انتشار این مقاله


قلب سالم در میانسالی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهد

سالم نگه داشتن قلب برای مغزتان هم مفید است.طبق تحقیقی جدید افرادی که در میان سالی با خطر بیماریهای قلبی روبرو هستند، احتمال جنون یا دیوانگی مدت بعد در آنها وجود دارد. این تحقیق اطلاعات بیش از ۱۵۰۰۰ فرد بزرگسال آمریکایی را مورد بررسی قرار داد.افرادی که در این تحقیق شرکت کرده بودند از ۴۵ […]

سالم نگه داشتن قلب برای مغزتان هم مفید است.طبق تحقیقی جدید افرادی که در میان سالی با خطر بیماریهای قلبی روبرو هستند، احتمال جنون یا دیوانگی مدت بعد در آنها وجود دارد.
این تحقیق اطلاعات بیش از ۱۵۰۰۰ فرد بزرگسال آمریکایی را مورد بررسی قرار داد.افرادی که در این تحقیق شرکت کرده بودند از ۴۵ تا ۶۴ سالگی مورد آزمایش قرار گرفته بودند و ۲۵ سال بود که تحت نظر بودند.در طول تحقیق، تقریبا ۱۵۰۰ نفر دچار جنون شدند.
افرادی که در ابتدای آزمایش دیابت و یا فشار خون بالا داشتند، یا کسانی که آن موقع سیگار میکشیدند، بعد از ۲۵ سال بیشتر در خطر ابتلا به جنون بودند.(این سه عامل از جمله عوامل افزایش خطر بیماریهای قلبی نیز هستند)
خصوصا کسانی که در میان سالی دیابت داشتند ۷۷ درصد بیشتر از کسانی که در میان سالی دیابت نداشتد، در طول تحقیق دچار جنون شدند.افرادی که در اوایل تحقیق سیگار میکشیدند ۴۱ درصد بیشتر از کسانی که سیگار نمیکشیدند، مبتلا به جنون شدند. و بالاخره، آنهایی که فشار خون بالا داشتند ۳۹ درصد بیشتر از کسانی که فشار خون نداشتند، مجنون یا دیوانه شدند.
دکتر ربکا گاتسمن میگوید: سلامت سیستم عروقی شما در میان سالی برای سلامت مغزتان در دوران پیری بسیار مهم است.اگر میخواهید با افزایش سنتان از مغز خود محافظت کنید، سیگار را ترک کنید، مواظب وزن خود باشید و به به طور مرتب به دکتر مراجعه کنید تا دیابت و یا فشار خون بالای شما تشخیص داده و درمان شود.
جنون دارای گروهی از علائم است- مثل از دست دادن حافظه و یا مشکلاتی در برقراری ارتباط- که در اثر تغییراتی در مغز ایجاد میشود.بیماریها و وضعیتهای زیادی وجود دارد که میتوانند منجر به جنون شوند، مانند آلزایمر که سلولهای مغزی را مورد حمله قرار میدهد.
یک سری از شواهد اینطور نشان میدهند که خطر ابتلا به جنون با بیماریهتایی که به قلب و عروق خونی صدمه میزنند، مانند فشار خون بالا، دیابت و حمله قلبی، افزایش می یابد.
محققان گفتند این تحقیق کاهش خطر ابتلا به جنون با درمان بیماریهای قلبی را مورد آزمایش قرار نداد.برای مشخص کردن اینکه دقیقا چگونه این عوامل خطر ابنلا به جنون را افزایش میدهند، تحقیقات بیشتری لازم است.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید