انتشار این مقاله


میگرن و کمبود ویتامین

 بیمارانی که میگرن را تجربه کرده‌اند احتمالا دچار کمبود ویتامین‌ هستند اما این موضوع در تحقیقات گذشته مبهم است . Suzanne Hagler ، داروساز در زمینه سردرد در بخش مغز و اعصاب در سینسیناتی مرکز پزشکی بیمارستان کودکان و نویسنده ارشد این مطالعه ، می‌گوید :”مطالعات بیشتری برای مشخص کردن اینکه آیا مکمل‌های ویتامین در […]

 بیمارانی که میگرن را تجربه کرده‌اند احتمالا دچار کمبود ویتامین‌ هستند اما این موضوع در تحقیقات گذشته مبهم است .

Suzanne Hagler ، داروساز در زمینه سردرد در بخش مغز و اعصاب در سینسیناتی مرکز پزشکی بیمارستان کودکان و نویسنده ارشد این مطالعه ، می‌گوید :”مطالعات بیشتری برای مشخص کردن اینکه آیا مکمل‌های ویتامین در بیماران مبتلا به میگرن موثر است یا نه ؛ مورد نیاز است . “

دکتر Hagler و همکارانش مطالعه‌ای در میان بیماران در مرکز سردرد کودکان سینسیناتی انجام داده‌اند .

مطالعه دکتر Hagler  اطلاعاتی را از یک پایگاه داده در مرکز سردرد که شامل بیماران مبتلا به میگرن بود ، جمع اوری کرد و سطح ویتامین D ، ریبوفلاوین، کوآنزیم Q10 و فولات خون را که همه در میگرن دخیل هستند ، بررسی کرد ، اگر سطح پایین بود. از آنجا که چند ویتامین به تنهایی دریافت می‌شدند ، محققان قادر به تعیین ویتامین موثر در جلوگیری از میگرن بودند.

دکتر Hagler متوجه شد که به احتمال زیاد در شروع مطالعه دختر و زن جوان بیش از پسران و مردان جوان به کمبود کوآنزیم Q10  دچار بودند در حال که مردان جوان و پسران بیشتر احتمال دارد که کمبود ویتامین D داشته باشند .

در بیماران مبتلا به میگرن مزمن احتمال کمبود کوآنزیم Q10 و ریبوفلاوین بیشتر از افراد مبتلا به میگرن اپیزودیک بود.

مطالعات قبلی هرچند، موفقیت متضاد داشته اند ، اما نشان داده‌اند برخی از ویتامین ها و کمبود ویتامین ممکن است در فرایند میگرن مهم باشند پس در مطالعات از ویتامین برای جلوگیری از میگرن استفاده می‌کنند .

 

فاطمه مجاب


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید