انتشار این مقاله


ذهن و موسیقی

موسیقی، بیش از هر هنر دیگری، یک ترکیب زیبا از علم و احساسات است. این زیر مجموعه از الگوهای ریاضی برای استخراج احساسات از مخاطبان خود استفاده می‌کند. Masayuki Numao، استاد دانشگاه اوزاکا می‌گوید: اکثر آهنگ‌ها و ابزار موسیقی در یک سیستم ترکیب اتوماتیک جای دارند، آن‌ها با آهنگ‌های پیشین برنامه‌ریزی شده‌اند و تنها می‌تواند […]

موسیقی، بیش از هر هنر دیگری، یک ترکیب زیبا از علم و احساسات است. این زیر مجموعه از الگوهای ریاضی برای استخراج احساسات از مخاطبان خود استفاده می‌کند.

Masayuki Numao، استاد دانشگاه اوزاکا می‌گوید:

اکثر آهنگ‌ها و ابزار موسیقی در یک سیستم ترکیب اتوماتیک جای دارند، آن‌ها با آهنگ‌های پیشین برنامه‌ریزی شده‌اند و تنها می‌تواند آهنگ‌های مشابهی را تولید کنند.

یک تیم تحقیقاتی بین المللی توسط دانشگاه اوزاکا با دانشگاه متروپولیتن توکیو و IMEC در بلژیک؛ مقاله‌ای درباره یک دستگاه ماشین یادگیری جدید که حالت عاطفی شنوندگان خود را تشخیص می‌دهد و آهنگ‌های جدیدی را از احساسات آن‌ها استخراج می‌کند، منتشر کردند.

Numao دریافت کاربرانی در زمان آشکارسازی الگوهای مغزیشان بیشتر با موسیقی درگیر هستند. او و تیمش از دانشمندان خواستند به منظور افزایش تجربه‌های تعاملی ماشین با حالت عاطفی کاربر، از کاربران خواستند درحال استفاده از هدفون بی‌سیمی که دارای سنسورهای دریافت کننده امواج مغزی آن‌هاست به موسیقی گوش کنند. این سنسور EEG مغز آن‌ها را می‌خواند و ماشین آن‌ها را دریافت می‌کند تا موسیقی که فرد گوش می‌دهد را شناسایی کند.

با برنامه ریزی ماشین می‌توان امواج مغز شنونده را به موسیقی جدیدی تبدیل کرد. او تعدادی مزایای اجتماعی برای رابط انسان و ماشین که شامل احساسات می‌شود، پیش‌بینی کرد. مثلا؛ می‌توان با این روش مردم را به ورزش تشویق کرد.

فاطمه مجاب


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید