انتشار این مقاله


معایب زایمان طبیعی در خانه

در مقایسه با زایمان های طبیعی انجام شده در بیمارستان و زایشگاه ها، زایمان طبیعی در خانه از ریسک بیشتری برای مادرانی که حاملگی بیشتر از ۴۱ هفته داشتند و یا برای اولین بار است که نوزاد به دنیا می آورند، برخوردار است. به گفته ی دکتر Amos Grünebaum, MD از دانشگاه نیویورک، ریسک هایی مثل […]

در مقایسه با زایمان های طبیعی انجام شده در بیمارستان و زایشگاه ها، زایمان طبیعی در خانه از ریسک بیشتری برای مادرانی که حاملگی بیشتر از ۴۱ هفته داشتند و یا برای اولین بار است که نوزاد به دنیا می آورند، برخوردار است. به گفته ی دکتر Amos Grünebaum, MD از دانشگاه نیویورک، ریسک هایی مثل مرگ نوزاد در بین بانوانی که برای اولین بار  در خانه با کمک ماما ها زایمان می کنند بسیار بیشتر است.( به ازای هر ۱۰۰۰۰ زایمان، ۲۴۴۲ مرگ نوزاد در خانه و ۶ مرگ در بیمارستان رخ می دهد)

دکتر Joanne Stone, MD از بیمارستان Mount Sinai اعلام کرده است که در طول تحقیق بر روی این موضوع، موارد اورژانسی زیادی را یافته است که مادر در این شرایط نباید به هیچ وجه در خانه زایمان کند. به طور مثال، بانوانی که یکبار عمل زایمان سزارین انجام داده اند، با انجام زایمان طبیعی برای بار دوم خود را در معرض ریسک شدید تری قرار می دهند. لذا افرادی که برای زایمان طبیعی داوطلب می شوند باید از تمامی جوانب مورد بررسی قرار گیرند.

دکتر Grünebaum و همکارانش پژوهشی را بر مبنای اطلاعات گذشته که در سال ۲۰۰۳ بر روی بارداری های ۳۷ هفته ای که منجر به تولد نوزاد معیوب می شد، انجام دادند. نهایتا مشخص شد که در این تولد ها، ۷۵۰۶۵ تولد در خانه و ۱ میلیون تولد در بیمارستان صورت گرفته است. مجمع متخصصین زنان و زایمان و ماما های آمریکا سه فاکتور مهم را برای داوطلبان زایمان طبیعی در خانه در نظر گرفتند:

  1. تحت عمل سزارین قرار گرفتن
  2. بارداری های چند قلویی
  3. عدم وجود جنین سالم در رحم

دکتر Grünebaum و همکارانش برای مقایسه ی زایمان طبیعی در خانه و بیمارستان تحقیقات گسترده ای انجام دادند. او اخیرا گزارشی به نام “زایمان” منتشر کرده که اعلام می کند ۳۹% از مرگ نوزاد به هنگام زایمان در اثر زایمان در خانه، ۲۹.۵% به دلیل اختلالات مادرزادی و ۱۲.۳% به دلیل انواع عفونت می باشد. دکتر Grünebaum اظهار دارد:

بیشتر بانوان اصرار دارند نوزادان خود را در خانه به دنیا بیاورند، با این ذهنیت که بیمارستان محیطی آلوده برای فرزند آن ها می باشد که باعث عفونت آنان می گردد؛ در صورتی که فقط ۱۲% از مرگ نوزادان بخاطر عفونت است.

دکتر Grünebaum هم چنین بیمارستان ها را برای دادن چنین آگاهی هایی به مادران در خصوص خطرات زایمان در خانه، مسئول می داند. وی اخیرا کمیته ای را در این زمینه بر پا کرده که در آن مداخله ی افراد کار آموز در زمینه ی زایمان را به هنگام زایمان بانوان، ممنوع است. هم چنین برای بانوانی که می خواهند برای اولین بار زایمان کنند، زایمان در خانه دارای محدودیت و تحت شرایط خاص می باشد.

ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید