انتشار این مقاله


الگو‌های حرکتی شما، ویژگی‌های شخصیتی‌تان را آشکار می‌کنند

آدم‌ها تمایل بیشتری به معاشرت با افرادی دارند که مشابه آن‌ها راه می‌روند و حرکت می‌کنند. مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که می‌توان با بررسی نحوه حرکت و راه رفتن افراد، به برخی ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها پی برد. در آینده ممکن است بتوان از این اطلاعات برای تشخیص و درمان اختلالات روانی بهره برد. این بررسی نشان می‌دهد که برای […]

آدم‌ها تمایل بیشتری به معاشرت با افرادی دارند که مشابه آن‌ها راه می‌روند و حرکت می‌کنند.

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که می‌توان با بررسی نحوه حرکت و راه رفتن افراد، به برخی ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها پی برد.

در آینده ممکن است بتوان از این اطلاعات برای تشخیص و درمان اختلالات روانی بهره برد.

این بررسی نشان می‌دهد که برای هر فرد، الگوی حرکتی منحصر به فردی وجود دارد (Individual Motor Signature)، که به طرز حرکت او شکل می‌دهد. این الگوی اختصاصی، تعیین‌کننده ویژگی‌هایی مانند نحوه توزیع وزن در هنگام حرکت و سرعت حرکت می‌باشد.

در این بررسی، از شرکت‌کنندگان خواسته شد با نگاه کردن در آینه، سعی کنند حرکات همدیگر را تقلید کنند.

مشاهده شد که افرادی که الگو‌های حرکتی مشابهی داشتند، رفتار‌های جمعی (Collective Behavior) مشابه و بهتری هم نشان می‌دادند.

محققان تخمین می‌زنند که افراد دارای شیوه حرکت مشابه، به احتمال زیاد ویژگی‌های شخصیتی مشابهی هم دارند و راحت‌تر می‌توانند با هم تعامل اجتماعی داشته باشند.

پروفسور Krasimira Tsaneva-Atanasova، یکی از مؤلفان این مطالعه، می‌گوید:

«با اینکه تقریباً تمامی الگو‌های حرکتی بشر به طور کامل مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته‌اند، یکی از مواردی که هنوز کاملاً شناخته نشده، دلیل وجود تفاوت‌های جزئی است که بین حرکات افراد مختلف مشاهده می‌شود، تفاوت‌ در سرعت، شدت و ظرافت حرکات.

در این مطالعه، مشاهده شد که افرادی که الگو‌های حرکتی مشابهی داشتند، در فعالیت‌های مشترک نیز واکنش‌های مشابهی بروز می‌دادند. اساساً، الگو‌های حرکتی ما نمایان‌گر ویژگی‌های شخصیتی ذاتی ما هستند.

نتیجه نهایی ما این بود که آدم‌ها تمایل دارند با افرادی معاشرت و تعامل اجتماعی داشته باشند که بین الگو‌های حرکتی آن‌ها با الگو‌های حرکتی خود اشتراک حس می‌کنند.

این مطالعه همچنین نشان داد که می‌توان از نحوه حرکت افراد، به برخی از مشخصه‌های رفتاری و شخصیتی افراد نیز پی برد.

ممکن است در آینده بتوان با بررسی نحوه حرکت افراد و واکنش آن‌ها به حرکات دیگران، به تشخیص وجود اختلالات روانی احتمالی در آن‌ها کمک کرد.»

این مقاله در نشریه Journal of The Royal Society Interface به انتشار رسید.

سپهر شاکری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید