انتشار این مقاله


آیا لیزر کردن مو‌های زائد دائمی است؟

دیشب موهای زائد خود را تراشیدید، اما الان که صبح شده است دوباره محصول جدید رشد کرده است! به شکل ناخوشایندی صبح آنها را می‌بینید و می‌فهمید که کارتان نتیجه‌ای نداشته است. برای همین شما تصمیم می‌گیرید که صبح‌های آن‌ها را بتراشید، قبل از رفتن به سر‌کار یا عوض کردن لباستان. هنگامی که شما آن‌ها […]

دیشب موهای زائد خود را تراشیدید، اما الان که صبح شده است دوباره محصول جدید رشد کرده است! به شکل ناخوشایندی صبح آنها را می‌بینید و می‌فهمید که کارتان نتیجه‌ای نداشته است. برای همین شما تصمیم می‌گیرید که صبح‌های آن‌ها را بتراشید، قبل از رفتن به سر‌کار یا عوض کردن لباستان.

هنگامی که شما آن‌ها را می‌تراشید، می‌کنید یا آن‌ها چرب ‌می‌کنید! بیشتر به این مشکل خود فکر می‌کنید و از این که مجبور هستید هر روز بر روی آن وقت بگذارید خسته شده‌اید. برای همین می‌خواهید از روشی استفاده کنید که بتواند برای همیشه از رشد آن‌ها جلوگیری کنید. برای همین به پیش مختصص پوست می‌روید و دنبال چاره‌ای برای این مشکل هستید و او روش لیزر را به شما پیشنهاد می‌دهد. حال این سوال پیش می‌آید که آیا روش دائمی واقعا دائمی است؟

لیزرکردن موهای زائد روشی است که در آن از اشعه‌های پرانرژی متمرکز برای مرگ آنی سلول‌های فولیکول مو استفاده می‌شود، فولیکول‌هایی که زیر پوست قرار گرفته‌اند. همه مو‌ها در یک درجه تکاملی قرار ندارند. و این در براندازی آن‌ها مهم است و این بدلیل این است که بعضی از مو‌ها آسیب نمی‌بینند چرا که در مرحله حساس به لیزر قرار ندارند و همچنان بعد از تابش لیزر به رشد خود ادامه می‌دهند. برای همین شما به یک درمان ادامه‌دار نیاز دارید که بتوانید همه موها را در مرحله مخصوص خود از بین ببرید. با این حال برخی از آنها دوباره رشد خواهند کرد.
در نتیجه به نظر می‌رسد که لیزر کردن یک روش کاملا دائمی نیست. بعد از ۶ الی ۸ جلسه درمان شما یک کاهش قابل توجه را می‌بینید. با این حال موهای از بین رفته دوباره رشد کنند و این بدین معنی است که شما باید هر ۶ الی ۱۲ ماه یک بار دوباره جلسه‌ای را داشته باشید.


مقاله‌ی مرتبط: آیا لیزر می‌تواند اعتیاد را درمان کند؟


هر جلسه معمولی لیزر در آمریکا چیزی در حدود ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ دلار هزینه دارد و به شما این احساس را می‌دهد که پوست شما یک دزد بزرگ است و در کمین شما نشسته است. احتمالا بعد از این روش شما احساس بوی سوختگی هم می‌کنید.

حالت موها و پوست می‌تواند بر روی میزان تأثیر این شیوه از بین بردن موهای زائد موثر باشد. چرا که این شیوه زمانی بیشتر مؤثر خواهد بود که بتواند بر روی سلول‌ها با حالت پیگمانته‌ای بالا (تیره‌تر) اثر بگذارد؛ یعنی تاثیر آن زمانی است که اختلاف رنگی بین پوست و مو وجود داشته باشد. به همین دلیل موهایی که تراکم رنگی و پیگمانته‌ای بالاتری داشته باشند می‌توانند بیشتر اشعه‌ها را دریافت کنند. برای همین است که کسانی که موهای طلایی یا قرمز دارند تاثیر کمی از این روش خواهند دید.

قبل از این که سر قرار برای لیزر کردن بروید بهتر است چند نکته در مورد حفاظت پوستی را انجام دهید؛ از هرچیزی که ممکن است پوست شما را تیره کند دوری کنید چرا که رنگ تیره‌تر می‌تواند لیزر را به خود جذب کند، برای همین در این زمان در معرض آفتاب نباشید و برنزه نکنید. بهتر است در این زمان از محصولاتی که پوست شما را حساس می‌کند دوری کنید برای مثال کرم‌های رتینول یا سرم‌های ویتامین C. زمانی که در کورس درمان دارویی خاصی هستید بهتر است مطمئن شوید که تداخلی با هم نداشته باشند.

اگه شما مایل به انجام این روش هستید بهتر است یک سری مراقبت‌هایی را برای بعد از لیزر کردن انجام دهید. از ۷ روز از استخرهای کلریده و شنا در آب‌ها نمکی دوری کنید. چرا که در این حالت پوست شما حساس می‌شود و می‌توان این برداشت را داشت که در معرض آفتاب بودن هم می‌تواند مضر باشد.


مقاله‌ی مرتبط: شش محصول ضروری برای مراقبت از پوست


محمدابراهیم نیکبخت


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید