انتشار این مقاله


چگونه از عکس پروفایل افراد به شخصیتشان پی ببریم؟

عکس پروفایل­ شما چه چیزی در مورد شخصیت تان میگوید؟

عکس پروفایل­ شما چه چیزی در مورد شخصیت تان میگوید؟

با توجه به تحقیقات جدید، تصاویر پروفایل رسانه های اجتماعی میتواند سرنخ هایی درمورد شخصیت نشان دهند. عکس هزاران کاربر توییتر همراه با آنالیز  شخصیت شان در این مطالعه گنجانده شده است.

در اینجا به چگونگی شناخت ۵ جنبۀ شخصیتی میپردازیم:

۱. وجدان

افرادی که بیشتر باوجدان بودند از عکس هایی که بیشتر طبیعی، رنگی و روشن بودند، استفاده میکنند. آنها بیشتر احساسات همۀ انواع شخصیت های مختلف را نشان میدهند؛ این احتمالا نشان دهندۀ این واقعیت است که افراد باوجدان دوست دارند آنچه را که از آنها انتظار میرود انجام دهند.

۲. تجربه گرا

افراد دارای این ویژگی اغلب بهترین تصاویر را دارند؛ اینها تمایل به زیرکی با کنتراست بالا دارند. تصاویر این افراد بیشتر هنری و غیر معمول است و اغلب چهره شان در عکس بزرگتر است.

۳. برونگرا

این افراد از تصاویر رنگی بیشتری استفاده میکنند و بیشتر دوست دارند گروهی از افراد را نشان دهند تا خودشان و معمولا در دوربین بشاش هستند.

۴. روان رنجوری

این افراد تمایل دارند از تصاویر ساده تر و با رنگ کمتری استفاده کنند و احتمالا صورت خود را در عکس پنهان میکنند.

۵. سازگار پذیر

افرادی که سازگاری بیشتری دارند تصاویر نسبتا بی کیفیتی از خود میگذارند اما دارای لبخند هستند و عکس هایشان روشن، با روح و سرزنده است.

نویسندگان این مطالعه یافته های خود را خلاصه کردند:

  • کاربران تجربه گرا ویا روان رنجور تصاویر کمتری از مردم میگذارند و در صورت استفاده تمایل ندارند احساسات مثبت را بیان کنند. کیفیت زیبایی تصویر در افراد تجربه گرا بالا و در افراد روان رنجور پایین است.
  • کاربران باوجدان، سازش پذیر و برون گرا تصاویر حداقل با یک چهره را ترجیح میدهند و میخواهند که احساسات مثبت را از طریق حالات صورت منتقل کنند.
  • کاربران باوجدان بیشتر آنچه را که از یک تصویر پروفایل انتظار میرود را میگذارند: تصویری با یک چهره که مثبت ترین احساس را از بین همۀ احساسات و ویژگی ها منتقل میکند.
  • افراد برونگرا و سازش پذیر بطور منظم تصاویر رنگی که احساسات را منتقل میکنند، میگذارند؛ اگرچه زیباترین و بشاش ترین نباشند، مخصوصا افراد سازش پذیر.

این مطالعه در ژورنال AAAI DIGITAL LIBRARY منتشر شده است.

آنیتا ریحانی فرد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید