انتشار این مقاله


تنها ۲۰ دقیقه پیاده روی شاید به کاهش عفونت در بدن کمک کند

طبق تحقیقی جدید، تنها ۲۰ دقیقه ورزش به مبارزه علیه عفونتها کمک میکند. در این تحقیق، ۴۷ نفر روی تردمیل با سرعت تند به مدت ۲۰ دقیقه پیاده روی کردند و قبل و بعد از ورزش نمونه خون داده بودند. محققان فهمیدند این مقدار ورزش علائم عفونت را در بدن کاهش داد.طبق گفته محققان، به […]

طبق تحقیقی جدید، تنها ۲۰ دقیقه ورزش به مبارزه علیه عفونتها کمک میکند.

در این تحقیق، ۴۷ نفر روی تردمیل با سرعت تند به مدت ۲۰ دقیقه پیاده روی کردند و قبل و بعد از ورزش نمونه خون داده بودند.

محققان فهمیدند این مقدار ورزش علائم عفونت را در بدن کاهش داد.طبق گفته محققان، به خصوص جلسه ورزش ۲۰ دقیقه ای به کاهش ۵ درصدی در تعداد سلولهای ایمنی که پروتئینی بنام TNF تولید میکنند، انجامید.این پروتئین در پاسخ به عفونت در بدن تولید میشود.

دکتر سوزی هانگ میگوید:هر بار که ورزش میکنیم، ما واقعا کار مفیدی برای بدن خود در بسیاری از سطوح مثل سطح سلول ایمنی، انجام میدهیم.مزیتهای ضد عفونتی ورزش کردن برای پژوهشگران روشن شده است، اما فهمیدن اینکه چگونه این فرآیند اتفاق می افتد کلیدی است برای به حداکثر رساندن این مزیتها.

تحقیق جدید یک راه را که ورزش اثر ضد عفونتی ایفا میکند، نشان داد.ابتدا هورمونهای تولید شده هنگام ورزش، مثل اپی نفرین و نوراپی نفرین، گیرنده هایی بنام ۲ بتا آدرنرژیک فعال میکند.این گیرنده ها روی اکثر سلولها شامل سلولهای ایمنی وجود دارد و این فعال شدن گیرنده هاست که به تغییر پاسخ دستگاه ایمنی بدن، شامل کاهش در سلولهای تولید کننده TNF، ختم میشود.

هانگ میگوید: فهمیدن اینکه چه چیزی مکانیسمهای تنظیمی پروتئینهای عفونی را در حرکت و ورزش فعال میکند شاید به ابداع راه های درمان جدید برای کمک به تعداد بیشمار افراد مبتلا به عفونت مزمن کمک کند. این تعداد شامل تقریبا ۲۵ میلیون آمریکایی است که از بیماریهای خودایمنی رنج میبرند.

محققان همچنین خاطر نشان کردند یافته ها اظهار دارند نیاز نیست بمقدار زیاد ورزش کنید تا اثرهای ضد عفونتی را تجربه کنید.طبق گفته هانگ بیست دقیقه تا نیم ساعت ورزش متعادل، شامل پیاده روی تند، به نظر کافی می آید.احساس خستگی ناشی از ورزش نیازمند این است که فرد به مدت طولانی در اوج فعالیت باشد، که این میتواند برای کسانی که از بیماریهای مزمن عفونتی رنج میبرند سودمند باشد.

 

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید