انتشار این مقاله


نکته‌ای که باعث موفقیت استیو جابز، وارن بافت و بیل گیتس شد!

چیزی که  استیو جابز، وارن بافت و بیل گیتس موفقیت خود را مدیون آن هستند. این عامل در مورد زوکربرگ، بزوس، و حتی هنری فورد هم کارا بوده است. صبر. بی شک، این تمام چیزی ست که نیاز دارید. خیلی ساده به نظر می‌رسد، پس بگذارید توضیح بدهم. اگر شما به هر یک از افراد بسیار ثروتمند نگاه کنید، […]

چیزی که  استیو جابز، وارن بافت و بیل گیتس موفقیت خود را مدیون آن هستند.

این عامل در مورد زوکربرگ، بزوس، و حتی هنری فورد هم کارا بوده است.

صبر.

بی شک، این تمام چیزی ست که نیاز دارید. خیلی ساده به نظر می‌رسد، پس بگذارید توضیح بدهم. اگر شما به هر یک از افراد بسیار ثروتمند نگاه کنید، متوجه خواهید شد که تمام آن‌ها دارای یک ویژگی هستند، و حتی مهم نیست که در چه صنعتی هستند.

Warren Buffett دارای مقدار بسیار زیادی صبر و شکیبایی است. او خود را تنها با چسبیدن به استراتژی‌های سرمایه گذاری، که سرمایه گذاری در کسب و کار سودآور و ادامه دادن به این کار است، ثروتمند کرده است. به جای فروش سهام خود در زمان افت قیمت سهام یک شرکت، او اقدام به خرید بیشتر کرد.

Steve Jobs با صبر و حوصله، هدف خود را که ایجاد محصولات انقلابی بود، دنبال کرد. همه ما داستان‌‌ خصلت‌های عجیب و غریب او را می‌دانیم، اما قابل توجه ترین خصوصیت او این بود که در مسیر باقی می‌ماند بدون اینکه در نظر بگیرد دیگران چه می‌گویند و چه کار می‌کنند.

Henry Ford عملا راهی را که محصولات تولید می‌شوند، ابداع کرد. در طول زمانی که زندگی می‌کرد مورد تمسخر و خنده قرار گرفت، اما او با صبر و حوصله هدف را دنبال کرد و در نهایت روشی که دنیا محصولات را تولید می‌کرد تغییر داد.

بیل گیتس، مارک زوکربرگ، جف بزوس و فیل نایت همگی با وسواس و اراده‌ی قوی به دنبال رویای‌شان برای ساختن محصولات مربوطه خود، رفتند. برخی از افراد فکر می‌کنند که آن‌ها “موفقیت یک شبه” بودند اما اگر به مسیر رسیدن به ثروت آن‌ها نگاهی بیندازیم،می‌بینیم که تنها دلیل اینکه موفق شده‌اند این بود که آن‌ها بسیار صبور بود‌ه‌اند.

پس این چه کمکی می‌تواند به شما بکند؟

درک کنید که شما باید صبور باشید. چیزی را که به آن آگاهی، علاقه و شور و ذوق دارید، انتخاب کنید و سپس به دنبال این هدف بروید.

شما همه نوع از سرمایه گذاران را می‌ببینید که بی وقفه “شیء براق” جدید را تعقیب می‌کنند، و همواره در حال تغییر مسیر خود هستند. به همین دلیل سرمایه گذاران به جای اینکه صبور باشند و اجازه دهند تا سرمایه گذاری آن‌ها ارزشمند شود، سهام را در یک مدت کوتاه خرید و فروش می‌کنند.

شما می‌توانید همه نوع کتاب در مورد امورمالی و سرمایه گذاری بخوانید، اما خواندن همه‌ی این کتاب‌ها معنی نخواهد داشت، مگر اینکه برای اجرای آنچه آموخته‌اید صبر داشته باشید. پول و امور مالی شما را سوار یک ترن هوایی می‌کند، و تنها کسانی که با صبر و حوصله می‌توانند از روی دست اندازها بگذرند در نهایت به پایان عالی می‌رسند. امروز ما با ایده ها، نظرات و اخبار در مورد استراتژی‌های مالی مختلف احاطه شده‌ایم. اصول نسبتاً ساده هستند:

کمتر از مقداری که به دست می‌آورید خرج کنید، چیزی را که ذخیره کرده‌اید سرمایه گذاری نمائید و از مسیر خود منحرف نشوید.

زهرا کریمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید