انتشار این مقاله


آیا برای افسردگی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

افسردگی از آن دسته بیماری‌های نیست که بتوانیم خودمان آن را تشخیص بدهیم. شما باید یک پزشک یا متخصص در این زمینه برای تشخیص درست مراجعه کنید. دلیلی برای این که احساس شرمندگی یا خجالت داشته باشید وجود ندارد، همین‌طور لازم نیست ناراحت باشید از این که به پزشک مراجعه کرده‌اید برای این بیماری. بیشتر […]

افسردگی از آن دسته بیماری‌های نیست که بتوانیم خودمان آن را تشخیص بدهیم. شما باید یک پزشک یا متخصص در این زمینه برای تشخیص درست مراجعه کنید. دلیلی برای این که احساس شرمندگی یا خجالت داشته باشید وجود ندارد، همین‌طور لازم نیست ناراحت باشید از این که به پزشک مراجعه کرده‌اید برای این بیماری. بیشتر متخصصین حوزه سلامت افرادی فهمیده هستند و آن‌ها برای تشخیص افسردگی آموزش دیده‌اند.

قبل از این که کمکی برای درمان این بیماری بگیرد، به تشخیص دقیق در این مورد نیاز دارد. بسیاری از نشانه‌های افسردگی، نشانه‌های مشترک هستند؛ نشانه‌هایی مانند کاهش وزن، مشکلات خواب، خستگی، که می‌تواند توسط مشکلات پزشکی دیگری نیز ایجاد شوند. هر نشانه مشابه‌ای، به دلیل افسردگی ایجاد نمی‌شود؛ عوارضی مانند لذت نبردن از مواردی که قبلا از آن‌ها لذت می‌بردیم، مشکلاتی در تمرکز حواس، مشکلات حافظه، ممکن است نشان‌دهنده بیماری پارکینسون، آلزایمر یا دیگر مشکلات سلامتی باشد.

شما برای این که مطمئن شئید که مشکل شما افسردگی است نیاز دارید که به یک پزشک مراجعه کنید، که پس از تشخیص بیماری درمان را نیز شروع کنید. پزشک شما یک سری سوالات را از شما می‌پرسد برای این که مشخص کند که آیا افسردگی دارید یا نه. همچنین از یک‌سری آزمایش‌ها نیز استفاده می‌کند که مطمئن شود که مشکل شما چیز دیگری نیست.

افسردگی یک مشکل پزشکی است مانند دیابت، فشار خون بالا و یا بیماری‌های قلبی. شما یک بیماری واقعی دارید. این تقصیر شما نیست که به این بیماری مبتلا شده‌اید. شما نباید خودتان را کمتر از کسی بدانید که سرماخورده است یا بیماری قلبی دارد، همچنین نباید در این باره احساس گناه کنید یا شرمنده باشید که افسردگی دارید.

شما نمی‌توانید افسردگی را با “قوی بودن” یا “سرسختی نشان دادن.” شکست دهید! ضعف نشان دادن دلیل ابتلا به افسردگی نیست. دیگران هم نمی‌تواند افسردگی پیشرفته را با “شاد کردن شما” درمان کند. افسردگی هم خود به خود درمان نمی‌شود. همانند هر بیماری دیگری، افسردگی نیاز به مراقبت‌ها و درمان‌های تخصصی دارد. زمانی که شما افسرده شده‌اید، باید از دیگر کمک بگیرید.

احساس شما با شروع درمان تغییر می‌کند. در واقع افسردگی یکی از درمان‌پذیرترین بیماری‌هاست و به درمان خیلی خوب پاسخ می‌دهد.

محمدابراهیم نیکبخت


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید