انتشار این مقاله


ماستکتومی آنجلینا جولی؛ الهام‌بخش بسیاری از زنان جهان!

سلبریتی‌ها می‌توانند تاثیر زیادی بر تصمیم‌های مراقبت بهداشتی مردم بگذارند.

بر اساس شواهد مطالعه‌ای جدید، تصمیم آنجلینا جولی، بازیگر محبوب، جهت عمل ماستکتومی برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان دیگر زنان را نیز تشویق به این کار کرده است! سلبریتی‌ها می‌توانند تاثیر زیادی بر تصمیم‌های مراقبت بهداشتی مردم بگذارند.

در اوایل سال ۲۰۱۳ آنجلینا تصمیم خود را برای عمل جراحی پیشگیرانه‌ی سرطان پستان اعلام کرد زیرا ریسک ژنتیکی بالایی برای سرطان پستان داشت. محققان به دنبال تعیین کردن تأثیر این خبر در عمل‌های ماستکتومی (برداشت سینه) بودند و اطلاعات عمل‌های ماستکتومی در ایالت نیویورک و نیوساوت‌ولز استرالیا را بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ بررسی کردند.


مقاله مرتبط:ماستکتومی پروفیلاکتیک


در نیویورک، ۲۰ ماه پیش از اینکه آنجلینا این خبر را اعلام کند، تعداد زنانی که عمل مستکتومی انجام دادند ۳.۳ نفر در هر میلیون بود اما ۲۰ ماه پس این خبر تعداد عمل‌ها ۶.۳ در میلیون شده بود؛ یعنی تقریبا ۲ برابر! نتایج حاصل در نیو ساوت ولز نیز مشابه بود.

نقش سلبریتی‌ها در بهبود سلامت

این موضوع بخش مهمی از تحقیقات است که مسئولان سلامت و سیاست‌گذاران باید بیشتر به‌ آن توجه کنند. اگر سلبریتی‌ها در آزمایش‌های ژنتیکی شرکت کنند و انتخاب‌های درمانی خود را علنی کنند، ما به هدف خود در تاثیر در سلامت عمومی خواهیم رسید.


مقاله مرتبط: راهنمایی برای پیشگیری از سرطان پستان


کایلی مینوگعلاوه‌ بر این مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵ نیز صورت گرفت که همین نتایج را تایید کرد. مطالعات پیشین نیز افزایش استقبال از آزمایش‌های تشخیصی سرطان سینه بین زنان ۲۵ تا ۴۴ ساله را بعد از تشخیص سرطان سینه‌ی خواننده‌ی استرالیایی، کایلی مینوگ تایید می‌کند.

فاطمه مسیب‌پور


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید