انتشار این مقاله


وحشتناک‌ترین آسیب‌دیدگی‌های المپیک ریو ۲۰۱۶

آیا این المپیک خطرناک‌ترین المپیک تاریخ لقب خواهد گرفت؟ چند حادثه وحشتناک تا بحال در ریو اتفاق افتاده که سه نفر از ورزشکاران را با مشکلات جدی مواجه ساخته است. چهار روز از شروع بازی‌ها نگدشته که عده‌ای از ورزشکاران با ناراحتی‌های دلخراشی راهی بیمارستان‌ها شده‌اند که مسئولان برگزاری این بازی‌ها را با انتقاداتی روبه‌رو کرده است. بعضی […]

آیا این المپیک خطرناک‌ترین المپیک تاریخ لقب خواهد گرفت؟ چند حادثه وحشتناک تا بحال در ریو اتفاق افتاده که سه نفر از ورزشکاران را با مشکلات جدی مواجه ساخته است.
چهار روز از شروع بازی‌ها نگدشته که عده‌ای از ورزشکاران با ناراحتی‌های دلخراشی راهی بیمارستان‌ها شده‌اند که مسئولان برگزاری این بازی‌ها را با انتقاداتی روبه‌رو کرده است. بعضی از حادثه‌ها غیرقابل پیشگیری بوده ولی برخی نیز نتیجه سهل‌انگاری مسئولان بازی‌ها بوده است.
ما اینجا سعی می‌کنیم نگاهی به این حوادث داشته باشیم:

nibali در حال دوچرخه‌سواری

پس از مسابقه دوچرخه‌سواری ۲۳۷.۵ کیلومتری، Chris Froome آن را بی‌رحم‌ترین کورس تاریخ المپیک توصیف کرد. nibali که جلوتر از همه برای فتح مدال رکاب می‌زد به همراه Sergio Henao هر دو نقش بر زمین شدند که بر اثر آن nibali از ناحیه گردن دچار شکستگی شد.nibali-virtualdi.ir

نگرانی درباره Van Vleuten

 حادثه دوم یکشنبه اتفاق افتاد جایی که مسابقه دوچرخه‌سواری زنان برگزار می‌شد. Van Vleuten دوچرخه سوار هلندی در یک پیچ تند تعادل خود را از دست داد. زمانی که کمک بالای سر او رسید او بی‌حرکت افتاده بود و نگرانی‌ها را بیشتر می‌کرد. پس از انتقال به بیمارستان سه محل شکستگی در بدن او پیدا شد! Chris Boardman  دوچرخه‌سوار بریتانیایی سابق، مسیر نامناسب پیست را عامل این اتفاق دانست.
Van Vleuten-virtualdr.ir

ژیمناست فرانسوی

شاید یکی از دلخراش‌ترین صحنه‌های تاریخ المپیک مربوط به شکستگی پای سمیر آیت در پرش با نیزه باشد به طوری که صدای خرد شدن استخوان‌های درشت و نازک‌نی او را بینندگان تلوزیونی هم شنیدند! و بدتر از همه زمانی که او را به آمبولانس منتقل می‌کردند برانکارد او را هم زمین انداختند ولی وضعیت او اکنون بهتر است.
samir-ait-virtualdr.ir

فرود روی گردن

Downie lands ژیمناست بریتانیایی هنگام فرود گردنش آسیب دید!

Downie lands-virtualdr.ir

حادثه در قایقرانی

Sir Steve Redgrave در آغازین روز المپیک با واژگونی قایقش باعث شد اعتراضات زیادی به سمت مسئولان برگزاری بازی روانه شود. دلیل اصلی اتفاق هم وزش باد شدید در محل بود.

Sir Steve Redgrave-virtualdr.ir

باز هم یک دوچرخه‌سوار

Melissa Hoskins دوچرخه سوار استرالیایی درست سه روز مانده به آغاز مسابقات هنگام تمرین در پیست دوچرخه‌سواری واژگون شده و راهی بیمارستان شد. این اتفاق برای ۴ نفر از تیم ۵ نفره‌ی آن‌ها رخ داد ولی حال ۳ دوچرخه‌سوار دیگر مساعدتر است.

Melissa Hoskins-virtualdr.ir

همه این اتفاقات بار دیگر ما را با سؤالی روبه‌رو می‌کند؛ آبا سلامت ورزشکاران حرفه‌ای مهم‌تر است یا مدالی که می‌گیرند؟! حداقل باید برای ایمنی آن‌ها بیشتر اهمیت قائل شد.

منبع: Mirror.co
علی تقی‌زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید