انتشار این مقاله


دارو‌های لاغری چه خطراتی را به دنبال دارند؟

آیا شما فکر می‌کنید نیاز به یک قرص رژیم غذایی برای کاهش وزن دارید؟ در اینجا هفت دلیل که چرا خطرات ناشی از قرص های رژیم غذایی بسیار بیشتر از سود آن‌هاست را به شما معرفی می‌کنیم. دارو‌های مکمل غذایی پیش از فروش نیازی به تأیید سازمان‌هایی چون سازمان غذا و دارو ندارند. به همین […]

آیا شما فکر می‌کنید نیاز به یک قرص رژیم غذایی برای کاهش وزن دارید؟ در اینجا هفت دلیل که چرا خطرات ناشی از قرص های رژیم غذایی بسیار بیشتر از سود آن‌هاست را به شما معرفی می‌کنیم.

دارو‌های مکمل غذایی پیش از فروش نیازی به تأیید سازمان‌هایی چون سازمان غذا و دارو ندارند. به همین دلیل موارد مشکوک و نا امن ممکن است در اجزای تشکیل دهنده‌ی این دارو‌ها موجود باشد و به‌راحتی شناسایی نگردد.

افزایش خطر حمله‌ی قلبی

در بسیاری از قرص‌های لاغری، موادی به کار برده می‌شود که قابلیت افزایش ریسک تجربه‌ی حملات قلبی را دارد. این مواد شامل موارد مخدر در دوز‌های محدود می‌باشد. فروش این‌گونه مواد در سطح بازار و دارو‌خانه‌ها ممنوع است؛ اما با توجه به سخت‌گیری‌های اندک در مورد دارو‌های لاغری، این مواد راه خود را به این دسته باز کرده‌اند.

احتمال اعتیاد!

به‌علت وجود برخی از مواد اعتیاد آور از جمله آمفتامین‌ها و مواد ضد افسردگی در دارو‌های لاغری، فرد پس از استفاده طولانی مدت از این دارو‌ها ممکن است وابسته جسمانی به آن یابد.

تجربه بسیاری از عوارض جانبی دیگر!

بسیاری از دارو‌های لاغری با جلوگیری از جذب چربی‌ها در لوله گوارشی، میزان دریافتی این مواد را کاهش داده و موجب کاهش وزن بدن می‌گردند. اما این مکانیسم ممکن است موجب بسیاری از عوارض جانبی دیگر گردد. به‌طور مثال یبوست، اسهال و سردرد‌های شدید، از جمله عوارض جانبی شایع دارو‌های لاغری می‌باشد.

بسیاری از دارو‌های لاغری کم‌اثر ویا بی‌اثر هستند

بسیاری از دارو‌های مرتبط با کاهش وزن تنها حاوی ترکیبات ساده و گیاهی، به‌طور مثال کافئین، و سایر مواد ادرار‌آور می‌باشند. این مواد تنها سبب دهیدراته‌شدن بدن و کاهش وزن کاذب و ابتدایی می‌گردند. این بدان معناست که بسیاری از این مواد موجب کاهش توده چربی بدن نشده و پس از آب‌گیری دوباره بدن، وزن فرد به حالت عادی بازمی‌گردد. لازم به ذکر است از دست دادن آب یا دهیدراته شدن عوارض جانبی بسیاری را برای بدن به دنبال خواهد داشت.

عرفان گلشن


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید