انتشار این مقاله


آیا افزایش واقعی طول آلت تناسلی امکان پذیر است؟

منظور از بزرگ کردن آلت تناسلی در مردان مجموعه راه کارهایی که چه از طریق جراحی و یا غیر جراحی باعث افزایش طول و یا قطر آلت تناسلی مردان می شود. طبق تحقیقات انجام شده مردان بسیار کمی هستند که ممکن است به این کار نیاز داشته باشند و دلیل اصلی اینکه افراد به دنبال […]

منظور از بزرگ کردن آلت تناسلی در مردان مجموعه راه کارهایی که چه از طریق جراحی و یا غیر جراحی باعث افزایش طول و یا قطر آلت تناسلی مردان می شود.

طبق تحقیقات انجام شده مردان بسیار کمی هستند که ممکن است به این کار نیاز داشته باشند و دلیل اصلی اینکه افراد به دنبال چنین کاری هستند تبلیغات نادرست، مقایسه های اشتباه و عدم دانش کافی در این خصوص است.

طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله بریتانیایی اورولوژی بین المللی (BJUI)، اندازه متوسط ​​آلت تناسلی مردان در حالت معمول ۳.۶۱ اینچ یا ۹.۱۶۹۴ سانتی میتر و اندازه متوسط ​ در حالت نعوظ ۵.۱۶ اینچ یا ۱۳.۱۰۶۴ سانتی متر است.

قطر متوسط در حالت معول ۳.۶۶ اینچ یا ۹.۲۹۶۴ سانتی متر و در حالت نعوظ ۴.۵۹ اینچ یا ۱۱.۶۵۸۶ سانتی متر است.

طبق یک تحقیق انجام شده در ایران در سایت دانشگاه علوم پزشکی همدان، در سال ۹۶-۹۷ به صورت تصادفی سایز آلت تناسلی ۵۰۰ نفر از سربازان مراجعه کننده مورد بررسی قرار گرفته است که که طول آلت تناسلی در حالت شل ۷.۸۷ سانتی‌متر و در حالت کشیده ۱۲.۲۲ سانتی‌متر و محیط آن در میانه پنیس ۸.۴۹ سانتی‌متر است.

چرا مردان به دنبال افزایش طول آلت تناسلی خود هستند؟

موضوع افزایش طول آلت تناسلی در مردان یکی از مسائلی است که در فرهنگ‌ها و جوامع مختلف به ویژه به عنوان یک معیار زیبایی و اعتماد به نفس مطرح می‌شود. اما دلایلی که ممکن است مردان را به دنبال افزایش طول آلت تناسلی خود بیاورد، ممکن است شامل موارد زیر باشد:

فشار اجتماعی و فرهنگی: در برخی جوامع، اندازه آلت تناسلی مردان به عنوان یک عامل مهم در جذابیت و توانایی جنسی مورد توجه قرار می‌گیرد. فرهنگ‌هایی که به بزرگی آلت تناسلی توجه زیادی دارند، ممکن است باعث شود که مردان احساس کمبود و ناراحتی درباره اندازه آلت خود کنند و به دنبال راه‌حل‌هایی برای افزایش طول آن بگردند.

تبلیغات و رسانه‌ها: تبلیغات بسیاری از محصولات و روش‌های افزایش طول آلت تناسلی ممکن است اطلاعات نادرست و ناقصی را ارائه دهند که مردان را به فکر افزایش اندازه آلت خود بیاندازند.

اعتماد به نفس: برخی از مردان معتقدند که افزایش اندازه آلت تناسلی آن‌ها می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس و خودترسیمی کمک کند و آن‌ها را از رضایت جنسی بیشتری برخوردار سازد.

تجربه جنسی: برخی از مردان ممکن است تجربه‌های منفی یا عدم اطمینان از عملکرد جنسی خود را داشته باشند و به دنبال راهکارهایی برای بهبود وضعیت خود باشند.

با این حال، مهم است که توجه داشته باشیم که اندازه آلت تناسلی تنها یکی از عواملی است که تأثیری بر رضایت جنسی و ارتباطات جنسی نهایی ندارد. ارتباطات صادقانه با شرکای جنسی، احترام به خود و به دیگران، اطلاعات صحیح درباره جنسیت و رابطه‌های جنسی، و مراقبت از سلامت جنسی همه از عوامل مهمی هستند که می‌توانند به رضایت جنسی و عملکرد جنسی بهتر کمک کنند.

آیا واقعا راهی برای افزایش طول و قطر آلت تناسلی مردان وجود دارد؟

بله امکان این کار وجود دارد و پزشکان متخصص معتقد هستند که تنها راه برای انجام این کار به صورت قطعی که غیرقابل بازگشت باشد عمل جراحی است که چنین عمل هایی دارای عوارض متعددی هستند.

افزایش طول آلت تناسلی در مردان بایستی فقط تحت نظر پزشک متخصص و متخصص اورولوژی انجام شود تا پزشک علاوه بر انجام معاینه لازم راهنمایی های کامل را به شما ارائه دهد. اگر در تهران هستید متخصصین کلینیک اورولوژی الهام واقع در شهرک غرب با بهره گیری از تجارب بسیار زیاد در این زمینه می توانند به صورت کامل راهنمایی های لازم در جهت افزایش طول و قطر آلت تناسلی را به شما ارائه دهند.

پس از مراجعه به کلینیک، پزشکان متخصص به شما خواهند گفت که آیا نیازی به عمل افزایش طول آلت تناسلی دارید یا خیر. عوارض و مراحل کار را به صورت کامل به شما توضیح خواهند داد و از نتایج احتمالی شما را آگاه می کنند.

برای آگاهی از روش های تخصصی بزرگ کردن و افزایش طول آلت تناسلی مردان به لینک فوق مراجعه کنید.

مفهوم آلت تناسلی دفن شده چیست؟

این اصطلاحی است که هنگام پنهان شدن آلت تناسلی در چربی بیش از حد لگن استفاده می شود.

وجود چربی اضافی در اطراف شکم و ناحیه تناسلی مردانه می‌تواند باعث مخفی‌شدن یا به اصطلاح دفن‌شدن آلت تناسلی مردان و و ظاهر کوچک‌تر آن شود.

این مشکل در پسران چاقی که هنوز به سن بلوغ نرسیده اند شایع است اما با گذر از دوره بلوغ و وکاهش چربی اطراف آلت تناسلی این مشکل در نهایت برطرف خواهد شد.

همچنین کاهش وزن نیز به رفع این مشکل کمک خواهد کرد.

منظور از میکروپینس چیست؟

به کوچکی بیش از حد آلت تناسلی مردان میکروپنیس می گویند. میکروپنیس مشکلی نادر بوده و علت اصلی بروز آن اغلب مشکلات هورمونی و ژنتیکی است. پزشک معمولاً این مشکل را در زمان تولد نوزاد تشخیص داده و درمان می ‌کند.

میانگین متوسط طول آلت تناسلی در حالت نعوظ (SPL) برای نوزادان، پسران نابالغ و مردان متفاوت است؛ اعدادی که در ادامه می بینید با کسر ۲.۵ واحد انحراف معیار از میانگین استاندارد به دست آمده است؛

  • در نوزادان آلت تناسلی با میانگین اندازه کمتر از ۱.۹ سانتی متر، میکروپنیس یا کوچکی آلت تناسلی خواهد بود.
  • در پسران پیش از بلوغ این میانگین اگر کمتر از ۳.۸ سانتی متر باشد، فرد دچار میکروپنیس است.
  • همچنین در بزرگسالان نیز اندازه با کمتر از ۹ سانتی متر در زمره کوچکی آلت تناسلی دسته بندی می شود.

افرادی که دچار این عارضه هستند بهتر است حتما با یک متخصص اورولوژی مشورت کنند.

تیم دکتر مجازی