انتشار این مقاله


اسباب بازی‌هایی که توسط ذهن کنترل می‌شوند!

با رهبری پروفسور کریستوفر جیمز، مدیر مهندسی وارویک در بیومدیکال در دانشکده مهندسی، فن آوری توسعه داده شده‌است‌ که به دستگاه‌های الکترونیکی اجازه می‌دهد با استفاده از پالس‌های الکتریکی حاصل از امواج مغزی فعال شوند و افکار ما را به سیستم‌های کامپیوتری متصل می‌کنند. برخی از محبوب‌ترین اسباب بازی‌های لیست کودکان – مانند اتومبیل کنترل […]

با رهبری پروفسور کریستوفر جیمز، مدیر مهندسی وارویک در بیومدیکال در دانشکده مهندسی، فن آوری توسعه داده شده‌است‌ که به دستگاه‌های الکترونیکی اجازه می‌دهد با استفاده از پالس‌های الکتریکی حاصل از امواج مغزی فعال شوند و افکار ما را به سیستم‌های کامپیوتری متصل می‌کنند.

برخی از محبوب‌ترین اسباب بازی‌های لیست کودکان – مانند اتومبیل کنترل از راه دور و هلیکوپتر، اسباب بازی روبات و مجموعه‌های مسابقه می‌توانند از طریق یک هدست با استفاده از قدرت فکر کنترل شوند.

این موضوع را می‌تواند براساس سطح تمرکز مثلا، فکر کردن درباره رنگ مورد علاقه خود و یا نوازش سگ خود؛ باشد.

در این اسباب بازی‌ها به جای یک کنترل دستی، از یک هدست برای ایجاد یک ارتباط بین مغز و کامپیوتر استفاده می‌شود.  پالس‌های الکتریکی مغز که در فرکانس‌های مختلف متفاوت است؛ توسط سنسورهای هدست اندازه‌گیری می‌شود. هر فرکانس را می توان تا حدودی درشرایط خاص کنترل کرد، سپس توسط یک کامپیوتر پردازش، تقویت و به مدار الکتریکی اسباب بازی های الکترونیکی فرستاد.

نظر پروفسور جیمز درباره پتانسیل آینده این تکنولوژی:

” رابطه‌ای بین مغز و رایانه در حال حاضر وجود دارد(چند هدست بازی در بازار وجود دارد)اما عملکرد هدست‌های موجود کاملا محدود ‌است؛ تحقیقات جدید در حال ساخت هدست‌هایی است که سیگنال‌های مغزی را با وضوحی بیشتر از قبل می‌خوانند. این به معنی اتصال قوی‌تر به اسباب بازی در نتیجه ساختن یک تجربه بسیار همه جانبه است.”

فاطمه مجاب


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید