انتشار این مقاله


چیکار کنم پوستم شاداب بشه؟ (راه های ساده و کم خرج)

چیکار کنم پوستم شاداب بشه؟ این تقریباً سوال بیشتر افرادی است که هنوز روتین پوستی مناسبی ندارند و از محصولات مراقبتی مناسب با پوستشان نیز بی خبرند! شما می توانید با استفاده از یک ژل شوینده صورت مناسب، تونرها، سرم ها، کرم های آبرسان، ضد آفتاب ها و محصولات مراقبتی خاص طراوت و شادابی خاصی به چهره […]

چیکار کنم پوستم شاداب بشه؟ این تقریباً سوال بیشتر افرادی است که هنوز روتین پوستی مناسبی ندارند و از محصولات مراقبتی مناسب با پوستشان نیز بی خبرند! شما می توانید با استفاده از یک ژل شوینده صورت مناسب، تونرها، سرم ها، کرم های آبرسان، ضد آفتاب ها و محصولات مراقبتی خاص طراوت و شادابی خاصی به چهره تان هدیه دهید.

اگر می پرسید چگونه پوست شادابی داشته باشیم، ما به عنوان راهنما در کنارتان هستیم تا مشاوره های لازم برای داشتن پوستی جذاب و زیبا را برایتان ارائه دهیم.

چگونه پوستم شاداب بشه؟

در گام اول پیشنهاد می کنیم از مواد آرایشی مرغوب استفاده نمایید. چون این ترکیبات به طور مستقیم با پوست صورت شما ارتباط داشته و آن را تحت تاثیر قرار می دهد. مثلا به سراغ محصولاتی مثل کرم پودر شارلوت تیلبری و … بروید تا بعد از استفاده از آن پوستی درخشنده تر داشته باشید.

در ادامه راهکارها و ترفندهایی را می گوییم که با استفاده از آنها می توانید پوستی شاداب و زیبا داشته باشید و از طراوت و جذابیت آن لذت ببرید:

استفاده از شوینده های ملایم

پوست انسان در طی روز به واسطه عوامل آلودگی زای مختلف دچار کثیفی می شود و به همین دلیل باید به فکر پاکسازی تمام این آلودگی ها باشید. به طور مثال اقدام به خرید لوازم آرایش از برندهای معتبر نمایید. در فروشگاه ها برندها معمولا بهترین محصولات اصل با قیمتی مناسب وجود دارد. به طور مثال در این فروشگاه ها قیمت روز کرم پودر هدی بیوتی و سایر محصولات برندهای مطرح موجود می باشد.

دقت کنید که باکتری ها، میکروب ها، چربی ها، مواد آرایشی و … هر کدام به نحوی می توانند بعد از مدتی ماندن روی پوستتان به بافت آن آسیب بزنند. حالا شما می توانید با شوینده های ملایمی که توسط برندهای مختلفی در بازار تولید می شوند، این آلودگی ها را از بین ببرید و از پوست خود مراقبت کنید.

در صورت عدم استفاده از شوینده ها، حتی اگر از سایر محصولات مراقبتی استفاده کنید، نتیجه ای نمی گیرید؛ چون بر روی پوستتان لایه ای از آلودگی ها وجود دارد که مانع از جذب کامل مواد مغذی محصولات مراقبتی می شوند.

البته پیشنهاد می دهیم که به هیچ عنوان به سراغ شوینده هایی با PH بالا نروید، چون این شوینده ها آسیب های جدی به پوستتان می زنند و مقاومت آن را در برابر عفونت ها یا مشکلات دیگر پایین می آورند.

استفاده از تونرها

اگر به اشتباه از شوینده هایی با PH بالا استفاده کردید، پیشنهاد می دهیم که بلافاصله بعد از آنها از تونرها استفاده کنید که موجب متعادل شدن PH پوست می شوند. در واقع کسانی که از شوینده های ملایم با PH پایین استفاده می کنند، نیاز مبرمی به تونرها ندارند.

استفاده از لایه بردارها

شما می توانید با انواع لایه بردارها، لایه ای از سلول های مرده بر سطح پوستتان را از بین ببرید و به شادابی و جذابیت آن کمک کنید. در واقع با افزایش سن روند حذف سلول های مرده توسط پوست کندتر می شود که در این زمان حتما باید از محصولات مراقبتی مناسب بهره ببرید تا جذابیت و زیبایی چهره تان همچنان باقی بماند.

استفاده از مرطوب کننده ها

اگر می پرسید چیکار کنم پوستم شاداب بشه، پیشنهاد می دهیم که حتماً از مرطوب کننده ها استفاده کنید. کرم ها و محصولات مراقبتی مرطوب کننده خشکی را که مهمترین عامل نازیبایی پوست به شمار می آید، از بین می برند و با هیدراته نگه داشتن پوست چهره ای جذاب و زیبا را برایتان به ارمغان می آورند.

شما با استفاده از مرطوب کننده ها می توانید جلوی ایجاد خطوط ریز روی صورتتان را به واسطه آبرسانی از بین ببرید. پیشنهاد می دهیم که در خرید مرطوب کننده ها حتما به سراغ گزینه هایی بروید که بر پایه آب هستند و با ترکیباتی مثل گلیسیرین و اسید هیالورونیک ساخته شده اند.

یک نکته مهم در استفاده از مرطوب کننده ها وجود دارد، شما باید حتما قبل از استفاده از آنها پوستتان را به طور کامل بشویید تا اثری از تجمع باکتری ها بر روی پوست وجود نداشته باشد.

سرم های ضد پیری

شما باید سرم هایی را بخرید که حاوی رتینوئیدها و ویتامین A و ویتامین C باشند که خاصیت ضد پیری دارند. می توانید با استفاده از این سرم ها اثرات اکسایشی بیولوژیکی و محیطی را نیز از بین ببرید و با افزایش کلاژن چهره ای زیباتر و جوانتر به خود هدیه دهید.

استفاده از ضدآفتاب

اگر می خواهید همواره پوستتان شاداب و زیبا باقی بماند، استفاده از ضد آفتاب هایی با SPF مناسب را جزء برنامه تان قرار دهید. مثلاً شما باید در روزهای معمولی از کرم هایی با SPF 30 و در روزهایی با آفتاب شدید از ضد آفتاب هایی با SPF بالاتر استفاده کنید تا از مزیت های آنها بهره مند شوید.

در واقع کرم های ضدآفتاب حاوی ترکیباتی هستند که از آسیب دیدن پوست در برابر نور خورشید محافظت می کنند و با خواص فوق العاده خود پوستی زیبا را برایتان به ارمغان می آورند.

شما می توانید انواع کرم های ضد آفتاب بدون رنگ را به عنوان زیرساز آرایش و کرم های رنگی را نیز به عنوان جایگزین مناسبی برای کرم پودرها تهیه کنید.

جلوگیری از مالیده شدن پوست

یکی از مشکلاتی که باعث ایجاد آسیب های مختلف بر روی پوستتان می شود، مالیده شدن آن بر اثر عوامل آسیب زا است. مثلاً برخی افراد رو به بالش می خوابند و همین موضوع باعث مالیده شدن پوستشان می شود. قاعدتاً اگر این اشخاص همچنان به این کارشان ادامه دهند، آسیب های جدی به پوستشان می زنند.

شما باید کاملاً مراقب باشید تا با جلوگیری از مالیده شدن پوست بر اثر عوامل آسیب زای مختلف آسیبی به صورتتان نرسانید.

روتین پوستی داشته باشید

یک روتین پوستی مناسب و استفاده مدام از آن باعث می شود تا جلوی بسیاری از مشکلات را بگیرید؛ بنابراین اگر از مشکلات پوستی رنج می برید و می خواهید هر چه سریعتر جذابیت و شادابی را به چهره تان هدیه دهید، ما روتین های مناسب را پیشنهاد می کنیم.

انواع روتین های پوستی به دلیل بهره مندی از انواع محصولات مراقبتی باعث می شوند تا خیلی زود چهره ای جوان و جذاب داشته باشید.

پوستی شاداب و سالم با محصولات مراقبتی

با آگاهی از پاسخ این سوال که چیکار کنم پوستم شاداب بشه، شما می توانید انواع محصولات مراقبتی را بخرید و با تهیه آنها جذابیت، شادابی و طراوت را به چهره تان هدیه دهید. تمام این محصولات توسط بسیاری از داروخانه ها یا مراکز خرید لوازم بهداشتی و آرایشی به فروش می رسند، بنابراین مشکلی در تهیه و خریداری آنها نخواهید داشت.

بسیاری از افراد با وجود مطرح کردن این نکته ها هنوز می پرسند که چیکار کنم پوستم شاداب بشه؛ اگر شما همه این ترفندها را استفاده کرده اید، اما به نتیجه نرسیده اید، ما پیشنهاد می دهیم که هر چه سریعتر به سراغ یک پزشک حرفه ای بروید و از او بخواهید که متناسب با نیاز پوستتان و ویژگی های آن راهکارهای درمانی مناسبی را در اختیارتان بگذارند که با استفاده از آنها بتوانید شادابی و طراوت را به چهره تان هدیه دهید و از داشتن پوستی زیبا لذت ببرید.

تیم دکتر مجازی