انتشار این مقاله


آیا پشه‌ها دوستتان دارند؟ ژن‌هایتان را سرزنش کنید!

دانشمندان بنا بر یافته‌های گذشته نشان داده‌اند جذابیت در برابر پشه مرتبط با گروه خونی افراد می‌باشد. این در حالیست که مطالعات اخیر نشان از تأثیرات گسترده‌تر ژن‌ها در این موضوع دارند. با ما همراه باشید. در این مطالعه پژوهشگران به بررسی ۱۸ جفت از دوقلو‌های همسان و ۱۹ مورد از دوقلو‌های ناهمسان پرداخته در حالی […]

دانشمندان بنا بر یافته‌های گذشته نشان داده‌اند جذابیت در برابر پشه مرتبط با گروه خونی افراد می‌باشد. این در حالیست که مطالعات اخیر نشان از تأثیرات گسترده‌تر ژن‌ها در این موضوع دارند. با ما همراه باشید.

در این مطالعه پژوهشگران به بررسی ۱۸ جفت از دوقلو‌های همسان و ۱۹ مورد از دوقلو‌های ناهمسان پرداخته در حالی که تمامی این افراد را خانم‌ها تشکیل می‌دادند.

به دلیل یکسان بودن ژن‌ها در دوقلو‌های همسان، دانشمندان اغلب از این افراد برای بررسی تفاوت‌های ناشی از موارد غیر ژنتیکی و تأثیرات موارد بهداشتی بهره می‌برند. این موارد شامل چاقی، سطح هورمون‌هایی از جمله تستسترون و موارد دیگر می‌باشد.

در این بررسی هر شرکت‌کننده دست خود را در انتهای لوله‌ای Y شکل قرار داده و پشه‌ها در انتهای دیگر لوله آزاد می‌شدند. سپس دانشمندان به بررسی تمایل پشه‌ها به دست دوقلو‌ها پرداخته و نتایج را مورد بررسی قرار می‌دهند.

نتایج نشان از تمایل پشه‌ها به انواع خاصی از بو‌های بدن داشته که بخش عمده آن توسط ژن‌ها تعیین می‌گردند. همچنین تمایل پشه‌ها به دوقلو‌های همسان میزانی برابر نشان داد. این در حالیست که موضوع درباره دوقلو‌های ناهمسان متفاوت بوده و گرایش پشه‌ها میزان متفاوتی را نشان می‌دهد.

در آینده‌ای نه چندان دور دور از ذهن نیست که با مصرف قرصی خاص ویا استفاده از کرم، بتوان مواد دافع تولید‌شده را افزایش داده و از شر پشه‌ها رهایی یافت.

عرفان گلشن


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید