انتشار این مقاله


مکمل‌های غذایی میتوانند سلامت قلب را بهبود ببخشند

مکمل های غذایی سلامتی قلب را بهبود می بخشند مداخله در رژیم غذایی افرادی که از دیستروفی‌عضلانی رنج می‌برند می‌تواند موثر باشد.باتوجه به تحقیقاتی که منتشر شده است اگر نتایج این تحقیقات در انسان شناسایی شود به معنی این است که مکمل‌ها می‌توانند سلامت قلب و امیدبه‌زندگی را بهبود ببخشند. دانشمندانی از دانشگاه ایالتی ایووا […]

مکمل های غذایی سلامتی قلب را بهبود می بخشند

مداخله در رژیم غذایی افرادی که از دیستروفی‌عضلانی رنج می‌برند می‌تواند موثر باشد.باتوجه به تحقیقاتی که منتشر شده است اگر نتایج این تحقیقات در انسان شناسایی شود به معنی این است که مکمل‌ها می‌توانند سلامت قلب و امیدبه‌زندگی را بهبود ببخشند.

دانشمندانی از دانشگاه ایالتی ایووا و دانشگاه ابرن ودانشکاه مونتانا در ایالت متحده مطالعه‌ای انجام دادند ان‌ها با استفاده از مکمل غذایی کورستین(یک نوع فلاونول بوده ودر بسیاری ازمیوه‌ها و سبزیجات از جمله برگ ودانه وجود دارد ودارای اثر ضد التهابی وانتی‌اکسیدانی است) به غذای موش‌ها اضافه کردند در کمال تعجب دریافتند که گروهی ازموش‌ها که از کورستین تغذیه می‌کردند فعال‌تر از گروه کنترل شده بودند.دیستروفی عضلانی دوشن یک نوع شدید دیستروفی عضلانی است که سلامتی قلب را به خطر می‌اندازد وباعث مرگ زودرس در سنین متوسط می‌شود این سندروم بیشتر در مردان وجود دارد.محققان چندین نوع از نژاد موش‌های ازمایشگاهی برای دیستروفی عضلانی ازمایش کردند با انجام این کار ان‌ها قادر شدند به درمان دیستروفی عضلانی در انسان نزدیک شوند.

دکتر جان سی نویسنده این مطالعه گفت :

مداخله در رژیم غذایی کسی که مبتلا به دیستروفی عضلانی است می‌تواند مفید باشد وما به همه‌ی موش‌ها یک دوز مناسب کورستین که متناسب انسان است داده‌ایم. واین یافته به دانشمندان این فرصت را میدهد که ارتباط بین حیوانات و یافته‌های تحقیاتی انسانی پی ببرند.

مصطفی صادقی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید