انتشار این مقاله


انسان‌ها سرماخوردگی را از شتر‌ها گرفته‌اند!

اولین انسانی که دچار سرماخوردگی شده است به نظر می‌رسد این بیماری را از شتر گرفته باشد! مطالعات جدید این ادعا را کرده‌اند. این به آن معناست که سرماخوردگی معمولی از همان حیوانی به انسان منتقل شده که بیماری مرس (سندرم تنفسی کشنده خاورمیانه‎‌ای) از آن به انسان رسیده است. محققان دانشگاه بن آلمان در حال […]

اولین انسانی که دچار سرماخوردگی شده است به نظر می‌رسد این بیماری را از شتر گرفته باشد! مطالعات جدید این ادعا را کرده‌اند. این به آن معناست که سرماخوردگی معمولی از همان حیوانی به انسان منتقل شده که بیماری مرس (سندرم تنفسی کشنده خاورمیانه‎‌ای) از آن به انسان رسیده است.
محققان دانشگاه بن آلمان در حال تحقیق روی بیماری مرس بودند که به این موضوع جالب برخوردند!

پروفسور Christian Drosten یکی از اعضای تیم:

در بررسی روی بیماری مرس، ما بیش از ۱۰۰۰ شتر را درمورد داشتن کروناویروس مورد آزمایش قرار دادیم و با شگفتی مشاهده کردیم که پاتوژن سرماخوردگی معمولی در ۶% آن‌ها دیده می‌شود.

بر اساس چیزی که Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر کرده است نگرانی خاصی راجع به شیوع سرماخودگی جدیدی از این حیوان وجود ندارد؛ چون سیستم ایمنی بدن ما در مقابل ویروس مذکور مقاوم شده است.
در کل ویروس‌هایی که میزبان‌های خود را نمی‌کشند شانس بیشتری برای شیوع دارند ولی با توجه به این یافته درباره‌ی شیوع مرس هم باید نگران بود.
شماری از بیماری‌ها از طریق حیوانات به انسان منتقل شده است؛ مثل آنفولانزا که گمان می‌رود از پرنده‌ها به انسان منتقل شده باشد.
این تنها حیوانات نیستند که بیماری‌ها را به انسان منتقل می‌کنند، بلکه این رابطه دوطرفه است؛ شما وقتی که در باغ‌وحش در حال غذا دادن به میمون‌ها هستید شاید میکروب‌هایی انسانی را به آن‌ها منتقل کنید!


منبع: independent

علی تقی‌زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید