انتشار این مقاله


نحوه راه رفتن شما می‌تواند حقایق مهمی را فاش کنند!

حرکت افراد ممکن است چیزی بیشتر از حالت روحی و روانی فرد در آن لحظه را نشان بدهد.

نحوه راه رفتن انسان رفتار پیچیده‌ای است و بر اساس آن می‌توان نتیجه‌گیری‌هایی در مورد شخصیت و حالت ذهنی و روانی فرد کرد. به نظر می‌رسد نحوه راه رفتن می‌تواند داستان زندگی ما را فاش کند!

بیشتر آدم‌ها راه می‌روند. اما این رفتار به ظاهر ساده نظم و ترتیب مخصوص به خودش را دارد که در یک مسیر و زمان خاص می‌تواند شیوه‌ی متفاوتی داشته باشد و اطلاعاتی از اظهارات درونی هر فرد به دیگران بدهد. علاوه بر این هر کسی شیوه مخصوص راه رفتن خود را دارد و اگر شما به خوبی فردی را بشناسید می‌تواند از فاصله زیادی که حتی نمی‌توانید قیافه فرد را ببینید و تنها بر اساس شیوه راه رفتنش، تشخیص بدهید که او چه کسی است.

برای مثال، زمانی که شما با خواهرتان مسافتی را راه می‌روید شما اگر کمی از اون عقب‌تر هم بیافتید تنها با نگاه کردن به پاهایش می‌توانید او را از داخل جمعیت پیدا کنید. و حتی ممکن است از شیوه راه رفتنش بفهمید که آیا او ناراحت یا عصبانی است یا خیر.

اما محققین بیان می‌کنند که حرکت افراد ممکن است چیزی بیشتر از حالت روحی و روانی فرد در آن لحظه را نشان بدهد. مقاله جدیدی که اخیرا منتشر شده است بیان می‌کند که شما می‌توانید بر اسا شیوه راه رفتن هر فرد به خصوصیات و شخصیت باطنی او پی ببرید. ۲۹ شرکت‌کننده در این مقاله در ابتدا تست‌های شخصیت را پر کردند و سپس بر روی تردمیل راه رفتن و شخصیت آن‌ها با شیوه راه رفتن آن‌ها مرتبط در نظر گرفته شد و بعد از چندین تطابق توانستند الگوی حرکتی هر شخصیت را پیدا کنند.

نویسنده این مقاله، Liam Satchell، بیان می‌کند:

ما فهمیدیم که ارتباط زیادی بین حرکات بد مانند شیوه راه رفتن با شخصیت هر فرد وجود دارد و این ارتباط بیشتر از حالات روانی موقت هر فرد است. و همچنین حرکات پلویک(لگنی) به تنهایی می‌تواند به بیان خصوصیاتی مانند توانایی‌های اجتماعی و برون‌گرایی بپردازد.

البته این درست است که ما می‌توانیم از شیوه راه رفتن هر فرد به شخصیت او پی ببریم اما اهمیت این تحقیق زمانی مشخص می‌شود که بتوانیم از الگوهای تعیین شده برای پیش‌بینی جرائم قبل از به وقوع پیوستن آن‌ها استفاده کنیم. اگر بتوانیم مامورین امنیتی را در این موضوع آموزش دهیم تا بتوانند از شیوه راه رفتن افراد قصد و نیت آن‌ها را بفهمند می‌توانیم از رخداد جرائم جلوگیری کنیم.

نتایج این مطالعه به نوعی شگفت‌انگیز هم هست؛ چرا که به راحتی می‌توان به نیت‌های درونی هر فردی تنها با نگاه کردن به شیوه راه رفتن آن‌‎ها پی برد. البته مسلما برای قطعیت نتیجه‌گیری در این باره باید تحقیقات بیشتری انجام شود و دیگر حرکات بدن مانند حرکت دست، بدن و … در هنگام راه رفتن نیز باید مورد توجه قرار بگیرند.

چنین مطالعه‌ای نیز اخیرا انجام شده است. این مطالعه مدل‌هایی را بیان می‌کند که به وسیله آن می‌تواند شیوه راه رفتن حرکات بدن و زمان‌بندی‌های هر شخصیت را پیش‌بینی کرد، به این شکل می‌توان با مشابهت دادن این موارد با شیوه راه رفتن هر فرد به خصوصیات و حال روانی آن فرد پی برد؛ مثلا تشخیص افراد خشمگین و عصبانی و همچنین افراد احساسی. همچنین محققین الگوها و قالب‌های راه رفتن عادی را ترسیم کرده‌اند و اگر فردی در هیچ‌کدام از این الگوها قرار نگیرد، نشان می‌دهد که یک جای کار می‌لنگد!

کامپیوترهای اتوماتیکی طراحی شده است که می‌تواند حرکات انسان را بررسی کند و خطرها را مشخص کنند؛ مانند تروریست بالقوه‌ای که می‌خواهد عملیات انتحاری انجام دهد. البته نباید از تفاوت بین افراد مختلف در شیوه راه رفتنشان غفلت کرد ولی این تفاوت خیلی زیاد نیست و تا حدود زیادی همه افراد در الگوها قرار می‌گیرند و اگر تفاوت چشمگیری دیده شود احتمال خطر وجود دارد.

جالب است که بدانید

تنها نکته‌ای که در مورد راه رفتن هر فرد دستگیر ما می‌شود؛ شخصیت و حالات روانی او نیست؛ بلکه شیوه راه رفتن هر فرد نشان‌دهنده میزان انرژی فرد هست، چرا که در هنگام راه رفتن عادی افراد با کمترین انرژی ممکن این کار را انجام می‌دهند. طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ انجام شده است، سیستم عصبی بدن انسان مداوما و به شکل غیراختیاری مصرف انرژی بدن را رصد می‌کند و سعی می‌کند تا حد امکان در انجام کارهایی مانند راه رفتن صرفه‌جویی کند.


مقاله مرتبط: نحوه‌ی راه رفتن شخصیت عصبانی افراد را مشخص می‌کند!


محمدابراهیم نیکبخت


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید