انتشار این مقاله


مد بدون درد

لباس‌ها و کفش‌هایی وجود دارند که زیبا هستند وباعث آسیب نمی‌شوند. نیاز نیست که به خودتان آسیب بزنید تا خوب به نظر برسید. از این نکته‌ها استفاده کنید تا روز خود را بدون اینکه ناراحتی داشته باشید، بگذرانید. بندهایی که مچ پاهایتان را می‌برند مجبور نیستید که درد را همراه کفش های جذاب بپذیرید. وقتی […]

لباس‌ها و کفش‌هایی وجود دارند که زیبا هستند وباعث آسیب نمی‌شوند. نیاز نیست که به خودتان آسیب بزنید تا خوب به نظر برسید. از این نکته‌ها استفاده کنید تا روز خود را بدون اینکه ناراحتی داشته باشید، بگذرانید.

بندهایی که مچ پاهایتان را می‌برند

مجبور نیستید که درد را همراه کفش های جذاب بپذیرید. وقتی به خرید کفش می‌روید، آن‌ها را در بعد از ظهر امتحان کنید، زمانی که پای شما معمولا متورم می‌شود. که باعث می‌شود بندهای بیش از حد تنگ مچ پایتان ببرند. اگر کفش بنددارتان در هر صورت باعث ایجاد یک تاول کوچک در پایتان شود، از چسب زخم استفاده نکنید . چسب زخم فقط زخم را پاک می‌کند و سایش می‌دهد. در عوض، مقدار زیادی از پماد روی محل استفاده کنید ، که در حالی درد را تسکین می‌دهد، به بندها اجازه خواهد داد تا به اطراف بلغزند.

کیف دستی کمر شکن

شما احتمالا نمی‌توانید روز خود را بدون حمل کردن چیزهایی مانند کیف آرایش‌تان و لوازم کاری، بگذرانید. یک کیف محکم، با بند های بزرگ و گسترده که استخوان پهن شانه‌ی شما را نمی‌برد انتخاب کنید. یک کیف با یک بند که به صورت ضربدری روی شانه‌ی مقابل انداخته می‌شود، فشار را از کمر و شانه‌تان برمی‌دارد. و اگر شما کیف‌تان را با هرچیزی که دارید پر می‌کنید، همین الان این کار را متوقف کنید. شما نباید بیش‌از ۱۰ درصد از وزن بدن خود را حمل کنید.

لباس‌های بدن نما که بدن را تحت فشار قرار می‌دهند

لباس‌های بدن نما اگر بیش‌از حد کوچک نباشند و اگربرای مدت طولانی آن‌ها را نپوشید، عالی هسنتد.لباس‌های چسبان که بیش‌از حد تنگ هستند می‌توانند باعث تجمع خون در پایین پاها و افزایش خطر ابتلا به واریس شوند. اگر شما لباس‌های بدن نما که خطوط بدن را نشان می‌دهند، می‌پوشید، آن‌ها را دربیاورید و دراز بکشید و یا بنشینید و پاهای خود را حداقل نیم ساعت بالا ببرید. دو بار در روز این کار را انجام دهید.

پاشنه کفش بیش از حد بلند

متاسفانه، ما نمی‌توانیم پینه و یا میخچه‌ای را که در اثرپوشیدن کفش پاشنه بلند ایجاد می‌شود، جلوگیری کنیم. بهترین راه برای محافظت از پای خود دربرابر مشکلات دردناک پا پوشیدن کفش تخت، با پاشنه حمایتی پا است. کفش‌های پاشنه بلند را فقط برای مناسبت‌های خاص نگه دارید. اگر نمی‌توانید یک کفش تخت را به کمدتان اضافه کنید، کفش پاشنه بلند با پنچه‌ی پای تیز را کنار بگذارید و به کفش با پاشنه کمتر از۴/۲۱ اینچ بسنده کنید.

کفش تخت می‌تواند باعث درد قوس پا شود

گاهی اوقات کفش‌های تخت نیز باعث درد می‌شوند. دلیل اینکه وقتی کفش تخت باله می‌پوشید پاهایتان درد می‌کنداین است که کفش‌های تخت به مقدار خیلی کم و ناچیز از قوس پا حمایت می‌کنند. اگر دارای کف پای صاف هستید، پوشیدن این نوع از کفش کم‌تر آسیب خواهد رساند. اما اگر پایتان بیش‌تر از یک قوس داشته باشند، پاهایتان از شما تشکر خواهند کرد اگر آنها را وارد کفشی که از قوس پا بیش‌تر حمایت می‌کنند، بکنید. به دنبال کفش‌های باله‌ای با روپوش کشی باشید. این نوع بهتر به پاهایتان می‌چسبد.

ژاکت پشمی که ایجاد خارش می‌کند

برخی از پارچه‌ها، مانند پشم، می‌توانند باعث خارش پوست شوند زیرا پوست را تحریک می‌کنند. اما لباس های دیگری که می‌پوشید نیز می‌توانند باعث ایجاد احساس خارش شوند. ژاکت پشمی خود را با پیراهن‌های سایز بزرگ کتان با آستین بلند، لایه بندی کنید. بنابراین شما در کل روز خارش نخواهید داشت. و پوست خود را مرطوب نگه دارید، زیرا پوست خشک معمولا بیش‌تر دچار خارش می‌شود.

گوشواره سنگین

شاید زیبا باشند، اما گوشواره‌های بزرگ و یا سنگین می‌توانند لاله گوش‌تان گشاد کنند و کش دهند . از ظاهر افتاده ‌ی آن‌ها جلوگیری کنید :

  • به جای گوشواره فلزی، گوشواره سبک پلاستیکی بپوشید.
  • هر روز گوشواره‌های سنگین را با گوشواره کوچک‌تر تعویض کنید.
  • روی هم رفته به گوشواره های کوچک بچسبید.

شکایت از ورزش روزانه: سایش و آکنه

هنگامی که عرق می‌کنید، لباس‌های ورزشی شما شاید برایتان مشکل ایجاد کنند. لباس های شما ممکن است باعث ساییدن پوست  شوند و یا جوش ایجاد کنند.به دنبال لباس‌های اندازه ای باشید که از پارچه‌ی مصنوعی ساخته شده باشند، نه کتان. این کار باعث دور نگه داشته شدن پوستتان از رطوبت می‌شود . برای جلوگیری از جوش زدن در پشت یا قفسه سینه خود ، بلافاصله پس ورزش، لباس‌هایتان را با لباس‌های خشک عوض کنید و  و با یک پاک کننده بدن بنزوئیل پراکسید دوش بگیرید.

پیشانی بند = سردرد

همان قدر که لوازم مو می‌توانند زیبا و شاد باشند می‌توانند باعث سردرد شما نیز بشوند. بخاطر اینکه این لوازم به اعصاب پوست سر و پیشانی‌تان فشار وارد می‌کنند و حتی ممکن است به اندازه یک میگرن احساس بدی داشته باشد. از هدبند یا سنجاق سرهایی که اذیت می‌کنند استفاده نکنید ، و یا برای یک زمان کوتاه آنها را بپوشید.

شلوار جین تنگ

پوشیدن شلوار جین تنگ‌تان زوتان را می‌سازد! اما اگر خیلی تنگ باشند نمی‌توانید به راحتی راه بروید و یا بنشینید، شما باید شلوارتان را شل کنید. شلوار جین تنگ و نازک باید متناسب و اندازه باشد، اما نباید کمرتان را نیشگون بگیرند و یا گردش خون‌تان را قطع کنند. نوعی که کمی حالت کشی دارد انتخاب کنید به طوری که به شما اجازه دهد حرکت آزادانه داشته باشید.

 

زهرا کریمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *