صورت موقت

این عوارض بسیار آزاردهنده هستند و نباید به‌سادگی از آن‌ها گذشت. اگر تا چند روز پس ‌از تزریق بوتاکس دور چشم با عوارض مواجه شدید حتما باید با سرویس‌دهنده خدمات صحبت کنید. البته بهترین کار این است که در انتخاب سرویس‌دهنده دقت داشته باشید تا احتمال بروز عوارض کاهش پیدا کند.

بوتاکس پیشانی و دور چشم چند روز بعد اثر میکنه

بوتاکس ماده‌ای است که می‌تواند به‌صورت موقت عضلات پیشانی و دور چشم را فلج کند تا چین‌وچروک‌های این ناحیه مشخص نباشند. با‌توجه‌به اینکه خطوط ریز و درشت این نواحی باعث پیری چهره می‌شوند افراد همواره به‌دنبال راهی برای ازبین‌بردن آن‌ها هستند.

تزریق بوتاکس دور چشم راه‌کاری غیرتهاجمی و بسیار پرطرفدار برای رفع این چروک‌ها است؛ اما بوتاکس چه زمانی آثار خود را نشان می‌دهد؟ ماندگاری این ماده چقدر است؟ معمولا افرادی که می‌خواهند از این روش استفاده کنند با این سوالات مواجه می‌شوند.

بوتاکس معمولا بلافاصله نتیجه را نمایش نمی‌دهد و با توجه به قدرت عضلات ممکن است بین ۳ روز تا ۲ هفته طول بکشد تا افراد تاثیر این روش را ببینند. پس اگر در طول این مدت نشانه‌ای مشاهده نکردید نگران نباشید. اما درصورتی‌که بیش‌از ۲ هفته طول کشید حتما با سرویس‌دهنده تماس بگیرید و دلیل را از او جویا شوید.

درخصوص‌ ماندگاری بوتاکس نیز باید گفت این ماده با اینکه آثار مطلوبی به ‌همراه دارد و به جوان‌سازی چهره کمک می‌کند؛ اما خیلی ماندگار نیست. البته هزینه مقرون‌به‌صرفه این روش باعث می‌شود کاهش آثار آن در کوتاه‌مدت خیلی به‌چشم نیاید.

به‌طورکلی باید گفت بوتاکس معمولا بین ۴ تا ۶ ماه باقی می‌ماند. البته اینکه سرویس‌دهنده تا چه حد مهارت دارد نیز روی این مدت‌زمان تاثیر می‌گذارد. همچنین برند مورد استفاده، سن فرد و جنسیت او از دیگر عوامل تاثیرگذار بر ماندگاری این ماده هستند.

جمع‌بندی

تزریق بوتاکس دور چشم باعث کاهش چین‌وچروک‌های ریز و درشت این ناحیه می‌شود و استفاده از این روش برای جوان‌سازی راه‌کاری بسیار کاربردی است. برای اینکه این ماده با عوارض همراه نباشد باید پس ‌از تزریق مراقبت‌های به‌خصوصی انجام دهید. 

انتخاب سرویس‌دهنده‌ای بامهارت نیز در کنار رعایت نکات مراقبتی علاوه‌ بر کاهش عوارض به ماندگاری بیشتر این ماده کمک می‌کند. برای شناخت این خدمات‌دهندگان می‌توانید به سامانه دکترتو کلینیک مراجعه کنید. 

تیم دکتر مجازی