انتشار این مقاله


از چشمانی خسته تا نگاهی نافذ با بلفاروپلاستی

فرم چشم‌ها اصلی‌ترین نقش را در حسی که صورت یک فرد به ما منتقل می‌کند دارد. بی‌دلیل نیست که وقتی که می‌خواهیم از نیت فردی مطمئن شویم یا او را بهتر بشناسیم به چشم‌های او خیره می‌شویم. اما همیشه چشم‌ها واقعیت را نمی‌گویند. کافی است که کمی افتادگی پلک داشته باشید یا اطراف چشم شما […]

فرم چشم‌ها اصلی‌ترین نقش را در حسی که صورت یک فرد به ما منتقل می‌کند دارد. بی‌دلیل نیست که وقتی که می‌خواهیم از نیت فردی مطمئن شویم یا او را بهتر بشناسیم به چشم‌های او خیره می‌شویم. اما همیشه چشم‌ها واقعیت را نمی‌گویند. کافی است که کمی افتادگی پلک داشته باشید یا اطراف چشم شما پف داشته باشد تا در سرزنده‌ترین موقعیت‌ها هم به نظر خسته و بی‌حوصله باشید.

افتادگی و پف اطراف پلک یکی از عارضه‌های رایجی است که با افزایش سن ایجاد می‌شود. البته تنها دلیل بروز این عارضه افزایش سن نیست و گاهی پف و افتادگی پلک به صورت مادرزادی از سنین پایین وجود دارد. در برخی موارد دلایل ژنتیکی باعث شدت گرفتن این حالت در چشم افراد می‌شود. به عنوان مثال می‌توان به چشمان مردمان آسیای شرق اشاره کرد که عموماً این پف و افتادگی را در اطراف پلک خود دارند.

البته اگر شما هم به این عارضه مبتلا هستید لازم است بدانید که به هیچ عنوان مجبور نیستید وجود این عارضه را برای همیشه تحمل کنید. عمل بلفاروپلاستی در شیراز یک عمل جراحی است که به شما کمک می‌کند حالت چشمان خود را اصلاح کنید و نگاهی نافذ، گیرا و سرزنده داشته باشید. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با این عمل جراحی و چند و چون آن آشنا شویم.

عمل بلفاروپلاستی چیست؟

عمل بلفاروپلاستی به عملی گفته می‌شود که طی آن پزشک با برداشتن ماهیچه‌ها و چربی اضافه اطراف پلک، افتادگی پلک را برطرف می‌کند. این عمل هم برای پلک بالا و هم برای پلک پایین کاربرد دارد. با توجه به این که افتادگی و پف پلک در میان مردمان آسیای شرق رواج بسیار زیادی دارد، انواع مختلف عمل بلفاروپلاستی توسط مردمان این نواحی ایجاد شده و انجام می‌شود.

برخلاف تصور عموم عمل بلفاروپلاستی تنها با اهداف زیبایی انجام نمی‌شود و در بسیاری از موارد انجام این عمل با هدف بهبود بینایی فرد است. البته لازم به ذکر است که تنها در این موارد عمل بلفاروپلاستی پلک بالا است که می‌تواند فرم درمانی بگیرد.

در طی این عمل پزشک با ایجاد برشی ظریف در به صورت هلالی چربی، ماهیچه و در صورت نیاز بخشی از پوست پلک را برمی‌دارد و در نهایت محل این برش بخیه زده می‌شود. معمولاً پزشک این برش را بر روی خطوط طبیعی پلک بیمار ایجاد می‌کند تا در ادامه برای او مشکلی از لحاظ زیبایی ظاهری ایجاد نکند.

بعد از انجام این عمل چشمان فرد بازتر، بزرگ‌تر و بسیار جوان‌تر به نظر خواهند رسید. بین ۲۰ تا ۳۰ روز بعد از انجام این عمل تورم در ناحیه آن کاهش پیدا خواهد کرد اما برای مشاهده نتیجه نهایی انجام این عمل لازم است تا در حدود ۳ ماه صبر کنید.

چه کلینیکی را برای انجام عمل بلفاروپلاستی انتخاب کنیم؟

با توجه به تأثیر بسیار زیاد عمل بلفاروپلاستی در زیبایی ظاهری فرد این روزها این عمل جراحی در بسیاری از مراکز انجام می‌شود اما چگونه می‌توانیم بهترین مرکز را برای انجام این عمل انتخاب کنیم و عوارض انجام این عمل در مراکز نامعتبر چه مواردی است؟

لازم است که پزشکی که اقدام به انجام عمل بلفاروپلاستی برای شما می‌کند به‌خوبی با ساختار چشم و ماهیچه‌ها و عضلات آن آشنا باشد زیرا در غیر این صورت ممکن است در طول عمل به عضلات پلک آسیب بزند و باعث شود تا فرد در کنترل پلک خود و باز و بسته کردن آن دچار مشکل شود.

از سوی دیگر اگر بیش از میزان لازم ماهیچه و پوست این ناحیه کشیده شود ممکن است باعث شود تا بیمار نتواند به طور کامل پلک خود را ببندد. این موضوع نه‌تنها از نظر زیبایی ناخوشایند است بلکه می‌تواند مشکلاتی را هم برای سلامت چشم بیمار به دنبال داشته باشد.

لازم است که پزشک دید زیبایی‌شناختی خوبی هم داشته باشد تا بتواند به‌خوبی چشم‌های بیمار فرم دهد و دو چشم را کاملاً به صورت قرینه عمل کند.

یک کلینیک خوب برای انجام عمل بلفاروپلاستی کلینیکی است که به جدیدترین ابزارها برای انجام عمل مجهز باشد. در این شرایط خاطر شما آسوده خواهد بود که با پزشکی به‌روز مواجه هستید که از جدیدترین متدهای درمانی برای انجام عمل شما بهره خواهد برد. علاوه بر این موضوع لازم است که مشاوره قبل از انجام عمل به صورت دقیق و کامل انجام شود.

البته تنها پیدا کردن یک کلینیک چشم خود و پزشک متخصص تضمین‌کننده این نیست که بتوانید بهترین نتیجه را از عمل جراحی چشم خود دریافت کنید بلکه نتیجه عمل جراحی و جلوگیری از بروز برخی از عوارض مانند عفونت در پلک و خونریزی، به شدت به انجام درست و دقیق توصیه‌های پزشک بعد از عمل جراحی وابسته است.

بلفاروپلاستی در شیراز

علاوه بر این موضوع قطره‌های چشمی که ترکیبی از اشک مصنوعی و مسکن هستند برای شما تجویز خواهد شد که لازم است به صورت منظم و بنا بر دستورات پزشک آن‌ها را مصرف کنید.

توجه کنید که بروز برخی از عوارض مانند التهاب و خشکی پلک تا مدتی در بیمار طبیعی است و بعد از انجام این عمل لازم است برای مدتی بیمار مصرف قطره اشک مصنوعی را ادامه دهد.

کلام آخر

اگر به دنبال انجام عمل بلفاروپلاستی در شیراز هستید و به دنبال مرکزی می‌گردید که همه خصوصیاتی که در بخش قبل ذکر شد را داشته باشد، توصیه ما به شما مراجعه به کلینیک چشم دکتر وحید بیگی است.

دکتر وحید بیگی با بیش از ۲۵۰۰ جراحی چشم موفق و استفاده از به‌روزترین تجهیزات و متدهای درمانی همواره توانسته است رضایتمندی بالای بیماران را به دست آورد. در صورتی که نگران نتیجه عمل بلفاروپلاستی خود هستید، می‌توانید به پرونده‌های پیشین دکتر وحید بیگی مراجعه کنید. این پرونده‌ها بهترین گواه برای انجام دقیق و بی‌نقص عمل بلفاروپلاستی در این کلینیک هستند.

لازم به ذکر است که برای انجام این عمل نیازی به بیهوشی نیست و با بی‌حسی می‌توان عمل بلفاروپلاستی را به انجام رساند. هرچند عمل بلفاروپلاستی چندان عمل دشوار و پیچیده‌ای نیست اما در صورتی که هر عمل جراحی، هر قدر هم کوچک، نزد افراد غیرمتخصص انجام شود می‌تواند با خود خطرات و عوارض فراوانی را به دنبال داشته باشد. به همین دلیل جدا از مراجعه به مراکز غیرمعتبر بپرهیزید.