انتشار این مقاله


آلزایمر شاید از آن چیزی که فکر میکنیم کشنده تر باشد

طبق تحقیقی جدید در مجله نورولوژی، بیماری آلزایمر شاید سومین دلیل اصلی مرگ و میر بعد از بیماری قلبی و سرطان، در آمریکا باشد. این تحقیق نشان میدهد تعداد مرگ بر اثر آلزایمر ۵ تا ۶ برابر بیشتر از چیزی است که مرکز کنترل بیماری و پیش بینی (CDC) ، گزارش میکند.طبق گزارشات CDC آلزایمر […]

طبق تحقیقی جدید در مجله نورولوژی، بیماری آلزایمر شاید سومین دلیل اصلی مرگ و میر بعد از بیماری قلبی و سرطان، در آمریکا باشد.

این تحقیق نشان میدهد تعداد مرگ بر اثر آلزایمر ۵ تا ۶ برابر بیشتر از چیزی است که مرکز کنترل بیماری و پیش بینی (CDC) ، گزارش میکند.طبق گزارشات CDC آلزایمر ششمین علت مرگ در آمریکا است.

برایان جیمز میگوید: بستگی به صلاح دید فرد دارد که گواهی فوت را پر کند تا آلزایمر به عنوان دلیل اصلی شناخته شود.گواهی فوت جایی دارد که علت مرگ آنی را  در آن مینویسند، سپس جاهای خالی دیگری نیز دارد که ۳ دلیل اصلی دیگر در آن نوشته میشود.

آلزایمر امکان دارد در گواهی مرگ به عنوان دلیل اصلی نوشته نشود زیرا دلایل اصلی و آنی دیگری وجود دارد و یا چون فردی که گواهی را پر میکند نمیداند متوفی از آلزایمر رنج میبرده است.و نیز گاهی اوقات، خود خانواده یا خود فرد فوت شده نمیدانست که آلزایمر دارد، زیرا هیچ وقت آگاه نشده بودند.

جیمز میگوید: خیلی از مردم آلزایمر را به عنوان بیماری کشنده نمیشناسند ولی در واقع اینطور نیست.این بیماری از چیزی که مردم فکر میکنند کشنده تر است.

در این تحقیق، پژوهشگران روی گروهی متشکل از ۲۵۶۶ فرد ۶۵ ساله و بالاتر متمرکز شدند که بعضی از آنها آلزایمر نیز داشتند.بعد از یک مدت هشت ساله، ۱۰۹۰ از این افراد مردند و بیش از یک سوم مردگان در اثر آلزایمر بود.

این میزان مرگ میتواند به این معنی باشد که بیش از ۵۰۰۰۰۰ نفر در آمریکا در سال ۲۰۱۰ بر اثر آلزایمر جان خود را از دست دادند.

آلزایمر در مغز با از دست دادن حافظه شروع میشود و همزمان به ناتوانی فرد در عملکرد مستقل می انجامد.همزمان با این اتفاقات، این بیماری به مناطقی از مغز را که عملکرد اصلی بدن مانند تنفس، بلع و یا ضربان قلب را کنترل میکند، اثر میگذارد.آلزایمر شاید نهایتا به بیماریهایی از قبیل ذات الریه یا ناتوانی یک فرد در خوردن ختم شود، که این نیز منجر به مرگ فرد میشود.

طبق گفته جیمز تلاش برای یافتن یک دلیل برای مرگ افراد پیر شاید به طور دقیق پروسه مرگ این افراد را مشخص نکند.همانطور که اغلب مجموعه ای از اتفاقات هستند که باعث مرگ فرد میشود.

دانستن اینکه چند نفر بر اثر آلزایمر جان خود را از دست میدهند در فهمیدن گنجایش مرگ در جامعه مهم است.

 

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید