انتشار این مقاله


تقویت توانایی با هک کردن امواج مغزی

مطالعات نشان می‌دهد: هک کردن امواج مغزی با همگام سازی مغز ، موجب تقویت توانایی ذهن می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهد: هک کردن امواج مغزی با همگام سازی مغز ، موجب تقویت توانایی ذهن می‌شود.
طبق تحقیقات جدید، افزایش فعالیت برخی مناطق مغز برای هماهنگ‌سازی انجام می‌شود. این کار موجب تقویت ذهن، هنگام تکمیل کار و یا تصحیح اشتباهات می‌شود.
این تکنیک درنهایت می‌تواند یک راه ساده و ایمن برای انرژی دادن به مغز باشد. همچنین گزینه‌ای برای درمان بیماری‌های روانپزشکی و عصبی است، چون این نوسان‌ها از هم‌گسیخته‌اند.


مقالات مرتبط: ساخت قطعات موسیقی بوسیله امواج مغزی


برای این مطالعه، تکنیکی جدید به نام تحریک جریان متناوب تراس‌کرانیال با کیفیت بالا (HD-tACS) استفاده شده‌است. این تکنیک با پیگیری اندازه‌هایی که توسط الکتروانسفالوگرام (EEG) گرفته می‌شود، الکترودهای مغزی را به آرامی تغییر می‌دهد.
محققی از دانشگاه بوستون مخصوصا بر روی دو قسمت خاص از مغز متمرکز شده‌است. اولی قشر داخلی میانی که هنگام اشتباه کردن با غافلگیر شدن، خودنمایی می‌کند. و دیگری قشر پیشانی خارجی که قواعد و اهداف را دنبال می‌کند و به ما کمک می‌کند تصمیمات و اقداماتمان را تغییر دهیم.

Robert Reinhart می‌گوید:

احتمالا این دو قسمت اصلی‌ترین مناطق مغز در ارتباط با عملکرد اجرایی و خودکنترلی‌اند.


مطالعات قبلی به بررسی این احتمال پرداختند که سلول‌های این مناطق از مغز در زمان نوسانشان باهم در ارتباطند. اما این تحقیق برای اولین بار جزئیات اثرات آنها را با استفاده از HD-tACS مطالعه کرد.

این بررسی در سه مجموعه مختلف آزمایش شد. در هرکدام از ۳۰ داوطلب سالم خواسته شد در زمانی محاسبه شده مطلبی را یاد بگیرند. و بعد از گذشتن ۱.۷ ثانیه از شروع فکرشان دکمه‌ای را بفشارند، و بازخورد بگیرند که آیا نشان را از دست دادند.
در مرحله اول تست‌ها، از HD-tACS استفاده شد تا همگام سازی مغز در دو قسمت افزایش پیدا کند. در نتیجه داوطلبان سرعت یادگیریشان افزایش یافت و اشتباهات کمتری مرتکب شدند و بعد از خطا زودتر بهبود یافتند.

خود داوطلبان هیچ تغییری در عملکرد آن نیافتند، اما تفاوت‌ها از لحاظ آماری قابل توجه بود. از سوی دیگر، زمانی که نوسانات بین مراکز مغز مختل می‌شد، افراد مرتکب خطاهای بیشتری شدند و قدرت یادگیریشان کاهش یافت.

در آزمایش دوم، هر طرف مغز بطور جداگانه مورد مطالعه قرار گرفت. نشان داده شد، نیمکره راست مغز بیشتر به تغییر رفتار مربوط است. سرانجام، در آزمایش سوم، نوسانات مختل شد سپس همگام سازی مغز سریعتر از قبل (در طول کار نه در پایان هر مجموعه) ایجاد شد. آنها شاهد بازگشت الگوهای ذهنی و سطوح یادگیری اولیه در کمتر از چند دقیقه بودند.

Reinhart:

ما از نتایج شوکه شدیم، تاثیرات تحریک سریعا منعکس میشد.

درحالیکه نتایج اولیه جالب بوده است، محققان راه طولانی دارند تا بفهمند، آیا همگام‌ سازی مغز می‌تواند در مقیاس بزرگ انجام شود؟ و یا آیا استفاده طولانی مدت از آن امن است؟! و درواقع کاری بیشتر از فشردن دکمه هر ۱.۷ ثانیه انجام دهند.

شرایطی مانند: اضطراب، پارکینسون، اوتیسم، اسکیزوفرنی، ADHD و آلزایمر همه نشانه‌هایی از نوسانات مغز مختل شده‌اند. درمانی مانند این به اندازه‌ی داروهای موجود می‌تواند مفید واقع شود.

سوال بعدی این است که آیا این تکنولوژی می‌تواند به مغزهای سالم کمک کند تا فرایند تفکر خود را تقویت کنند؟ احتمال آن وجود دارد ولی راه زیادی برای رسیدن به آن داریم.

David Somers، از دانشگاه بوستون که مستقیما در این پروژه نبود، می‌گوید:

در مورد یک روز کاری مشخص فکر کنید، شما باید برای یک جلسه کاملا آماده باشید، پس زمانی از وقت ناهار خود را صرف تحریک مغزی می‌کنید. من فکر می‌کنم خیلی از مردم به آن علاقه‌مند خواهند شد، این مثل نوشیدن سه لیوان قهوه بدون داشتن تبعات آن است!

نگین فرونچی


نمایش دیدگاه ها (1)
  1. جدیدا یک شبکه اطلاعاتی منافقون به صورت شخصی و خودسرانه
    سیستم رصد ماهواره ای به راه انداخته و از این طریق افکار و
    تصمیمات شخص را به صورت صوتی و تصویری ظبط و با تحدید به
    گزارش ان اقدام به اخاذی کرده و فرد قربانی که تحت فشار روحی
    قرار دارد، خود را تحت نظارت انها می داند.باتوجه به اینکه هک مغز
    رهبران سیاسی مخصوصا شخص اول هرکشور اهمیت بسیاری دارد
    باعث ازبین رفتن حریم شخصی فرد گردیده و دیگر مرزی بین تفکرات
    انسانی وتصمیمات مهم نمی ماند.طرز کار این سیستم روی فرکانس
    ۵.۰ تا ۱۴ هرتز می باشد که قدرت نفوذ پذیری ان تا کیلومتر ها زیر
    زمین می باشد.در این رصد اطلاعاتی حتی می توان با مدوله کردن
    صوت و ارسال این امواج به مغز قربانی صحبت کرده وبا توهین به
    مساعل خصوصی فرد را مورد ازار و اذیت قرار داد به صورتی که
    حتی احساسات فرد قربانی توسط این افراد قابل رویت می باشدو
    تصاویر ارسالی از چشم قربانی به صورت تصویر واضح و رنگی در این
    سیستم نظارتی قابل مشاهده است.جهت اطلاع رو نوشت این مطلب
    به تمامی مراکز وسازمان ها وانجمن های علمی و رسانه ها ارسال
    خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید