انتشار این مقاله


چگونه تأثیرات محیط را بر خودتان کنترل کنید؟

در این مقاله به ارائه‌ی راهکار‌هایی برای فیلتر‌کردن اطلاعات ورودی مغزتان برای حرکت به سوی موفقیت خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. برای شروع بیایید به اخبار دنیای اطراف خود توجه کنیم. نود و نه درصد از اخبار، تأثیر خاصی بر زندگی شما نداشته و کوچک‌ترین دخالتی در آرزو‌ها، اهداف و چشم‌انداز‌های شما ندارند. این وقایع تنها […]

در این مقاله به ارائه‌ی راهکار‌هایی برای فیلتر‌کردن اطلاعات ورودی مغزتان برای حرکت به سوی موفقیت خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

برای شروع بیایید به اخبار دنیای اطراف خود توجه کنیم. نود و نه درصد از اخبار، تأثیر خاصی بر زندگی شما نداشته و کوچک‌ترین دخالتی در آرزو‌ها، اهداف و چشم‌انداز‌های شما ندارند. این وقایع تنها ممکن است سبب سرخوردگی و ناراحتی شما شوند. لذا تنها سعی کنید تا اخبار را از منابع ویا دسته‌هایی دریافت کنید که می‌دانید به‌دردتان خورده و تأثیری در زندگی‌تان ایفا می‌کنند. هرگز آب گل‌آلود داخل لیوان خود نریزید! در واقع بیش‌تر مردم دنیا بخش قابل توجهی از زمان خود را صرف خواندن و شنیدن موضوعاتی می‌کنند که تنها موجب ناراحتی و بیمار شدن افکار و روحشان می‌شود. روح‌تان را عاری از موضوعات منفی نگاه دارید.

از زمان خود به‌درستی بهره‌برداری کنید

حذف ورودی‌های منفی به‌تنهای برای داشتن روحیه‌ای بهتر و روحی با‌طراوت‌تر کافی نخواهد بود. برای حرکت کردن در مسیر مثبت، باید ابتدا تمام بدی‌ها را بیرون بریزید و جای آن‌ها را با خوبی‌ها و انرژی مثبت پر کنید. مثالی می‌زنیم. سالیانه مردم آمریکا حدود ۱۸۰۰ کیلومتر را با اتومبیل‌های شخصی خود طی می‌کنند. این مسافت معادل با صرف بیش‌از ۳۰۰ ساعت زمان برای رانندگی خواهد بود. این موقعیت را غنیمت شمرده و اتومبیل خود را تبدیل به دانشگاه خود کنید! می‌توانید از فایل‌های صوتی آموزشی بهره ببرید. این فرصت می‌تواند سالیانه سودی معادل با یادگیری دو ترم دانشگاهی را به همراه داشته باشد.

ارتباطات: چه کسانی بر روی شما تأثیر می‌گذارند؟

پرندگان هم‌نوع با یکدیگر به پرواز مشغول می‌شوند. افرادی که عادت به همکاری با آن‌ها دارید، «گروه مرجع» شما نامیده می‌شوند. بنا بر تحقیقات روان‌شناس مشهور، دکتر دیوید مک‌کل‌لاند از دانشگاه هاروارد، گروه مرجع شما ۹۵ درصد از موفقیت یا شکست‌تان را در زندگی مشخص می‌کنند. جالب است یکی شدن با گروه مرجع توسط خود فرد قابل شناسایی نیست. علت این موضوع عدم هدایت به سمتی خاص است. در واقع شما در طول زمان و به آهستگی تغییر می‌یابید و این موضوع از دیدتان پنهان خواهد ماند.

قطع ارتباط

در صورتی که فرزندی داشته باشید، آن‌ها را در برابر تأثیراتی که ممکن است از دوستانشان بگیرند، محافظت می‌کنید. زیرا از خطراتی که به‌طور بالقوه بر روی فرزندتان دارند آگاهی دارید. این اصل ساده می‌بایستی در مورد خود‌تان نیز مورد استفاده قرار گیرد. در همین لحظه نیز به این موضوع آگاهی دارید که افرادی هستند که نیاز است همین حالا با آنان قطع ارتباط کنید! این گامی ساده برای برداشتن نیست، اما قدمی بسیار حیاتی و مهم به‌شمار می‌رود. در واقع می‌بایستی از تأثیر نامطلوبی که بر شما می‌گذارند درس گرفته و به‌منظور بهبود کیفیت زندگی‌تان رابطه‌هایتان را مورد بازبینی قرار دهید. به‌طور مثال به‌راحتی می‌توان افرادی را که از پیشرفت و زندگی مثبت امتناع می‌کنند را از گروه مرجع حذف نمود!

بیان راه‌هایی برای بهبود وضعیت زندگی همواره مورد بحث بوده است. اما حقیقت غیرقابل انکار، عمل کردن به راه‌کار‌ها و شخصی‌سازی آن‌ها خواهد بود. پس شما نیز از همین امروز تصمیم خود مبنی بر ارتقای سطح کیفی زندگی خود را به اجرا بگذارید تا تأثیرات شگرف آن بر موفقیت‌تان در کوتاه‌ترین زمان ممکن نمایان شود.

عرفان گلشن


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید