انتشار این مقاله


احتمال حمله قلبی در زمستان بیشتر است!

  همه ی ما می­دانیم که زمستان فصل سرما و سرماخوردگی است و احتمال بیمار شدن در این فصل بسیار بالاتر است. اما آیا می­دانستید که کاهش دما ریسک حمله قلبی را افزایش می­دهد؟! متخصصین می­گویند ترکیبی از فاکتور های مختلف زمستان را فصل پر­ ریسکی برای حمله قلبی می­کند، از جمله پارو زدن تا […]

 

همه ی ما می­دانیم که زمستان فصل سرما و سرماخوردگی است و احتمال بیمار شدن در این فصل بسیار بالاتر است. اما آیا می­دانستید که کاهش دما ریسک حمله قلبی را افزایش می­دهد؟!

متخصصین می­گویند ترکیبی از فاکتور های مختلف زمستان را فصل پر­ ریسکی برای حمله قلبی می­کند، از جمله پارو زدن تا تا در معرض سرما قرار گرفتن به افزایش میزان این ریسک،از ماه دسامبر تا مارس،کمک می­کند.

تحقیقات صورت گرفته در سال ۲۰۱۵ توسط محققین دانشکده پزشکی ایکاهن؟؟ نشان داد که احتکال حمله قلبی در ماه های سرد سال در مقایسه به ماه های گرم­تر تا ۳۱٪ افزایش می­یابد.

دکتر راندل زوسمان،متخصص قلب بیمارستان ماساچوست، در انتشارات سلامت هاروارد گفت:

هوای سرد گاهی اوقات طوفانی از فاکتور های پر خطر برای مشکلات قلبی-عروقی ایجاد می­کند.

طبق گفته مایو کلینیک، فشار خون شما به طور معمول در ماه های زمستان بالاتر از تابستان است. دما کم باعث می­شود رگ های خونی شما تنگ تر شده که موجب نیاز به فشار بیشتر برای پمپ خون از میان این ورید ها و سرخرگ ها می­شود.

علاوه بر آن ممکن است به طور ناگهانی انرژی زیادی برای تند راه رفتن و دور شدن از سرما یا پارو کردن لایه سنگینی از برف به کار ببرید. این فعالیت های پشت سر هم به ویژه برای افرادی با ریسک فاکتور های بیماری قلبی؛ مانند سیگار کشیدن،فشار خون بالا،دیابت و چاقی خطرناک هستند.

زوسمان پیشنهاد می­دهد:

اگر شما در گروه افراد ریسک­پذیر هستید بهتر است شخص دیگری را (مثل همسایه نوجوانتان)برای پارو زدن مسیر ماشین­رویتان،که بیش از یک یا دو اینچ برف روی ان انباشته شده،استخدام کنید.

همچنین هوای سرد و برفی ممکن است شما را از ملاقات مرتب پزشکتان باز دارد یا ممکن است قادر نباشید برای تهیه نسخه های مهم خود به داروخانه مراجعه کنید.

متتخصصین پیشنهاد می­دهند، مراجعه به داروخانه را تا لحظه آخر به تعویق نیاندازید ومطمئن شوید که به مقدار کافی دارو به هنگام طوفان های احتمالی در دسترس دارید.

همچنینسلامت کلی شما نیز برای دوری از حمله قلبی مهم است. دست های خود را به طور مرتب بشورید و برا جلوگیری از آنفولانزای فصلی واکسن آنفولانزا بزنید زیرا که آنفولانزا موجب از دست رفتن آب بدن و افزایش ضربان قلب می­شود.

نکته دیگر اینکه زمستان سرشار از مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی و رخ­داد هایی است که ممکن است شما را از برنامه ورزش روزانه باز دارد. مرتب ورزش کنید و شیرینیجات و نوشیدنی های الکلی کمتری مصرف کنید، قلبتان از شما ممنون خواهد بود!

به یاد داشته باشید که علایم اخطار دهنده حمله فلبی ممکن است شامل نشانه های واضح نباشد؛ مانند خستگی مفرط، حالت تهوع، استفراغ و عرق کردن.

مهشید دهقان


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید