انتشار این مقاله


مزایای تعطیلات برای سلامتی

فواید سفر و تعطیلات برای سلامتی خود را در این مقاله بخوانید.

فواید سفر و تعطیلات برای سلامتی خود را در این مقاله بخوانید.

بر طبق فوربز فواید کاری برای کارکنانی که از وقت تعطیلات استفاده می‌کنند عبارتند از: بهره‌وری بالاتر، حفظ کارکنان بیشتر و مزایای سلامتی قابل توجه. اما این مزایای برای سلامتی دقیقا چیست؟

کاهش استرس

Centerstone، یک شبکه غیر دولتی بهداشت و درمان رفتاری مبتنی بر جامعه، می‌گوید:

تعطیلات باعث کاهش استرس و اضطراب می‌شود، در حالی که افزایش سلامت روحی و جسمانی کل خانواده را کاهش می‌دهد.

کمک می‌کند تا قلب شما سالم بماند

تعطیلات سالانه نیز با کاهش بیماری‌های قلبی مرتبط است. مجله انجمن پزشکی آمریکا مقاله‌ای تحت عنوان “آزمایش مداخله فاکتور چندگانه: تغییرات ریسک فاکتور و نتایج مرگ و میر” منتشر کرد که در آن مطالعه‌ای نشان داد که مردان با تعطیلات سالانه مکرر، ۳۲ درصد کمتر از بیماری‌های قلبی نسبت به همتایان خود که به تعطیلات نمی‌روند، جان خود را از دست می‌دهند. نتایج مشابهی در مطالعه قلب فریمینگام یافت شد که در هنگام عدم رفتن به تعطیلات، اثرات منفی بر قلب ایجاد می‌شود. در یک مطالعه ۲۰ ساله، محققان دریافتند که در زنانی که هر شش سال یک بار یا کمتر از به تعطیلات می‌روند، در مقایسه با زنانی که حداقل دو تعطیلات در هر سال را گذرانده‌اند، تقریبا هشت برابر احتمال ابتلا به بیماری قلبی عروقی را افزایش می‌یابد و یا یک حمله قلبی خواهند داشت.

سلامت روحی شما را بهبود می‌بخشد

تحقیق بر روی تقریبا ۱۴۰۰ شرکت‌کننده در مطالعات مربوط به سرطان پستان، بیماری قلبی عروقی و سایر بیماری‌ها که توسط مرکز ذهن بدن دانشگاه پیتسبورگ انجام شد نشان داد که “اوقات فراغت، از جمله تعطیلات، به احساسات مثبت بیشتر و احساس  منفی کمتر و افسردگی کمک می‌کند”  که  این موارد توسط NPR نیز گزارش شده است.
این یافته همچنین توسط جسیکا بلوم و همکارانش در دانشگاه رابوود در هلند، در مقاله‌ای منتشر شده در مجله مطالعات خوشبختی تحت عنوان “تاثیر (بعدی) تعطیلات و سفر بر سلامت و رفاه کارکنان و نقش تجارب، خواب و فعالیت‌های مربوط به تعطیلات و سفر” حمایت می‌شود. De Blloom اثرات تعطیلات طولانی مدت (بیش از دو هفته) را مطالعه کرد و دریافت که افراد در طول تعطیلات، سطوح انرژی بالاتر، رضایت بیشتر از زندگی، احساس تنش کمتر و سلامتی بیشتری دارند.

روابط شما را بهبود می‌بخشد

مطالعه‌ای پنج ساله از زنان در روستای ویسکانسین که در مجله پزشکی ویسکانسین منتشر شده است نشان می‌دهد که زنانی که حداقل دو بار در سال به تعطیلات و سفر می‌روند، “کمتر به حالت عادی، افسرده یا خسته می‌شوند و از ازدواجشان بیشتر راضی هستند” در صورتی که “هر چه تعطیلات کاهش یافته رضایت زناشویی نیز کاهش پیدا کرده است.”
این یافته‌ها شبیه به مطالعات انجام شده توسط Xinran Letho در دانشگاه Purdue بود که در مجله تحقیقات مهمانداری و گردشگری منتشر شده است. Letho دریافت که خانواده‌هایی  که تعطیلات را با هم تجربه می‌کنند، ارتباط و همدلی، آرامش و یادگیری تجربی را به اشتراک می‌گذارند، که به طور مثبت به رفاه و روابط کمک می‌کند.

زهرا کریمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید