انتشار این مقاله


چرا یخساز یخچال ویرپول یخ نمیسازد؟

ویرپول یک برند معروف و معتبر در زمینه تولید لوازم خانگی است. از میان محصولات این برند، یخچال و فریزر آن بیشترین محبوبیت را دارد. استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در ساختار یخچال های این برند باعث شده است که تقاضا برای خرید آن بسیار زیاد باشد. اما این دستگاه با یک مشکل شایع همراه […]

ویرپول یک برند معروف و معتبر در زمینه تولید لوازم خانگی است. از میان محصولات این برند، یخچال و فریزر آن بیشترین محبوبیت را دارد. استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در ساختار یخچال های این برند باعث شده است که تقاضا برای خرید آن بسیار زیاد باشد. اما این دستگاه با یک مشکل شایع همراه است؛ آن هم یخ نساختن یخساز است.

مصرف نوشیدنی های خنک به صورت روزمره باعث شده است که این بخش از یخچال نیز مانند سایر قسمت ها اهمیت زیادی داشته باشد و خرابی آن باعث ناراحتی مصرف کننده شود. اما چرا یخساز یخچال ویرپول یخ نمیسازد؟ راهنمای زیر به شما کمک می کند تا علت یخ نساختن یخچال ویرپول را در مدت زمان کوتاهی شناسایی کنید و برای حل آن چاره ای اندیشید.

پیشنهاد ویژه: مشکلات یخساز و آبسردکن یخچال ویرپول را حتما مطالعه کنید تا درک بهتری از این مقاله داشته باشید.

۶ علت شایع یخ نساختن یخساز یخچال ویرپول

یخسازی که قادر به ساخت یخ نباشد؛ تنها باعث اشغال فضای داخل یخچال می شود. بنابراین؛ بهتر است عیب یابی و تعمیرات آن به تعویق نیفتد. علت یخ نساختن یخساز یخچال ویرپول به دلایل زیادی بستگی دارد که در ادامه به ۶ مورد شایع آن اشاره شده است:

  • فیلتر یخچال به خاطر املاح آب دچار گرفتگی شده است
  • دمای یخچال ویرپول به درستی تنظیم نشده است
  • لوله ورودی آب به یخچال منجمد شده است
  • کانال توزیع کننده یخ مسدود شده است
  • یخچال یخساز ویرپول خراب شده است
  • شیر برقی یخچال ویرپول خراب شده است
چرا یخساز یخچال ویرپول یخ نمیسازد؟

برخی از این علت ها در منزل قابل شناسایی و رفع شدن هستند. اما برای عیب یابی و تعمیرات تعدادی از مشکلات یخساز لازم است که از تکنسین لوازم خانگی کمک گرفته شود. پیشنهاد می شود قبل از اقدام برای عیب یابی حتماً جریان برق متصل به یخچال قطع شود.

فیلتر یخچال به خاطر املاح آب دچار گرفتگی شده است

فیلتر آب مانند فیلتر دستگاه هایی مانند جاروبرقی، لباسشویی و ظرفشویی در صورت کثیفی باید در فواصل زمانی منظم تعویض گردد. علت تعویض فیلتر یخچال، گرفتگی آن به دلیل جلوگیری از ورود املاح و کثیفی به داخل یخساز است. در صورتی که فیلتر آب برای مدت طولانی تعویض نشود، کارایی خود را از دست می دهد و به دلیل مسدود شدن، مانع از ورود آب به داخل یخساز می شود. اگر علت یخ نساختن یخساز یخچال ویرپول به دلیل گرفتگی فیلتر باشد، این نشانه ها اغلب دیده می شود:

  • تولید یخ به اندازه کم و محدود
  • وجود لکه سیاه یا کثیفی در آب و یخ
  • خروج مقدار کم آب از آب سردکن
  • غیر طبیعی بودن طعم آب و یخ

دمای یخچال ویرپول به درستی تنظیم نشده است

مشکل یخ نساختن یخساز یخچال ویرپول در بسیاری از مواقع به دلیل تنظیم نبودن دمای داخل آن است. اگر داخل یخچال گرم باشد، تشکیل یخ به درستی انجام نمی شود. دمای مناسب برای یخچال بین ۰ تا ۵ درجه و برای فریزر بین ۰ تا ۱۸- درجه سانتی گراد است. دمای یخچال در هر فصل ممکن است نیاز به تغییرات داشته باشد. برای مثال در فصل تابستان به دلیل گرمای زیاد بهتر است دمای این دستگاه بین ۴ تا ۵ درجه سانتی گراد تنظیم شود. در غیر این صورت ممکن است در کار آب سردکن و یخساز اختلال ایجاد شود.

دمای یخچال ویرپول به درستی تنظیم نشده است

لوله ورودی آب به یخچال منجمد شده است

آب از طریق لوله هایی وارد یخساز و آب سردکن می شود. در صورتی که به دلیل سرمای بیش از حد لوله انتقال آب دچار یخ زدگی شود، مسیر ورود آب مسدود شده و در نتیجه یخساز به دلیل نبود جریان آب یخ نمی سازد. در مواردی که علت یخ نساختن یخساز یخچال ویرپول، مسدود شدن لوله ورودی آب به دلیل یخ زدگی باشد، می توان با استفاده از دستگاه سشوار و گرما دادن به آن، این مشکل را در کمتر از چند دقیقه در منزل رفع کرد. اما ممکن است گاهی مسیر لوله های انتقال آب به دلیل کثیفی یا رسوب املاح مسدود شود، که در این شرایط بهتر است از یک سرویس کار برای برطرف کردن گرفتگی کمک گرفته شود.

کانال توزیع کننده یخ مسدود شده است

یکی از علت های شایع یخ نساختن یخساز یخچال ویرپول، مسدود شدن کانال یا لوله توزیع کننده یخ است. این کانال معمولاً به دلیل گیر کردن تکه های نامنظم یخ مسدود می شود. این مشکل موقتی است و بلافاصله بعد از جدا شدن تکه یخ های بزرگ شکسته نشده، یخساز شروع به توزیع یخ می کند. با یک نگاه ساده به داخل کانال توزیع کننده می توان مسدود یا باز بودن آن را بررسی کرد. اگر لوله مسدود شده باشد، با ضربه زدن یا قرار دادن یک منبع گرما مانند سشوار می توان این مشکل را به راحتی برطرف کرد.

یخچال یخساز ویرپول خراب شده است

مشکل یخ نساختن یخساز یخچال ویرپول گاهی گاهی به علت خراب شدن خود یخساز است. یخساز یخچال دارای اجزای مختلفی مانند لوله، اهرم و رگلاژ است. اگر هر کدام از این قطعات خراب شوند، می توانند عملکرد یخساز را مختل کنند و مانع از یخ ساختن آن شوند. در صورت خرابی یخساز نمی توان در منزل اقدامی برای تعمیرات و عیب یابی آن انجام داد. بنابراین؛ باید از یک تعمیرکار یخچال برای حل این مشکل کمک گرفته شود.

شیر برقی یخچال ویرپول خراب شده است

خراب شدن شیر برقی یکی دیگر از علت های یخ نساختن یخساز یخچال ویرپول است. این قطعه که وظیفه تامین آب موردنیاز برای یخساز را برعهده دارد؛ در صورت خراب شدن می تواند عملکرد آبسرد و یخساز را تحت تاثیر قرار دهد. در واقع با خرابی این قطعه آبی وارد یخساز نمی شود که بخواهد آن را تبدیل به یخ کند. شیر برقی در صورت خراب شدن باید تعویض گردد و بهتر است این کار توسط تعمیرکار یخچال انجام شود.