انتشار این مقاله


صرع

صرع (epilepsy) مجموعه‌ای از اختلالات عصبی مزمن است که مهم‌ترین مشخصۀ آن حملات صرعی است. این حملات ممکن است نامحسوس یا شدید باشند. این حملات به طور مکرر روی می‌دهند و هیچ دلیل ثابت و مشخصی ندارند. در اغلب موارد، دلیل حملات صرعی نامشخص است، اما صرع در برخی افراد ممکن است به دلیل آسیب‌های […]

صرع (epilepsy) مجموعه‌ای از اختلالات عصبی مزمن است که مهم‌ترین مشخصۀ آن حملات صرعی است. این حملات ممکن است نامحسوس یا شدید باشند. این حملات به طور مکرر روی می‌دهند و هیچ دلیل ثابت و مشخصی ندارند.

در اغلب موارد، دلیل حملات صرعی نامشخص است، اما صرع در برخی افراد ممکن است به دلیل آسیب‌های مغزی، سرطان مغز، سوء مصرف دارو، الکل و دلایل مشابه دیگر ایجاد رخ دهد. حملات صرعی نتیجۀ فعالیت سلولی بیش از حد و غیرعادی عصب کورتیکال در مغز است. این اختلال را می‌توان با گرفتن نوار مغزی یا الکتروانسفالوگرافی نیز تایید کرد.

Epilepsy-Prognosis_A-virtualdr
عمدۀ اختلالات صرعی مادام‌العمر نیستند و اکثر بیماران تاحدی بهبود می‌یابند که دیگر نیازی به مصرف دارو نخواهند داشت.‏ healthline‏©‏

صرع قابل درمان نیست، اما حملات آن را می‌توان با دارو تا حد زیادی مهار کرد. در مواردی که دارو پاسخگو یا تاثیرگذار نباشد، پزشک تصمیم به جراحی، تحریک عصبی یا تغییر در رژیم غذایی بیمار می‌گیرد. عمدۀ اختلالات صرعی مادام‌العمر نیستند و اکثر افراد تا جایی بهبود می‌یابند که دیگر نیازی به دارو ندارند.

http://www.aparat.com/v/OQkDY
محمد‌سالار حسینی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید