انتشار این مقاله


دلایل استفاده از سوتین مخصوص بیماران سرطانی

سوتین های مخصوص بیماران سرطانی طی یک سری ویژگی و استاندارد های خاصی تولید و روانه بازار شده اند که سبب متمایز شدن آن ها با سایر سوتین ها می شود.

یکی از رایج ترین بیماری هایی که در قسمت پستان خانم ها بوده و از بافت سینه هم شروع می شود، سرطان سینه است. افرادی که به این دسته از بیماری ها مبتلا هستند، سینه آن ها از فرورفتگی و تغییر ظاهری شکل سینه برخوردار هستند و از نوک سینه آن ها نیز مایعاتی خارج می شود

یکی از راه های درمان این بیماری, عمل جراحی است. البته صرفا با عمل جراحی این بیماری از بین نمی رود و بعد از عمل نیز باید مراقبت هایی نیز صورت گیرد. از جمله این ها می توان سوتین های مخصوص بیماران سرطانی اشاره کرد که باید زیر نظر دکتر، در یک بازه زمانی خاص از آن ها استفاده کنند.

سوتین مخصوص بیماران سرطانی چیست؟

سوتین های مخصوص بیماران سرطانی طی یک سری ویژگی و استاندارد های خاصی تولید و روانه بازار شده اند که سبب متمایز شدن آن ها با سایر سوتین ها می شود.

اگر بیماران از این سوتین ها استفاده نکنند احتمال این که سرطان دوباره برگردد افزایش می یابد. این دسته سوتین ها با نام های سوتین های پروتز یا سوتین های ماستکتومی نیز شناخته می شود.

سوتین مخصوص بیماران سرطانی چه ویژگی هایی دارد؟

این سوتین های دارای ویژگی های مختلفی هستند که در ادامه سعی می کنیم به بررسی آن ها بپردازیم:

در قسمت جلوی این سوتین ها جیب هایی قرار گرفته شده که می توانند پروتژ را به راحتی در جای خود نگه دارند و از حرکت آن جلوگیری کنند.

سوتین‌ های مخصوص بیماران سرطانی معمولاً از موادی مانند پنبه ساخته می‌شوند که برای پوست‌ های حساس گزینه مناسبی است و به همین دلیل استفاده از آن ها راحت است و مشکلی ایجاد نمی کند.

برای این که از درد و ناراحتی در شانه‌ ها و کمر جلوگیری شود، این سوتین ها به گونه ای طراحی شده اند که وزن پروتز را به صورت مساوی پخش می کند و فشار فقط روی یک نقطه از بدن وارد نمی شود.

این سوتین های از ویژگی قلاب های پشتی و سوتین های قابل تنظیم برخوردار هستند که باغث می شود بتوان این سوتین ها را بسته به بدن بیمار تنظیم کرد.

استفاده از سوتین مخصوص بیماران سرطانی چه مزایایی دارد؟

مزایای زیادی برای پوشیدن سوتین مخصوص بعد از جراحی سرطان سینه وجود دارد. که شامل راحتی بیمار و حمایت از سینه ها پس از جراحی شده و دارای پارچه های نرم و پروتز هستند.

این دسته از لباس زیر ها می ‌توانند به بهبود ظاهر زنان پس از جراحی کمک کنند. آن ها می‌ توانند به ایجاد تقارن در قفسه سینه کمک کرده و به زنان کمک کنند تا احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.

یکی از مزایای مهمی که می توان در استفاده از سوتین مخصوص سرطان سینه به آن اشاره کرد کمک به بهبودی هر چه سریع تر جای زخم و جراحی شده و بانوان می توانند به فعالیت های عادی و روزمره خود بازگردند. این مدل از سوتین ها دارای مدل ها، طرح ها و رنگ های مختلفی هستند که می توان از هر نوع آن استفاده کرد.

دلایل استفاده از سوتین مخصوص بیماران سرطانی چیست؟

همانطور که در ابتدای این مطلب گفته شد این دسته از سوتین ها ویژگی مختلف و بسیار خوبی دارند که می توانند بعد از عمل به بیماران کمک بسزایی کنند اما این سوتین ها نکات مثبت دیگری هم دارند و از دلایل دیگر استفاده از این سوتین ها می توان به ویژگی‌ های فشرده‌ سازی برای کمک به کاهش ورم، طراحی خاص برای افزایش جریان هوا، بند های شانه‌ ای پهن برای  راحتی بیشتر و سبک‌ های مختلف برای مطابقت با سلیقه‌ های مختلف اشاره کرد.

images_1708251057_65d1d7b17e10e.jpg

نکاتی برای انتخاب سوتین مناسب مخصوص بیماران سرطانی

برای خرید این دسته از سوتین ها در قدم اول بهتر است با پزشک متخصص خود صحبت کنید تا بسته به شرایط فعلی شما متناسب ترین سوتین را برای شما پیشنهاد دهد.

همچنین بهتر است در هنگام خرید به سایز سوتین نیز دقت کنید چون اگر کوچک تر یا بزرگ تر از سایز سینه شما باشد ممکن است تاثیر منفی بگذارد.

این سوتین ها باید دارای جیب باشند تا بتوانند به راحتی پروتز را در جای خود نگه دارند و مانع حرکت آن ها شوند، له همین دلیل بهتر است سوتینی را انتخاب کنید با شرایط سما سازگاری کاملی داشته باشد.

سوتین مخصوص بیماران سرطانی را از کجا بخریم؟

سوتین های مخصوص بیماران سرطانی برای هر سایزی طراحی و تولید شده اند و هر فردی با هر سلیقه ای که دارد می توانید از این سوتین ها استفاده کند.این سوتین ها آنچنان محدودیت سنی ندارند و بعد از عمل می توان با تشخیص پزشک از آن ها استفاده کرد.

شما می توانید برای خرید سوتین های مخصوص بیماران سرطانی یا هر نوع لباس دیگری به سایت بافیلو مراجعه کنید و بین صد ها محصول بگردید و مناسب ترین گزینه را انتخاب و خریداری کنید.

سخن آخر

در این مطلب به نقد و بررسی دلایل استفاده از سوتین مخصوص بیماران سرطانی پرداختیم . توجه داشته باشید که سوتین انتخابی شما باید دارای پارچه ای با کیفیت و سایزی مناسب باشد تا در هنگام استفاده از آن احساس راحتی کنید. استفاده از این مدل سوتین ها به بهبود کیفیت زندگی کمک کرده و می توان از آن در موقعیت های مختلف استفاده کرد.

منبع: https://bafilo.com/bras

تیم دکتر مجازی