انتشار این مقاله


چهار نکته برای دستیابی به بزرگ‌ترین رویاهایتان

من و شما رویاها و آرمان‌هایی داریم که به سمت آن‌ها حرکت می‌کنیم. اما آیا شما واقعا برای رسیدن به این رویاها تلاش کرده‌اید؟ آیا کاملا به آن‌ها متعهد هستید؟ اگر شما نسبت به خود صادقید و به این نتیجه رسیدید که همه‌ی توان خود را نگذاشته‌اید، اینجا یادآوریی برای دانستن این نکته است که […]

من و شما رویاها و آرمان‌هایی داریم که به سمت آن‌ها حرکت می‌کنیم.

اما آیا شما واقعا برای رسیدن به این رویاها تلاش کرده‌اید؟ آیا کاملا به آن‌ها متعهد هستید؟ اگر شما نسبت به خود صادقید و به این نتیجه رسیدید که همه‌ی توان خود را نگذاشته‌اید، اینجا یادآوریی برای دانستن این نکته است که یافتن موفقیت به چیزی بسیار بیشتر از شانس نیازدارد.

در حقیقت، شما به چهار مورد برای رسیدن به اهدافتان نیاز دارید.

۱. بهره‌وری و سودمندی خود را افزایش دهید

“زمان را بیشتر از هرچیزی می‌خواهیم و کمتر از همه استفاده می کنیم.” ویلیام پن

بسیار به ندرت افرادی وجود دارند که واقعا به زمان بیشتری نیاز دارند و معمولا در حالت کلی افراد فقط از زمان خود به نحو احسن استفاده نمی کنند. در کتاب اسنشیالیسم، یکی از محبوب ترین کتاب‌ها در زمینه ی مدیریت زمان، گرٍگ مک کوئن،نویسنده ی کتاب، می گوید افراد هنگامی که برنامه ریزی برای وقت کم خود را یاد بگیرند، زمان زیادی را پیدا خواهند کرد. توانایی افراد در متمرکز شدن بر روی نکات مهم و دور کردن عوامل حواس پرتی از ذهن، وجه تمایز افراد سودآور و بهرمند و غیر سودآور در دنیا می باشد.


مقاله مرتبط: چگونه اعتمادبه‌نفس خود را افزایش دهیم؟


۲. شما به صبر بیشتری نیاز دارید

وقتی که میلتون هرشی کار خود را در سال ۱۸۷۵ شروع کرد، یک پسر ۱۴ ساله بود که به پیدا کردن روش تجارت می گشت. در واقع او قبل از کسب موفقیت با شکلات هرشی، باید سه مغازه ی جداگانه ی شکلات فروشی را پس از اتمام کار خاموش می‌کرد. اما این موانع در طول مسیرش، مانع رسیدن او به رویاهایش نشد.

هشت سال لازم بود تا هرشی روش های لازم برای اداره ی یک تجارت سودمند را یاد بگیرد. همه ی تجارب این چند سال او، در تولید شکلات های فوق العاده به او کمک کرد. در سال ۱۹۰۰ او شرکت کارامل خود را به بهای ۱ میلیون دلار فروخت و در سال ۱۹۰۵ شرکت هرشی، به موفق ترین شرکت شکلات سازی در جهان تبدیل شد.

بیشتر افراد در یک یا دوسال اول ناامید می شوند، اما هرشی اینطور نبود. صبر چیزی است که باعث عبور از سخت ترین موقعیت ها شد، و همین صبر برای دست یابی شما نیز به اهدافتان نیاز است. ممکن است که در طول سه هفته نتیجه مورد نظر را ببینید و یا ممکن است که سه سال یا بیشتر برای رسیدن به آن نیاز باشد. صبور باشید و به سختی تلاش خود را انجام دهید، هرچقدر که طول بکشد اهمیت ندهید.

۳. شما به شجاعت نیاز دارید

“افراد منفعل دائم در شک و ترس هستند. افراد فعال با اعتماد به نفس و شجاع هستند. اگر می خواهید بر ترس هایتان غلبه کنید، خانه نشینی و فکر کردن به آن را کنار بگذارید. بیرون بروید و مشغول انجامش شوید.” دیل کارنیگی

تحقیقات ثابت کرده که ترس درست همان بخش از مغز که مسئول ایجاد درد است را تحریک می کند. به همین دلیل است که ترس می تواند بر شما اثر بگذارد و باعث برگشتن و فرار شما از راه رسیدن به هدفتان شود.

بله روزهایی خواهد بود که شما احساس می کنید نمی توانید با ترس هایتان بجنگید. اما بمانید و تلاش کنید، حتی اگر شک و ترستان به شما می گوید که موفقیت دیگر به دست آوردنی نیست. این وضعیت هنگامی که هیچ پیشرفتی در کارتان احساس نمی کنید بسیار مهم تر می شود. عمل کردن باعث ایجاد روحیه و منفعل بودن کم کم باعث توقف روند رو به رشد می شود. شما نیاز دارید و مجبورید که به سمت جلو حرکت کنید زیرا که این تنها چیزی است که می تواند بقای حرکتتان به سمت هدف را تضمین کند.

چگونه شجاعتتان را بیشتر کنید؟ ایده هایی را بیابید که ارزش دنبال کردن داشته باشند.

۴. اراده‌تان را بیشتر کنید

“اراده کلید موفقیت است. افراد موفق با تکیه به اراده یشان تلاش می کنند و از طریق آن بر بی تفاوتی، ترس و شکشان غلبه می کنند.” دن میلمان

روانشناسان اراده را به عنوان توانایی به تاخیر انداختن رضایت و مقاومت در برابر خواسته های کوچک برای رسیدن به خواسته های بزرگ تعریف می کنند. تحقیقات نشان می دهد که این مورد حتی از IQ نیز مهم تر است؛ به همین دلیل است که باهوش تر بودن نکته ی دستیابی به موفقیت نیست ، بلکه مهم با اراده تر بودن و اعتماد داشتن به خود است.

برای به دست آوردن اراده و اعتماد به خودتان، هرچه را که می گویید انجام می دهید، انجام دهید. منظم بودن بسیار مشابه راستگو بودن است. اگر شما برای انجام کاری برنامه ای نداشته باشید، بهتر است شروع به انجام آن نکنید، زیرا ترک آن بسیار ساده خواهد بود. هیچ کس یک دروغگو را دوست ندارد و هیچ کس هم نمی خواهد در موقعیتی قرار گیرد که مجبور به دروغ گفتن به خود یا دیگران شود. در نتیجه نسبت به چیزی که می خواهید انجام دهید واقع بین باشید.

رویاهایتان تا زمانی که شروع به انجام کار می کنید محقق نمی شوند. وقتی شما بهره وری خود را افزایش دهید، صبربیشتری پیدا کنید، شجاعت بیشتری به دست آورید و اراده ی بیشتر داشته باشید، می توانید در نهایت به بزرگترین اهداف خود نیز دست یابید.

محمد مولودی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید