انتشار این مقاله


درد های رایج با افزایش سن: چگونه احساس بهتری داشته باشیم؟

دکتر مجازی در این مقاله به شما کمک می‌کند تا در مورد دردهای رایج در دوران بزرگسالی و پیری، آگاهی یافته و اقدام کنید. ممکن است با افزایش سن دردهای جدیدی داشته باشد. اما کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای اینکه احساس بهتری بکنید انجام دهید و حتی ممکن است قادر به جلوگیری از برخی […]

دکتر مجازی در این مقاله به شما کمک می‌کند تا در مورد دردهای رایج در دوران بزرگسالی و پیری، آگاهی یافته و اقدام کنید.

ممکن است با افزایش سن دردهای جدیدی داشته باشد. اما کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای اینکه احساس بهتری بکنید انجام دهید و حتی ممکن است قادر به جلوگیری از برخی از آن‌ها باشید که بخش عادی از پیر شدن نیستند.

در ۳۰ سالگی

سردرد. ۳۰ سالگی شما می‌تواند زمانی حیرت آور از زندگی باشد. استرس در محل کار و خانه شایع است و می‌تواند منجر به سردرد شود. (البته شما همچنین می‌توانید زمانی که شما جوان‌تر یا بزرگ‌تر هستید نیز دچار سردرد شوید.)

دکتر پل بلان لنگوین، در بیمارستان دانشگاه هنانام در فیلادلفیا می گوید:

اگر شما در تمام طول روز با کامپیوتر کار می‌کنید و اغلب سر خود را در یک موقعیت قرار می‌دهید، این کار می‌تواند گردن شما را تحت فشار قرار دهد و باعث آسیب به سر شود.

احساس بهتر. تمرینات تنفس عمیق را امتحان کنید. خودتان را به یک ماساژ ملایم یا یک حمام گرم مهمان کنید.

دکتر Allen Towfigh، متخصص مغز و اعصاب در بیمارستان پروتستان نیویورک، می گوید:

برای کاهش سردرد که ناشی از نشستن جلوی کامپیوتر است، کشش عضلات گردن خود را با چرخاندن سر خود را به سمت راست و سپس به سمت چپ امتحان کنید. سپس به آرامی سعی کنید با گوش خود شانه خود را در هر طرف لمس کنید.

کیسه آب گرم و داروهای ضد درد بدون نسخه نیز ممکن است باعث احساس بهتری شوند.

سندرم تونل کارپال. این مشکل می‌تواند در این سن یا در دهه های دیگر اتفاق بیفتد که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند باعث ایجاد درد در مچ دست و دست شما شود که ناشی از فشار به اعصاب در مچ دست شما است.

تایپ کردن با صفحه کلید، تلفن همراه، تبلت و بازی‌های کامپیوتری می‌توانند احتمال سندرم تونل کارپال را در شما افزایش دهند. اما، لانگوین می‌گوید که ممکن است ژن‌های شما و آسیب‌های گذشته ممکن است علت این امر باشند.

احساس بهتر. اگر می‌توانید، از تایپ کردن، ارسال پیامک و یا انجام بیش از حد حرکات دیگر فاصله بگیرید.

اطمینان حاصل کنید که فضای کاری شما به درستی مرتب شده است. در حالی که با یک صفحه کلید تایپ می‌کنید:

  • در پشت صندلی با شانه های ریلکس بنشینید.
  • آرنج خود را در کنار خود و مچ را مستقیم نگه دارید.
  • پای خود راصاف روی کف یا جای پای قرار دهید.

سعی کنید از یک مچ بند استفاده کنید. درمان فیزیکی و تمریناتی که باعث ساختن عضلات دست و بازو می‌شوند نیز ممکن است کمک کنند. اگر درد بهبودی نداشته باشد، به پزشک مراجعه کنید. برای این مشکل برخی از افراد نیاز به عمل جراحی دارند.

در دهه ۴۰ و ۵۰

درد پشت. چندین چیز می‌تواند باعث ایجاد کمر درد شوند، از جمله استرس و فشار بر ستون فقرات به علت حالت ایستادن بد، تنظیم ضعیف محل کار، پوند اضافی و عادات خواب اشتباه.

احساس بهتر. به وضعيت خود و چگونگی بلندکردن چيزها توجه کنید. لانگویوین می‌گوید:

در حالت ایده آل، مردم نباید بدون کمک باید بیش از ۲۵ درصد از وزن بدن خود را بلند کنند.

دکتر Jacob Teitelbaum، نویسنده از از خستگی تا عالی، می‌گوید:

به محل کار خود نگاه کنید آیا صندلی شما دارای ارتفاع مناسب است؟ آیا صفحه کامپیوتر شما در حالتی است که باید باشد؟ اگر نیاز دارید تنظیمات را تغییر دهید.

آیا کمر شما در هنگان صبح درد می‌کند؟ خرید یک تشک جدید و یا موقعیت خواب جدید را در نظر بگیرید.

داروهای بدون نسخه مانند استامینوفن، ایبوپروفن و ناپروکسن می‌توانند به کاهش درد کمک کنند. (ایبوپروفن و ناپروکسن همچنین می‌توانند تورم را کاهش دهند.)

سایر مواردی که ممکن است کمک کننده باشد عبارتند از: درمان فیزیکی یا کایروپراکتیک، پیلاتس یا یوگا. با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید که آیا این درمان مناسب شما است یا خیر.

فشار عضلانی و تندینیت. ویك آوهولوالی، متخصص فیزیوتراپیست در منطقه دیترویت می‌گوید:

با افزایش سن اثرات فشار سنگین و خیلی سخت افزایش می‌یابد. گاهی اوقات به علت انجام بدنسازی است، و در موارد دیگر به علت فشارات کارهای روزمره مانند تمیز کردن و فعالیت در حیاط است.

آنچه که بین آن‌ها مشترک است این است که شما همان حرکت‌ها یکسان را بارها و بارها انجام می‌دهید، مثل زمانی که وزنه‌ها را بلند می‌کنید یا می‌دوید. با گذشت زمان، می‌تواند دیگر بیش از حد باشد.

احساس بهتر. مایکل جی کوئینی، متخصص فن ماساژ وجابجا کردن ستون فقرات در  Rutherfordنیوجرسی، متخصص در درمان آسیب‌های ورزشی، می گوید که این پنج چیز ساده می‌تواند کمک کنند:

  • کشش
  • تمرینات خود را بیش از حد طولانی یا بیش از حد سخت نکنید.
  • زمانی که ورزش می کنید، سرعت خود را تنظیم کنید.
  • اگر ددچار التهاب یا مشکلی به علت انجام بیش از اندازه ورزش شدید، آن را قطع کنید.

RICE کنید! RICE مخفف استراحت، یخ، فشرده سازی و بالا بردن است. داروهای ضد التهابی بدون نسخه نیز می‌توانند کوفتگی و درد را کاهش دهند. در صورت استفاده از داروهای دیگر یا سایر مشکلات پزشکی، با پزشک خود مشورت کنید.

در ۶۰ سالگی، ۷۰ سالگی و بیشتر

استئوآرتریت. این نوع “فرسودگی” آرتریت است که ناشی از استفاده بیش از حد از مفاصل می‌باشد که در بین افراد ۶۵ سال و بالاتر رایج‌تر است.

احساس بهتر. تحرک داشته باشید و وزن خود را چک کنید.

شیوه زندگی فعال و دارای تحرک می‌تواند کمک کننده باشد. فقط فعالیت‌هایی را که برای مفاصل شما آسان است انتخاب کنید. کوونی می‌گوید:

در این سن، یک شیوه زندگی ثابت و بدون تحرک در مقایسه با خطر آسیب جسمی خطرناک‌تر است.

یک برنامه ورزشی که شامل استفاده از وزنه برای ماهیچه‌ها و استخوان‌ها و فعالیت هوازی برای سلامت قلب است را انتخاب کنید.

کشش ضعیف و کشش ملایم می‌تواند انعطاف پذیری را بالا ببرد و به از بین بردن سفتی کمک کند. تمرینات قدرتی با کاهش بار بر روی مفاصل باعث کاهش درد می‌شود.

برای رسیدن به وزن سالم و حفظ آن تلاش کنید. این کار مفاصل شما را از استرس و فشار اضافی از حفظ می‌کند تا احساس خوبی داشته باشید. اگر مطمئن نیستید که چه وزنی برای شما بهترین است، از دکتر خود بپرسید.

داروهای بدون نسخه می‌توانند به تسکین درد و التهاب کمک کنند. در صورت استفاده از داروهای دیگر، یا سایر مشکلات پزشکی، با پزشک خود مشورت کنید تا با تحویز دارو، به تسکین علائم کمک کند.

زهرا کریمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید