انتشار این مقاله


استروژن از تحلیل سلول‌های دوپامینی جلوگیری می‌کند!

کمبود استروژن موجب مرگ سلول‌های دوپامین در مغز می‌شود. اگر استروژن در طول ۱۰ روز مدیریت شود این سلولها دوباره تولید می‌شوند، اما اگر به مدت ۳۰ روز اقدامی صورت نگیرد این سلول‌ها برای همیشه نابود می‌شوند. بدون وجود استروژن بیش از ۳۰ درصد نورون‌های دوپامینی که نوروترنسمیتر تولید می‌کنند‌ در نواحی مهم مغز ناپدید […]

کمبود استروژن موجب مرگ سلول‌های دوپامین در مغز می‌شود.

اگر استروژن در طول ۱۰ روز مدیریت شود این سلولها دوباره تولید می‌شوند، اما اگر به مدت ۳۰ روز اقدامی صورت نگیرد این سلول‌ها برای همیشه نابود می‌شوند. بدون وجود استروژن بیش از ۳۰ درصد نورون‌های دوپامینی که نوروترنسمیتر تولید می‌کنند‌ در نواحی مهم مغز ناپدید می‌شوند. این یافته بسیاری از مواردی که پیش از این برای آن توضیحی وجود نداشت را توجیح می‌کند. در مردان به دلیل کمبود استروژن احتمال بروز پارکینسون بیشتر از زنان است.

Feng-dopamine-HI

در این تحقیق محققین تخمدان‌های یک میمون ماده را بیرون آورده و در نتیجه هورمون‌های جنسی در آن‌ها کمتر تولید می‌شد. در طی ۱۰ روز نورون‌های مهم مغزی ناپدید شدند. در این تحقیق از میمون‌ها استفاده شد چراکه در آن‌ها برخلاف حیوانات آزمایشی دیگر چرخه قاعدگی حقیقی وجود دارد و به انسان‌ها شبیه ‌ترند. بعد از ۱۰ تا ۳۰ روز ۳۰ درصد نورون‌های دوپامینی در جسم سیاه مغز ناپدید شدند. محاسبات نشان داد که با بازگشت استروژن بعد از ۱۰ روز سلول‌ها دوباره تولید می‌شوند اما پس از ۳۰ روز این اتفاق نمیفتد. این تحقیق نقش مهم استروژن در سیستم دوپامینی دخیل در کنترل ماهیچه و عملکرد مغز را نشان می‌دهد. این تحقیق راه پیشگیری و درمانی جدیدی برای بیماری پارکینسون به وجود آورده. همچنین محققین به دنبال راهی هستند که با دادن دوز بالاتری از استروژن بتواند سلول‌ها را بعد از ۳۰ روز بازگرداند.

Avatar


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید