انتشار این مقاله


برای بی خوابی چه بخوریم؟ (بهترین درمان خانگی در کمترین زمان)

اگر با اختلال خواب مواجه هستید و به راحتی نمی توانید بخوابید، توصیه می کنیم حتما در برنامه خود مصرف شیر و روغن کنجد را قرار دهید، با ایجاد تغییر در رژیم غذایی تان، خواب آرامتری را تجربه خواهید کرد. شما می توانید انواع محصولات برای درمان بی خوابی را از فروشگاه های معتبر خریداری […]

اگر با اختلال خواب مواجه هستید و به راحتی نمی توانید بخوابید، توصیه می کنیم حتما در برنامه خود مصرف شیر و روغن کنجد را قرار دهید، با ایجاد تغییر در رژیم غذایی تان، خواب آرامتری را تجربه خواهید کرد.

شما می توانید انواع محصولات برای درمان بی خوابی را از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید، از جمله خرید روغن کنجد و کره بادام زمینی که برای درمانتان موثرند. با توجه به وجود غذاهای مختلف، ممکن است کمی سردرگم شوید که برای بی خوابی چه بخوریم بهتر است؟ به همین دلیل به عنوان راهنما در کنارتان هستیم تا لیستی از تمام خوراکی های مناسب برای از بین بردن مشکل خواب را معرفی کنیم.

بهترین غذاها در درمان خانگی بی خوابی 

در پاسخ به این سوال که برای بی خوابی چه بخوریم؟ باید با مواد غذایی مختلف و تاثیر آنها آشنا باشید. به طور مثال وقتی وزنتان را کم کنید ناخودآگاه کیفیت خوابتان نیز بهبود می یابد برای کاهش وزن می توانید از کره بادام زمینی بهره بگیرید. با تنظیم مقدار مصرف کره بادام زمینی برای لاغری، کیفیت خوابتان هم بالا می رود.

در ادامه لیستی از انواع غذاهای مناسب برای رفع بی خوابی را می آوریم که به شما در داشتن خوابی با کیفیت و همراه با آرامش کمک می کنند:

روغن کنجد

روغن کنجد یکی از انواع خوراکی های خوشمزه ای به شمار می آید که می تواند در درمان بی خوابی هایتان کمک کند و اختلالات آن را از بین ببرد. این خوراکی حاوی مواد معدنی، کلسیم، کربوهیدرات‌ها و تمام ویتامین‌های B است. شما می توانید از یک متخصص تغذیه در این رابطه کمک بگیرید.

این پزشک می تواند در مورد تمام مواد غذایی اطلاعات مناسبی را در اختیارتان قرار دهد. مثلا درباره اینکه روغن ارده چیست، روغن کنجد چگونه باعث رفع بی خوابی می شود، اطلاعاتی را در اختیارتان بگذارد.

کره بادام زمینی

در بادام زمینی تریپتوفان وجود دارد که عاملی برای داشتن خواب راحت است؛ مواد مغذی مهم دیگر این خوراکی از جلمه پتاسیم، کلسیم، فسفر و منیزیم هم کمک می کنند، خوابی راحت داشته باشید.

بادام

لاتونین به عنوان یکی از اصلی ترین مواد مغذی بادام شناخته می شود که تاثیر زیادی در پیشگیری از اختلالات خواب دارد و روی چرخه خوابیدن و بیدارشدن نیز تاثیر می گذارد. تقریباً در هر ۱ اونس از این خوراکی ۷۷ میلی گرم منیزیم و ۷۶ میلی گرم کلسیم وجود دارد. هر یک از این ترکیبات با آرام سازی ماهیچه های بدنتان خوابی آرامش بخش را برایتان به ارمغان می آورند.

درمان سریع بی خوابی با کمک شیر

اگر می پرسید برای رفع بی خوابی چی بخوریم، ما شیر را توصیه می کنیم. در شیر مواد مغذی مختلفی وجود دارد که هر کدام از آنها به نوعی باعث بهبود کیفیت خوابتان می شود، از جمله آنها می توان به تریپتوفان، ملاتونین، کلسیم و ویتامین دی اشاره کرد؛ از این رو پیشنهاد می دهیم هر شب قبل از خواب یک لیوان شیر گرم را نوش جان کنید و خوابی آرامش بخش را به خود هدیه دهید.

خواص کیوی برای درمان بی خوابی

برخی تحقیقات بر روی کیوی و رابطه خواب باکیفیت انجام شده و طی آن محققین به این نتیجه رسیدند اگر ۱ ساعت قبل از خواب ۲ عدد کیوی را نوش جان کنید، زمان به خواب رفتنتان کاهش پیدا می کند و بازده خوابتان نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

در کیوی مواد مغذی بسیاری وجود دارد که هر کدام از آنها باعث ایجاد آرامش در بدن و خوابی با کیفیت می شود که از جمله آنها می توان به ملاتونین، آنتوسیانین، کلسیم، کاروتنوئید، فولات، فلاونوئید، منیزیم و پتاسیم اشاره کرد.

کنترل بی خوابی با دمنوش بابونه

در ترکیبات بابونه یک ترکیب فلاونوئید به نام آپی ژنین وجود دارد که باعث افزایش کیفیت خوابتان می شود. در واقع این ماده با فعال کردن گیرنده های گابا A تحریکتان می کند تا زودتر بخوابید.

شما می توانید هر شب قبل از خواب یک لیوان دمنوش بابونه را نوش جان کنید تا آرامشی فوق العاده در تمام وجودتان شکل بگیرید، این آرامش تا صبح تمام دغدغه ها و نگرانی ها را از ذهنتان دور می کند. بابونه یکی از پاسخ ها، به سوال برای بی خوابی چه بخوریم؟ می باشد.

گردو

ترکیبات بی نظیر گردو باعث می شود تا به رویا بروید و شب ها بدون هیچ مشکلی استراحتی بی نظیر داشته باشید. در واقع در ترکیبات گردو می توان مواد مغذی و مناسبی مثل سروتونین، منیزیم و ملاتونین را مشاهده کرد که هر کدام از آنها به شما کمک می کنند تا خوابی عالی را تجربه کنید.

منیزیم، پتاسیم، فولات و کلسیم از جمله ترکیبات بی نظیر این خوراکی خوشمزه و مقوی هستند که به شما در داشتن خوابی باکیفیت کمک می کنند.

آلبالو

در آلبالو می توان مقادیر قابل توجه ای از انواع مواد مغذی و مناسب برای داشتن یک استراحت بی نظیر در شب از جمله ملاتونین، سروتونین، تریپتوفان و کلسیم را مشاهده کرد؛ بنابراین پیشنهاد می دهیم که هر شب قبل از اینکه به اتاقتان بروید، چند عدد آلبالو نوش جان کنید تا آرامش و راحتی را در خواب تجربه کنید.

در این میوه خوشمزه آنتی اکسیدان هایی نیز وجود دارد که علاوه برتنظیم خواب، برای پوستتان نیز مفید است.

ماهی های چرب

در ماهی های چرب مقادیر قابل توجه ای چربی امگا ۳ و ویتامین D وجود دارد که هر کدام از آنها باعث استراحتی کامل و باکیفیت می شوند. در واقع این مواد باعث تنظیم سروتونین در بدن شده و چرخه خواب و بیداری تان را تنظیم خواهند کرد.

اگر فقط ۷۵ گرم فیله ماهی اطلس را نوش جان کنید، مقادیر مناسبی پتاسیم، منیزیم، فسفر، روی، کلسیم، ویتامین B12 و فولات وارد بدنتان می شود و خوابی آرام را تجربه می کنید. در شب از خوردن ماهی پرهیز کنید.

کاهو

اگر به دنبال مفیدترین ماده غذایی برای خوابی آرامش بخش می گردید، ما کاهو را پیشنهاد می دهیم. کاهو اثرات آرامش بخش و فوق العاده ای دارد و به بهبود خواب کمک می کند. این خوراکی فراکسیوN بوتانول و لاکتوسین دارد و آرامش را به شما هدیه می دهد.

نکات مهم غذایی در درمان خانگی بی خوابی

تا به الان پاسخ این سوال را که برای بی خوابی چه بخوریم، متوجه شده اید، اما برخی نکات مهم غذایی نیز در درمان این مشکل وجود دارد که در ادامه آنها را لیست می کنیم:

  • عدم حذف وعده های غذایی
  • عدم مصرف غذایی که باعث سوزش سر دل می شوند. از جمله آنها می توان به خوراکی های پر ادویه و پرچربی اشاره کرد.
  • صرف شام ۲ تا ۳ ساعت قبل خوابیدن
  • جلوگیری از بی آبی بدن

خوابی آرامش بخش با تغذیه مناسب

شما می توانید تجربه داشتن یک خواب آرامش بخش را با مواد غذایی مناسب داشته باشید. این مواد به دلیل ترکیبات منحصر به فرد خود، تاثیر بسیار مثبتی در بهبود کیفیت خوابتان می گذارند.با این مواد غذایی تمام استرس ها، دردهای بدنی و سایر مشکلات را از بین می برید و با خیالی آسوده به اتاقتان می روید.

شما می توانید برای درمان های تخصصی تر به سراغ پزشکان متخصص رفته و از آنها بخواهید با ارائه رژیم غذایی مشکل تان را رفع نمایند. از جمله درمان های خانگی برای بی خوابی می توان به شیر و بادام اشاره کرد.

تیم دکتر مجازی