انتشار این مقاله


تأثیرات مثبت ورزش و خواب در رفع خستگی ناشی از کار

پیاده‌روی سریع یا شنای طولانی می‌تواند از انتقال مشکلات محیط کار به فضای خانه جلوگیری کند. مطالعه‌ای که به تازگی در ژورنال Applied Psychology منتشر شده‌است، الگوی خواب شرکت‌کنندگان و حرکت جسمی آن‌ها در طول روز را پیگیری و مشخص کرده‌است کارمندانی که به طور میانگین بیش از ۱۰,۹۰۰ قدم در روز را ثبت کرده‌اند […]

پیاده‌روی سریع یا شنای طولانی می‌تواند از انتقال مشکلات محیط کار به فضای خانه جلوگیری کند.

مطالعه‌ای که به تازگی در ژورنال Applied Psychology منتشر شده‌است، الگوی خواب شرکت‌کنندگان و حرکت جسمی آن‌ها در طول روز را پیگیری و مشخص کرده‌است کارمندانی که به طور میانگین بیش از ۱۰,۹۰۰ قدم در روز را ثبت کرده‌اند احتمال نهادینه‌شدن پرخاشگری در منزل در آن‌ها کمتر از آن‌هایی بود که کمتر از ۷۰۰۰ قدم در روز پیاده‌روی می‌کردند.

دکتر Shannon Taylor، استاد دانشکده‌ی مدیریت بازرگانی دانشگاه Central Florida، که به همراه پژوهشگرانی از ایالات Illinois و Wisconsin تیمی تشکیل داده‌اند، می‌گوید:

“پژوهش‌ها نشان می‌دهند کارمندانی که در محیط کار مورد بدرفتاری قرار می‌گیرند، همان رفتارها را در منزل نیز بروز می‌دهند.”

“اگر آن‌ها به وسیله‌ی سرپرست تحقیر شوند یا مورد اهانت قرار گیرند، تمایل دارند ناراحتی خود را بر سر اعضای خانواده تخلیه کنند. مطالعه‌ی ما نشان می‌دهد این اتفاق به این دلیل می‌افتد که آن‌ها بسیار خسته هستند و نمی‌توانند رفتار خود را تنظیم کنند.”

این بررسی نتیجه می‌گیرد خواب و فعالیت بدنی به عنوان اهرم‌هایی هستند که می‌توانند از رفتارهای آسیب‌زا جلوگیری کنند. شرکت‌کنندگان در بررسی شامل ۱۱۸ نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) با شغل تمام‌وقت بودند که در نظرسنجی شرکت کردند سپس نشانگرهای فعالیت دریافت کردند. نظرسنجی دیگری نیز برای همسران شرکت‌کنندکان ارسال شد.

به گفته‌ی دکتر تیلور، مطالعه نشان می‌دهد سوزاندن ۵۸۷ کالری بیشتر می‌تواند اثرات زیان‌بار بدرفتاری را کاهش دهد و از انتقال آن به فضای خانه حلوگیری کند. در یک مرد متوسط آمریکایی این میزان برابر با یک ساعت شنا یا ۹۰ دقیقه پیاده‌روی سریع است.

دکتر تیلور اظهار می‌دارد:

“با در نظر گرفتن توصیه‌های مرکز کنترل بیماری‌ها و انجمن قلب ایالات متحده مبنی بر ۸۰۰۰ الی ۱۰,۰۰۰ قدم پیاده‌روی در روز، این یافته‌ها بسیار جالب توجه هستند. همچنیپ فکر می‌کنم این مطالعه چشم‌انداز جدیدی از اهمیت خواب کافی و ورزش ارائه می‌دهد. این نه فقط برای شما بلکه برای همسر شما نیز مفید است.”

روح اله سیفی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید