انتشار این مقاله


آیا دویدن برای زانوهای شما مضر است؟

اکثر افراد بر این باورند که دویدن می‌تواند سبب اذیت یا ورم مفاصل شما شود. اما یک مطالعه جدید نشان داده‌است که دویدن ممکن‌است حتی التهاب موجود در مفاصل را کم‌کند. مت سی‌لی استادیار علوم ورزشی در دانشگاه Brigham Youngدر ایالت یوتا می‌گوید: ” این نظر که دویدن در مسافت‌های طولانی برای زانوهای شما مضر […]

اکثر افراد بر این باورند که دویدن می‌تواند سبب اذیت یا ورم مفاصل شما شود. اما یک مطالعه جدید نشان داده‌است که دویدن ممکن‌است حتی التهاب موجود در مفاصل را کم‌کند.

مت سی‌لی استادیار علوم ورزشی در دانشگاه Brigham Youngدر ایالت یوتا می‌گوید: ” این نظر که دویدن در مسافت‌های طولانی برای زانوهای شما مضر است ممکن‌است یک شایعه باشد”

سی‌لی و همکارانش پس از تحلیل مایع مفصل زانوی تعدادی زن ومرد سالم بین ۱۸ تا ۳۵ سال به این نتیجه شگفت‌انگیز دست‌یافتند. محققان نشانه‌های التهاب را در نشانگرهای شیمیایی قبل و بعد از ۳۰ دقیقه دویدن جستجو کردند و اختلاف بسیار جزئی مشاهده‌کردند.

رابرت هیلدا استادیار علوم ورزشی در BYU می‌گوید: ” آنچه که ما اکنون می‌دانیم این است که ورزش یک محیط ضدالتهاب برای افراد جوان و سالم به‌وجود می‌آورد که ممکن‌است در طولانی‌مدت برای سلامتی مفاصل آنان مفید باشد”

محققان همچنین اظهار‌دارند که دویدن پیشرفت بیماری‌های تخریب‌کننده‌ای مانند آرتروز را به تاخیر می‌اندازد.

این تحقیق نشان‌دهنده‌ی این نیست که دوندگان استقامتی به آرتروز مبتلا نمی‌شوند بلکه، اظهارمی‌کند ورزش می‌تواند نوعی درمان باشد.

این تحقیق اخیرا در European Journal of Applied Physiology به چاپ رسیده‌است.

سینا پاکی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید