انتشار این مقاله


کلسترول بالا موجب آرتروز مفصل می‌شود

کلسترول بالا تنها به سیستم گردش خون آسیب نمی‌زند. تحقیقات جدید نشان می‌دهند که کلسترول بالا فعالیت اکسیداتیو میتوکندری‌های سلول‌های غضروف را بالا می‌برد که موجب آرتروز مفاصل می‌شود. این تحقیق نقش میتوکندری‌ها در آماس ناشی از کلسترول بالا را بررسی کرده و اهمیت استفاده از آنتی‌اکسیدان در درمان آماس مفصلی را ثابت می‌کند. آزمایش […]

کلسترول بالا تنها به سیستم گردش خون آسیب نمی‌زند. تحقیقات جدید نشان می‌دهند که کلسترول بالا فعالیت اکسیداتیو میتوکندری‌های سلول‌های غضروف را بالا می‌برد که موجب آرتروز مفاصل می‌شود. این تحقیق نقش میتوکندری‌ها در آماس ناشی از کلسترول بالا را بررسی کرده و اهمیت استفاده از آنتی‌اکسیدان در درمان آماس مفصلی را ثابت می‌کند.

آزمایش بر روی دو مدل موش انجام گرفت. گروهی که به دلایل ژنتیکی دچار افزایش کلسترول شده بود و گروه دیگری که با رژیم تغذیه‌ای به این عارضه دچار شده بود. در هر دو مدل نیز به گروهی رژیم تغذیه‌ای عادی داده شد. سپس تیم ما یک جراحی بر روی آن‌ها انجام داد که آسیب مفصلی را تقلید می‌کرد و موجب ورم مفصل می‌شد.

در هر دو مدل موش‌های کلسترول بالا آماس شدیدتری نشان دادند. هرچند که آماس مفصلی در موش‌هایی که رژیم تغذیه‌ای عادی را دریافت می‌کردند نیز دیده شد. با این حال وقتی به آن‌ها داروی پایین آورنده کلسترول داده شد آماس‌های مفصلی نیز به شدت کاهش یافتند.

ترو پدرسون، ویراستار این مقاله در پایان گفت:

“درست زمانی که فکر میکردیم تمام اسرار آرتروز مفصلی کشف شده، این کشف جدید رخ می‌دهد. همیشه تمرکز کلسترول بالا بر روی بیماری‌های عروقی بوده، اما این کشف جدید مسیر جدیدی را باز می‌کند.”

Avatar


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید