انتشار این مقاله


نوشیدن قهوه سبب کاهش خطر ابتلا به دیابت می‌شود

خبری خوب برای طرفداران قهوه و کافئین: گزارشی جدید حاکی از این که مصرف منظم کافئین خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می­دهد، به تازگی منتشر شده­است. این یافته­ از سوی دکتر شیلپا و یک تحقیق در دانشگاه هاروارد در زمینه سلامت عمومی به­دست آمده­است. تیم تحقیقاتی داده­های پروژه­های تحقیقاتی که دوره­ی زمانی […]

خبری خوب برای طرفداران قهوه و کافئین: گزارشی جدید حاکی از این که مصرف منظم کافئین خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می­دهد، به تازگی منتشر شده­است.

این یافته­ از سوی دکتر شیلپا و یک تحقیق در دانشگاه هاروارد در زمینه سلامت عمومی به­دست آمده­است. تیم تحقیقاتی داده­های پروژه­های تحقیقاتی که دوره­ی زمانی دو دهه را پوشش داده­اند، را در کنار هم جمع­آوری کرده­اند.

داده­های جمع­آوری شده نشان می­دهند افرادی که در روز بیش از یک فنجان قهوه می­نوشند به میزان ۱۱ درصد احتمال ابتلایشان به دیابت نوع ۲ نسبت به افرادی که به ندرت قهوه مصرف می­کنند، کمتر است.

داده­ها نشان­دهنده­ی این هستند که مردم می­بایست به طور مرتب قهوه بنوشند تا اثرات آن را ببینند. در واقع، تحقیقات نشان می­دهند که افرادی که کاهش مصرف خود را گزارش دادند ۱۷درصد احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ آنها از معتادان قهوه بیشتر است.

چه خاصیتی در قهوه سبب دفع دیابت می­شود؟

این خاصیت به علت کافئین قهوه نمی­باشد، و ما می­دانیم که قهوه دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدن و ترکیبات دیگر زیست­فعال می­باشد. این ترکیبات زیست­فعال نقش بسیار مهمی را در سوخت و ساز گلوکز و تنظیم قند خون ایفا می­کنند.

در کل، این موضوع خبر خوبی برای قهوه دوستان می­باشد.

هرچند، تیم هاروارد اطمینان حاصل کرده­است که قهوه تنها استراتژی مبارزه با دیابت نیست.

محققان می­گویند، قهوه تنها فاکتور کاهش ریسک ابتلا به دیابت نمی­باشد، و افراد می­بایست وزن خود را کنترل کنند و از نظر فیزیکی فعال باشند.

ساناز نوری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید