انتشار این مقاله


بهترین زمان برای مسواک‌زدن کی است؟

یک مطالعه بیان کرد که مشاوره‌ها در مورد اینکه بهترین زمان مسواک زدن دندان‌ها چه زمانی ست، ناسازگار است. مشاوره استاندارد دندانپزشکان مدت طولانی است که محدود به مسواک زدن دندان ها دو باردرروز، به طور منظم نخ دندان زدن و استفاده از دهان شویه است. مسواک زدن درصبح و عصرمعمول است، و بعضی افراد […]

یک مطالعه بیان کرد که مشاوره‌ها در مورد اینکه بهترین زمان مسواک زدن دندان‌ها چه زمانی ست، ناسازگار است.

مشاوره استاندارد دندانپزشکان مدت طولانی است که محدود به مسواک زدن دندان ها دو باردرروز، به طور منظم نخ دندان زدن و استفاده از دهان شویه است.

مسواک زدن درصبح و عصرمعمول است، و بعضی افراد حتی بعد از هر وعده غذایی دندان هایشان را مسواک می‌زنند.

اما  بهترین زمان برای مسواک زدن شما کی ا‌ست؟

بر اساس یک مطالعه انجام شده توسط محققان دانشگاه کالج لندن، به دلیل عدم وجود یک تحقیق خوب، توصیه های بهترین راه برای مسواک زدن دندان ها گیج کننده و متناقض است.

تازه‌ها

بعضی از دندانپزشکان توصیه می کنند مقدار خاصی پس از خوردن غذاهای خاص یا نوشیدن نوشیدنی های خاص مانند نوشیدنی های گازدار یا شراب برای مسواک‌زدن صبر کنید تا به مینای دندان آسیب نرسانید.

اما دکتر ریچارد مارکیس، یکی از دندانپزشکان برجسته در بریتانیا، به ایندیپندنت گفت که در مورد  زمان مسواک زدن دندان بهترین توصیه چیست.

او گفت: «بهتر است که حداقل دو بار در روز، صبح و عصر دندان هایتان را بشویید»

“شما باید حداقل ۳۰ دقیقه پس از غذاخوردن صبر کنید تا دندان‌ها را تمیز کنید، در غیر این صورت اسید می‌تواند به سطح دندان آسیب برساند“

مسواک زدن قبل از خواب واقعا مهم است، در غیر این صورت غذا می‌تواند بر سطح دندان نشسته و موجب پوسیدگی در یک شب شود.

 

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید