انتشار این مقاله


احساس واقعی زنان درباره‌ی رابطه‌ی جنسی چیست؟

هر دو جنس برای رسیدن به خوشحالی باید با شریک زندگی خود عمیقاً پیوند داشته باشند ولی نقطه‌ی شروع متفاوت است.

بسیاری از زنان رابطه‌ی جنسی را شکل عمیقی از عشق و ارتباط می‌دانند و بسیاری هم جهت‌گیری‌شان بسیار جنسی‌تر است. با این که رسیدن به اوج لذت جنسی برای مرد بسیار راحت است ولی ظرفیتی قدرتمند برای زن وجود دارد تا لذت بیشتری ببرد. با این حال تجربه و بیان زنان از روابط جنسی بسیار متفاوت با چیزی است که مردان حس می‌کنند. در ادامه بیشترین تفاوت‌های موجود آورده شده است.


مقاله‌ی مرتبط: رفتارهای عاشقانه و محبت‌آمیز؛ مشهورترین رفتارهای جنسی


رابطه‌ی جنسی در ذهن شروع می‌شود. مردها اغلب از این که زن به اندازه‌ی خودشان به بدن طرف مقابل اهمیت نمی‌دهد، ناامید می‌شوند ولی باید در نظر گرفت که بدن دو جنس از لحاظ هورمونی بسیار متفاوت است. تستوسترون در هر دو جنس میل فیزیولوژیک به وجود می‌آورد ولی با درجاتی متفاوت. اگر بخواهیم مثال بزنیم، میل هورمونی مردانه یک جیغ بلند است در حالی که برای زنان نجوایی بیش نیست. برای زن خیالبافی، یادآوری و تصور این رابطه است که به آن قدرت می‌بخشد. بنابراین، هنگام شیفتگی یا عشق (زمانی که دائماً به کنار کسی بودن فکر می‌کند) میل جنسی و تحریک‌پذیری او بالاتر است.

منتهای رابطه‌ی جنسی مطلوب بودن است. محقق روابط جنسی، Meredith Chivers، می‌گوید “مطلوب و دلخواه بودن برای زن اوج لذت است”. هنگامی که یک زن با یک مرد جذاب روبه‌رو می‌شود، بیشتر تمرکزش روی خودش است تا طرف مقابل “آیا او فکر می‌کند که من جذابم؟” دانستن این که طرف مقابل هم طالب اوست، تصورات را قوی‌تر می‌کند (هنوز هم همه چیز در مغز است!). همانطور که احتمالاً مردها به کمیت روابط بعد از ازدواج فکر می‌کنند، زنان هم بیشتر سعی می‌کنند جو رمانتیک را حفظ کنند تا مطلوبیت جنسی خود را حفظ نمایند.

رابطه‌ی جنسی سواکردنی نیست. بیشتر زنان از داشتن رابطه‌ی جنسی لذت می‌برند ولی این میل می‌تواند با خستگی، دلخوری و مشکلات فیزیولوژیکی مربوط به درد و یائسگی تحت تأثیر قرار بگیرد. در واقع، در غیاب عاملی مثل تستوسترون در زنان، عواملی مثل درس و کار و بچه یا صداهایی درونی از جنس فرهنگ و مذهب هستند که در برابر میل او نه می‌گویند. موقع شب زنان تمایل دارند تجربه‌ی خوبی داشته باشند ولی تا برانگیخته نشده باشند، اشتیاقی به داشتن رابطه‌ی جنسی ندارند. رسیدن به اوج برانگیختگی هم کار راحتی نیست (برای بیشتر زنان حداقل ۴۵ دقیقه طول می‌کشد). رسیدن به اوج لذت جنسی هم برای زنان کار راحتی نیست ولی برای ادامه یافتن میل و اشتیاق در طول زندگی لازم است. بنابراین برخلاف مردان که خواستار تنوع اند، برای زن یکنواختی برای ضمانت لذتی که به آرامش بیانجامد، مطلوب‌تر است.

رابطه‌ی جنسی زمینه است نه متن. احتمال رسیدن به اوج لذت جنسی برای اولین بار در رابطه برای زنان بسیار بیشتر از مردان است. به همین خاطر احساس آن‌ها درباره‌ی رابطه‌ی جنسی، آسیب‌پذیرترین قسمت ماجراست. آن‌ها انتظار دارند شریکشان نیازهایشان را برآورده سازد. اغلب در فرازونشیب‌های رابطه‌ی زناشویی، این زنان هستند که به میل خود پشت پا زده و به سبب نیرویی زیستی که دارند، اینگونه رفتار می‌کنند و این برای مردان دشوارتر است. نیاز زن به امنیت احساسی قبل از داشتن رابطه‌ی جنسی حرف گزافه‌ای نیست. احساس عشق و اغوا راه‌هایی است که هم مردان و هم زنان با آن‌ها برای روابط خود زمینه می‌سازند تا از دغدغه‌های روزمره جدا شوند.


مقاله‌ی مرتبط: علم در پس روابط جنسی پرشور و هیجان


رابطه‌ی جنسی جنبه‌ای از عشق است. حرف زدن، بیرون رفتن، با هم کار کردن، مدیریت خانه و خانواده مثل یک تیم، احساس قدردانی، جشن گرفتن‌ها، هدیه دادن و هدیه گرفتن و مهربانی، همه و همه شاید برای یک زن معنای عشق را داشته باشد؛ رابطه‌ی جنسی یکی از این مثال‌هاست نه عاملی که آن‌ها را تعریف می‌کند. شاید داشتن رابطه‌ی جنسی گرمابخش زندگی او باشد ولی منبع اصلی نیست.

رابطه‌ی جنسی راهی برای ابراز علاقه است. نه این که فرد مجبور باشد وارد رابطه شود ولی برخی اوقات زنان نیازهای شریک جنسی خود را می‌شناسند و علیرغم بی‌رغبتی وارد رابطه می‌شوند. اگر همه چیز خوب پیش برود، این امر هدیه‌ی مهر و محبت دوطرفه است. ولی اگر مرد در این بین پافشاری کند احتمالاً همه چیز خراب می‌شود؛ چون او انگیزه‌ی عشق زنش را حساب نمی‌کند و اصرار دارد که این کار نیاز اوست. چون بیشتر زنان پس از برانگیختگی احساس رغبت می‌کنند، بیشتر هم میل دارند تا ابراز علاقه کنند. برخی از زنان حتی بدون رسیدن به لذت جنسی از روابط خود بسیار راضی هستند. در حالی که بیشتر اوقات افراد می‌خواهند قبل از شروع رابطه‌ی جنسی به شرایط سابق برگردند، برخی اوقات این خود رابطه‌ی جنسی است که همه‌ چیز را به شرایط عادی برمی‌گرداند.

هم مردان و هم زنان برای رسیدن به خوشحالی نیاز دارند با شریک زندگی خود عمیقاً پیوند داشته باشند ولی نقطه‌ی شروع اغلب متفاوت است. صمیمیت احساسی و جنسی چیزهایی است که در ترکیب با یکدیگر شور و شوق را به رابطه هدیه می‌دهد.

علی تقی‌زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید