انتشار این مقاله


تبدیل باکتری ها به مولدان الکتریسیته

هنگامی که باکتری ها با مولکول های غنی شده از آهن تغذیه می شوند، توانایی تولید الکتریسیته را در درون خود پیدا می کنند که می توان با اتصال الکترود ها به این نوع باکتری ها که در پردازش فاضلاب ها استفاده می شوند، الکتریسیته را دریافت کرد. این می تواند یک روش جدید برای […]

هنگامی که باکتری ها با مولکول های غنی شده از آهن تغذیه می شوند، توانایی تولید الکتریسیته را در درون خود پیدا می کنند که می توان با اتصال الکترود ها به این نوع باکتری ها که در پردازش فاضلاب ها استفاده می شوند، الکتریسیته را دریافت کرد. این می تواند یک روش جدید برای تولید دستی الکتریسیته باشد که البته نمی تواند نیاز جهان را به منابع انرژی تجدید پذیر رفع کند.

برخی از باکتری ها، شناخته شده به عنوان گونه electrogenic، با پردازش مواد غذایی خود توانایی تولید برق را در این دوره دارند. البته این فرایند در نوعی باکتری بی هوازی به نام Shewanella oneidensis MR-1 انجام می گیرد ولی ناکار آمد است.

اگر Shewanella oneidensis در محیطی شامل آب و لاکتات قرار داده شود طی واکنش های شیمیایی که انجام می شود استات، HCO ۳، یونهای هیدروژن، و ۴ الکترون تولید می کند. هنگامی که این در نزدیکی سطح الکترود اتفاق می افتد، الکترون ها می توانند به سطح الکترود ضربه بزنند.

Zach Rengert دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه کالیفرنیا سانتا باربارا با بررسی تحقیقات قبلی که نشان می دهد مواد شیمیایی خاصی این رفتار را افزایش می دهند. DFSO+ که نام شیمیایی کامل آن E,E-1,10-bis(2-(3,5-bis((6-N,N,N-trimethy-ammoniumhexanyl)oxy)phenyl)ethenyl)ferrocene tetraiodide شکل مولکولی مناسب و در هسته خود آهن دارد.

content-1486379854-an-extreme-closeup-of-electrogenic-bacteria-colonizing-the-electrode-surface-where-current-is-collected-credit-nathan-d-kirchhofer

واقعیت این است که DFSO + باعث افزایش بازده تولید الکتریسیته توسط S. oneidensis می شود و این نوع باکتری ها در شرایط عادی این توانایی را ندارند.

 

آرزو فتحعلی زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید