انتشار این مقاله


محیط آلوده عامل ایجاد ۱۵۰ کرم انگلی در شکم زنی هندی

کرم های انگلی به ندرت می توانند برای انسان ها مفید باشند، در بیشتر مواقع مانند ماجرای زن هندی ، به عنوان مهمانان ناخواسته ای هستند که جز درد برای میزبان خود چیزی بر جای نمی گذارند. پزشکان در هند حدود ۱۵۰ کرم را از روده زن جوان خارج کردند که طول برخی از آنها […]

کرم های انگلی به ندرت می توانند برای انسان ها مفید باشند، در بیشتر مواقع مانند ماجرای زن هندی ، به عنوان مهمانان ناخواسته ای هستند که جز درد برای میزبان خود چیزی بر جای نمی گذارند.

پزشکان در هند حدود ۱۵۰ کرم را از روده زن جوان خارج کردند که طول برخی از آنها تا ۲۵ سانتی متر (۱۰ اینچ) اندازه گیری شده بود. او ماه ها به درد معده، استفراغ، و یبوست مبتلا بوده و با وجود مراجعه به مراکز بهداشتی روستایی، پزشکان نتوانستند بیماری او را تشخیص دهند و فقط مسکن تجویز کرده اند.

بالاخره با درد شدیدی که در سال جدید ایجاد شد او به بیمارستان شهر مراجعه کرد و پزشکان طی یک معاینه بالینی برجسته چیزی غیر معمول در شکم او یافتند و با یک عمل جراحی ۵ ساعته توانستند علت بیماری او را بیابند.

طبق گفته های پزشک وی حدود ۱۵۰ کرم زنده در درون روده او پیچ خورده بودند و این یکی  از عجیبترین مورد ها بود. تخم این کرم ها احتمالا به دلیل محیط آلوده محل زندگی وی، از طریق دهان وارد بدن او شده است.

پزشکان نوع کرم را اعلام نکردند ولی با توجه به ظاهر کرم به نظر می رسد که از نوع کرم های گرد باشد. تعداد بسیار زیادی از این انگل ها می توانند در بدن انسان بدون بروز علائمی زندگی کنند به شرط آنکه مانع فعالیت دستگاه گوارش نشوند.

 

آرزو فتحعلی زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید