انتشار این مقاله


راهکارهایی برای جوان‌سازی پوست

چهرۀ ما نیز همانند سایر قسمت‌های بدنمان، پیر می‌شود، تنها تفاوت در این است که چهرۀ ما، در معرض دید خود ما و دیگران است. در جوانی، چربی با حضور در پیشانی، شقیقه‌ها، گونه‌ها و اظراف چشم‌ها و دهان، به صورت ما حجم می‌دهد. با افزایش سن، از حجم این چربی کاسته شده و در نتیجه […]

چهرۀ ما نیز همانند سایر قسمت‌های بدنمان، پیر می‌شود، تنها تفاوت در این است که چهرۀ ما، در معرض دید خود ما و دیگران است.

در جوانی، چربی با حضور در پیشانی، شقیقه‌ها، گونه‌ها و اظراف چشم‌ها و دهان، به صورت ما حجم می‌دهد. با افزایش سن، از حجم این چربی کاسته شده و در نتیجه قسمت‌های گرد، صاف شده و پوست محکم و کشیدۀ سابق دچار شُلی و افتادگی ‏می‌شود. هم‌‌چنین استخوان‌های بدن نیز دچار تغییر می‌شوند. فک‌ها و استخوان گونه تحلیل رفته و کوچک‌تر می‌شوند. واضح است که کاهش استخوان نیز منجر به شُلس و افتادگس پوست و درنتیجه پیدایش چین و چروک می‌شود.

روش‌های درمانی غیرجراحی متعددی وجود دارند که می‌توانند به جوان‌تر شدن چهرۀ شما کمک کنند.:

  • حفاظت در برابر آفتاب: محافظت از صورت در برابر آفتاب، بهترین راه جوان نگه داشتن آن است. از کرم‌های ضدآفتاب با طیف حفاظتی گسترده، که در برابر هر دو اشعۀ UVA و UVB محافظت می‌کنند، استفاده کنید. متخصصین پوست توصیه می‌کنند همیشه هنگام خروج از خانه از کرم ضدآفتاب استفاده کنید، حتی اگر مدت زمان بیرون از خانه بودنتان ۱دقیقه باشد!
  • کرمها و لوسیون‌ها: مرطوب‌کننده‌‌ا می‌توانند برای مدت زمان کوتاه، چین و چروک‌ها را پوشش دهند. کرم‌های لایه‌بردار می‌توانند به حذف سلول‌های پوستی مرده کمک کنند. کرم‌های تجویزی حاوی رتینوئید، می‌توانند در کاهش چین و چروک و لکه‌های کبدی ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید موثر باشند.
  • تزریق سم بوتولینوم (بوتاکس): این کار، باعث بی‌حرکت شدن نسبی عضلات صورت و صاف شدن خطوط روی پیشانی و بین دو ابرو می‌شود.
تزریق بوتاکس بی‌خطر است، اما بهتر است این کار، نزد پزشک باتجربه انجام شود. Dr Raed ‏©‏
  • پُرکننده‌(فیلر)های پوستی: در درمان خطوط ایجادشده در از دست دادن چربی و کلاژن کاربرد دارند. خطوط اولیۀ مورد استفاده در روند درمانی، شامل جفت خط‌های بین بینی و گوشۀ دهان و جفت خط‌های بین گوشۀ دهان و چانه هستند.
  • درمان با لیزر: در اصلاح ساختار صورت و رفع لکه‌های کبدی کاربرد دارد. چین و چروک‌های ناشی از اثر نور خورشید و جای جوش هم‌زمان با جدا شدن سطحی‌ترین لایه‌های پوست ناپدید می‌شوند. لایه‌های نرم و صاف بافت، جایگزین لایه های آسیب دیدۀ قدیمی می‌شوند.
محمد‌سالار حسینی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید